לימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית באוניברסיטה הפתוחה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על מדידה ובהערכה בית ספרית - האוניברסיטה הפתוחה.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית של האוניברסיטה הפתוחה

 

למי מיועדת התוכנית?

 

התכנית ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית מיועדת לבוגרי תואר שני מוסמך אוניברסיטה בכל תחום מדעי במוסד המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל ומעוניין להשתלב בתחום ריכוז והערכה בית ספרית.

 

תוכנית לימודים זו עונה על הצורך של משרד החינוך והרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) שבכל בית ספר בארץ ימונה רכז הערכה אשר תפקידו להוביל הטמעה של תרבות הערכה בבתי הספר השונים. המדידה והערכה של הישגי התלמידים בבתי הספר מהווה תחום חשוב ומתפתח במוסדות חינוך בארץ ובעולם.

 

 

מטרת הלימודים

 

מטרת התוכנית ללימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית הינה להקנות לסטודנט את הכישורים הנדרשים על מנת לרכז ולהעריך בתי ספר והקניית כלים להפקת דוחות ממאגר הנתונים של בתי הספר וממאגרים נוספים בנושאים שונים כגון: אקלים בית הספר, הערכת תהליכים ושיטות הוראה, השגי התלמידים בנושאים שונים ועוד. הערכה ומדידה מהווה כלי לשיפור והעלאת הרמה החינוכית בבתי הספר.

 

מה לומדים?

 

במהלך הלימודים הסטודנט לומד על המשמעויות וההשלכות של הסדרים ארגוניים ותהליכי למידה על דפוסי ההתנהגות והמציאות בבתי הספר. כל זאת נעשה על מנת לתת מענה לצרכים חינוכיים של גורמים במערכת החינוך כגון: המורים, התלמידים, הגננות, המפקחים, מרכזים ועוד.

 

בין הנושאים השונים הנלמדים בתוכנית ללימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית: מהו ארגון חינוכי, המודלים השונים של הלמידה, התחקיר כשלב ראשוני במדידה והערכה, מודלים של למידה ארגונית, הקשר שבין הלמידה והצמיחה האישית והמקצועיטת, המדידה והערכה כתוכנית אסטרטגית לשיפור של תוכנית הלימודים, דרכי הוראה ואסטרטגיות למידה, שיטות המחקר האיכותני והכמותי במדעי החברה בכלל ובשדה החינוכי בפרט, מודלים נבחרים בשלבי התכנון הפיתוח ויישום, כלים להערכה בקורתית של מחקרים בחינוך, השדה החינוכי ליישומי מערכות למידה וטכנולוגיות למידה והערכת תוכניות למידה בסביבות עתירות טכנולוגיה.

 

תוכנית הלימודים

 

  • שיטות מחקר בחינוך
  • מבוא למדידה חינוכית
  • הערכה בחינוך: תאוריה ומעשה
  • חלופות בהערכת הישגים
  • סמינר יישומי: שימוש והפקת תועלת מהערכה בית ספרית

 

תנאי הקבלה לתוכנית הלימודים:

 

התכנית ללימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית באוניברסיטה הפתוחה דורשת ידע מקדים מקורסי החובה במדעי החברה: מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א' ‏ ומבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב'. מועמדים שלא למדו קורסי סטטיסטיקה בתואר הראשון, יידרשו להשלים את הקורסים הנ"ל במהלך שני סמסטרים על מנת להתקבל לתוכנית לימודים זו.

 

תנאי הקבלה לתוכנית ללימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית הינם לכל בוגרי תואר שני, אולם, לשם העיסוק בתפקיד יש לעבור את תנאי הסף שנקבעו על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) שהם:

 

  • על הבוגרי לימודי תעודה למדידיה והערכה בית ספרית להוכיח ותק של לפחות שנות הוראה
  • עליו להיות איש צוות מן המניין במוסד חינוכי
  • עליו לעסוק במשרה בעלת היקף של 80% לפחות בבית ספר
  • עליו להכיר את מערכי החינות החיצוניות והפנימיות של משרד החינוך, את הנהלים השונים, הסטנדרטים והדרישות שונות לתוכניות הלימודים במוסד החינוכי שבו הוא עובד.
  • העוסקים בתחום המדידה והערכה הבית ספרית מחוייבים ביושרה ואמינות מקצועית.

 

האוניברסיטה הפתוחה אינה מחייבת נוכחות במפגשי התוכנית, אולם ייתכן מפגש חובה אחד בכל קורס. סטודנט שסיים את חמשת הקורסים בהצלחה ועמד בלימודי ההשלמה במידה ונדרש לכך, יהיה זכאי לקבלת תעודה במדידה והערכה בית ספרית.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה

חוות דעת של סטודנטים על מדידה ובהערכה בית ספרית - האוניברסיטה הפתוחה

התקבלו 1 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5

האוניברסיטה הפתוחה
09/09/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

שיכולים ללמוד מרחוק העוזר לנו לעבוד ולקבל משכורת לשלם שכר הלימוד עם כל הקשיים.

על הקמפוס

אני לומדת מרחוק .הגעתי פעם אחד לקמבוס בהרשמה הראשונה .

טיפים

כדאי למי שרוצה לעבוד וללמוד . אך הלמידה העצמית קשה מאוד


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

תואר b.a בחינוך מספיק כדי להיכנס למערכת הגנים?
חן אביטל
ללא תגובה
הסבה מרואה חשבון למורה במערכת החינוך
ציון יקר
1 תגובות
מדוע צריך להשלים?
סטודנטית לעתיד
1 תגובות
שילובים שהולכים עם חינוך בדו חוגי?
שחר
2 תגובות
מסלול ייעודי להוראת לימודי מחשבים
ליעד אוחיון
3 תגובות
האם כדאי לעשות הסבה לייעוץ חינוכי בגיל 43?
נסרין
1 תגובות
השלמה מתעודה בהוראה לתואר ראשון
אביעד סעדיה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,802 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,045 חוות דעת

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון588 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp