תואר שני בליקויי למידה באוניברסיטה העברית בירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני לקויות למידה - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני בלקויות למידה באוניברסיטה העברית בירושלים

 

חינוך בהתאמה אישית

 

היום יש כבר פתרונות טובים ויעילים להפרעות בלמידה אצל ילדים ומבוגרים, הנובעות מבעיות קשב והיפראקטיביות (ADHD). בעלי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת, יודעים לזהות אצל תלמידים מתקשים את מקור הבעיה ולטפל בה כראוי, והם אף יודעים להעריך כישורי למידה מיוחדים בקרב הסובלים מ – ADHD, ולהתאים להם דרכי עבודה רצויות למימוש הפוטנציאל.

 

במסלולי תואר שני בלקויות למידה מכשירים את הסטודנטים לעסוק באבחון בעיות בתחומי הקריאה, הכתיבה, החשבון וההתנהגות, ובטיפול בהן. המסלול באוניברסיטה העברית מציע מערך לימודים מקיף, הכולל מפגש עם חומר תיאורטי אקדמי, ועבודה מעשית בקליניקה לאבחון לקויות למידה שנבנתה במיוחד לצורכי הלימודים.

 

תכנית הלימודים

 

מטרת הלימודים היא להקנות ידע בתחומים העיקריים של לקויות הלמידה מזוויות שונות, הסטודנטים חוקרים ומבינים את הבסיס הקוגניטיבי והנוירוקוגניטיבי לבעיות בתחומי השפה, הקריאה, החשבון והקשב, לומדים על המאפיינים של הלקות ועל דרכי התערבות רלוונטיות. שלושה תחומים מרכזיים נלמדים בקורסים השונים: שפה כתובה ומדוברת, קוגניציה מספרית וקשב.

 

מתכונת הלימוד

 

משך זמן התואר השני הוא שנתיים וחצי, כאשר בכל שבוע יש להקדיש יומיים או שלושה ימים פנויים ללימודים. התכנית כוללת לימודי חובה, קורסי בחירה, ביצוע התמחות באבחון וביצוע התמחות נוספת בטיפול. התכנית היא מובנית, ואין אפשרות לבחור את זמני הלימוד. אופי התכנית לתואר שני בלקויות למידה באוניברסיטה העברית הוא תיאורטי ומעשי. התכנית משלבת הקנייה של ידע מקיף בתחום של ליקויי למידה, במטרה להכשיר את הסטודנטים למחקר ועבודה קלינית מעשית.

 

ההכשרה המעשית מתחלקת לשני שלבים: שלב האבחון, הכולל את הכרת המבחנים השונים והתנסות קלינית באבחון של ילדים ושל מבוגרים; ושלב הטיפול, הכולל היחשפות לתהליכי העבודה בקליניקה בנוגע לכל הליקויים שנלמדו במסגרת הקורסים העיוניים. ההתמחות הטיפולית מתבצעת בקליניקה לאבחון לקויות למידה באוניברסיטה העברית בהר הצופים.

 

נושאי לימוד

 

  • נוירופסיכולוגיה
  • קוגניציה
  • הערכה ומדידה
  • דיסלקסיה
  • התמודדות משפחתית
  • דיסקלקוליה
  • חקיקה בחינוך המיוחד
  • אינטליגנציה     
  • מדיניות השילוב וההכללה
  • ועוד
  • עבודה עם הורים לילדים בעלי לקות למידה     
 

 

 

תנאי קבלה

 

המועמדים ללימודי תואר שני בלקויות למידה באוניברסיטה העברית נדרשים להיות בעלי ממוצע ציונים של 85 ומעלה בתואר ראשון, כאשר ישנה העדפה כלפי בעלי רקע בתחומים רלוונטיים, כגון: מדעי ההתנהגות, חינוך, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ומקצועות פרא רפואיים (למשל, קלינאות תקשורת).

 

בנוסף, המועמדים צריכים להציג פטור אוניברסיטאי קביל באנגלית, קורות חיים ושתי המלצות, כשלפחות אחת מהן היא מטעם איש אקדמיה. בתום תהליך המיון הראשוני, יתקיים מבחן מיון, הכולל קריאת טקסט מדעי באנגלית ושאלות הבנת הנקרא. סטודנטים שאינם בוגרי החוג לחינוך יידרשו בקורס השלמה בנושא המחקר החינוכי.

 

תעודה

 

תעודת M.A תואר שני בחינוך במגמת לקויות למידה תוענק לבוגרים שסיימו בהצלחה את המסלול.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בתום הלימודים ניתן לעסוק באבחון וטיפול בלקויות למידה במכוני אבחון במסגרות פרטיות, ציבוריות במוסדות להשכלה גבוהה ועוד. הטיפול והאבחון מתאים גם לילדים וגם למבוגרים. בוגרי המגמה בעלי תעודת הוראה משתלבים כמורים מאבחנים, ומטפלים בלקויות למידה בבתי הספר היסודיים והתיכונים. חשוב לציין, שבשנת תשס"ט עבר חוק בכנסת, לפיו נדרשים מאבחנים מוסמכים להיות בעלי תואר שני בתחום לקויות הלמידה.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

פורום לימודי חינוך

מורה או גננת בחינוך המיוחד
נעמי
ללא תגובה
לימודי המשך - ייעוץ חינוכי
בר
ללא תגובה
קבלה לתואר שני בהבעה ויצירה
יפית בנק
ללא תגובה
סיכוי קבלה לתואר שני בחינוך עם ממוצע 78 בתואר ראשון
נאדרה
ללא תגובה
הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
ללא תגובה
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
מסלול הכשרה למורה שלח
איתן
1 תגובות
הסבה להוראת מוסיקה מחינוך מיוחד
רים חנא
1 תגובות
לימודי הסמכה בסמסטר חורף - ניתוח התנהגות
עדוי ויג'דאן
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,701 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל 545 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים 928 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל 983 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה