לימודי תעודה במכללה האקדמית אחוה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תעודה, מקצוע?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על מכללת אחוה - לימודי תעודה.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


לימודי תעודה במכללה האקדמית אחוה

 

המכללה האקדמית אחוה הוקמה בשנת 1971 ופועלת למעלה מ-15 שנה כעמותה עצמאית. המכללה ידועה כמוסד אקדמי מוביל בתחום החינוך והיא מפעילה מכוני מחקר ואבחון ששמם יצא למרחוק. מלבד לימודים לתארים ראשונים ושניים, מאגד קמפוס המכללה בתוכו יחידות מקצועיות ללימודי תעודה.

 

מזה מספר שנים פועלת מכללת אחוה על הרחבת תחומי הלימוד במסגרת היחידה ללימודי תעודה והשתלמויות. כמו כן, בהתאם למדיניות "אופק חדש", מכללת אחוה שמה לעצמה למטרה לפתח את כישוריו המקצועיים של עובד ההוראה בשלושה תחומים עיקריים – החינוך הדידקטי, הרחבת תחום הדעת ופיתוח הניהול הארגוני.

 

מה לומדים?

 

מכללת אחוה מציעה לסטודנטים הבאים בשעריה לימודי תעודה מגוונים במספר תחומים. לימודי התעודה במכללה כוללים לימודים בתחום החינוך, הניהול הפדגוגי ומסלולים ייחודיים נוספים. בסיום הלימודים מקבלים הבוגרים תעודת הסמכה מטעם המכללה האקדמית "אחוה". תעודות אלו הינן תעודות מקצועיות המוכרות ע"י משרד החינוך ומוסדות ההוראה המובילים.

 

קורסים הנלמדים במכללה האקדמית אחוה:

 

קורס עריכה לשונית: קורס העריכה הלשונית מכשיר עורכים לשוניים ומקנה להם ידע בתחומי הלשון ונבכי הדקדוק העברי. בסיום הקורס פתוחות בפני הבוגרים אפשרויות תעסוקה רבות כגון: עריכה לשונית של ספרים ועיתונים, עבודה במחלקות פרסום של חברות שונות ועוד. התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בלשון ממוסד אקדמי מוכר והבוגרים זכאים לתעודת "עורך לשון בעברית" מטעם מכללת אחוה.

 

שימוש באומנויות ככלי חינוכי: מטרת התכנית היא להקנות כלים יסודיים לכל מורה/ יועצת/ גננת. נושאי הלימוד כוללים בתוכם גישות פסיכולוגיות וכלים טיפוליים, חינוך לאומנויות, אומנויות כתרפיה ושימוש באומנויות לצרכי תרפיה על מנת להשיג ביטוי ועיבוד רגשי.

  

הכשרת חונכים לסטאז’: במסגרת ההתמחות (סטאז’) להוראה, מלווה המורה הצעיר ע"י חונך. מטרתה של התוכנית להכשרת חונכים היא לשפר תקופה זו, הן מבחינת החניך והן מבחינת החונך.

 

הקורס מכשיר את החונך הפוטנציאלי לחנוך את תלמידו בצורה הטובה ביותר, באופן בו ישתלב במערכת החינוך תוך פיתוח גישה אישית. התכנית מיועדת לכל עובדי ההוראה, גננות ומורים בתיכונים על יסודיים.

 

ניהול גן: התכנית לניהול גן של מכללת אחוה הינה תכנית הכשרה ייחודית לאלו הרוצים לנהל גני ילדים. בסוף התכנית מקבלים הבוגרים תעודת ניהול גן מטעם מכללת אחוה. במהלך הלימודים התלמידים נחשפים לכל התחומים הקשורים בניהול גני ילדים: תנועה לגיל הרך, ספרות ילדים, מוזיקה לגיל הרך, תקציב, ניהול צוות ועוד. הלימודים מותנים בתעודת בגרות ובראיון אישי.

 

בעיות משמעת בכיתה - למתחילים: ישנן מגוון גישות ושיטות טיפול בבעיות משמעת בכיתה ולכן על המחנך נדרש להבנות פתרונות ולספק מענה לבעיות מקצועיות העומדות בפניו. הסדנא להתמודדות עם בעיות משמעת בכיתה מציעה ללומדים להשתלב בתהליך פעיל שיסייע להם ללמוד ולהתנסות בעבודה. מטרת הסדנא היא לגבש נקודת מבט ייחודית בכל הקשור לגבולות, למרחב אוטונומי ולויסות עצמי של הילדים.

 

ניהול תקשורת בגנ"י – למתחילים: הקורס נועד לפתח את המודעות לכוחה של התקשורת ולאפשר לגננת ליצור יחסי קירבה עם הילדים, ההורים ועם שותפים לתפקיד. במסגרת הלימודים הגננת תוכל לבחור בגישה חיובית ולהשתמש בכלים התקשורתיים באופן מודע ומדוייק.

 

מורה יוזם ומטמיע תוכניות: ההתמחות נועדה לעודד את היזמות החינוכית ולעשות שימוש באמצעים שונים לפיתוח חשיבה חדשנית ויישומית. מטרת התכנית היא לשכלל את עבודתו של המורה בכיתה ולאפשר לו לפתח ולהפעיל יחידת הוראה; לפתח וליישם תכנית התערבות חברתית ולטפח את כישורי הלמידה בקרב תלמידים. קראו עוד על קורס מורה יוזם ומטמיע.

 

מורה חוקר את עשייתו: ההתמחות נועדה לפתח את המומחיות של המורים ולאפשר להם לשאול שאלות בתחום עבודתם השוטפת. בנוסף, התכנית פועלת להעשיר את הידע של המורים בתחום הנחקר, תוך פרסום הממצאים בקרב הקהילה המקצועית.

 

ייזום והטמעת תכניות במתמטיקה: ביכולתו של הפיתוח המקצועי לעודד את המורים להתמחות בלמידה ביקורתית ולערוך הכרות עם תהליכי למידה והוראה המבוססים על מחקר, על תכנון ועל הובלה של תהליכים חינוכיים.
ההתפתחות המקצועית נשענת על למידה בקבוצת עמיתים ועל הערכה עצמית, כאשר העיקרון המנחה טמון בשילוב בין הידע והניסיון של הלומד.

 

מתמטיקה - מורה חוקר את עשייתו: ההתמחות בדרגת קידום זו נועדה לפתח את מומחיות המורים ולעודד אותם לחקור שאלות מתחום עבודתם. המחקר מאפשר לאנשי החינוך להעמיק במאפייני עבודתם בשדה ולנתח באמצעותם מתודולוגיות מקובלות. המחקר בתכנית המוצעת הוא בעל אוריינטציה יישומית בתחום החינוך המתמטי ומטרתו לחפש פתרונות מעשיות לבעיות המתעוררות בעבודת המורים.

 

אסטרטגיות למידה: הקורס מתמקד בלימוד דרכי הפעולה ואסטרטגיות הלמידה אשר מלמדות כיצד ללמוד ביתר יעילות. אסטרטגעות אלה מסייעות לשפר את יכולת הלמידה של כל תלמיד, ובייחוד את יכולת הלמידה של תלמידים עם קשיים בלמידה. במהלך הקורס יילמדו מגוון אסטרטגיות בתחומי לימוד שונים, תוך התאמתן לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

 

אוכלוסיות אלו מראות קושי בהתמודדות עם האתגרים הלימודיים והחברתיים, והן חוות פעמים רבות דחייה וכישלונות. באמצעות עבודה אישית וקבוצתית ובעזרת כלי אימון קבוצתיים יכולים אנשי החינוך לפתח בקרב הילדים כלים יעילים לשליטה עצמית וויסות רגשי לשיפור התפקוד בלימודים ובחיי החברה.

 

תקשורת מילולית: הקורס נועד לשפר את מיומנויות התקשורת הבינאישית של המורה ואת התקשורת בין מורה ובין תלמיד. הוא מסייע ללומדים לפתח כלים ייחודיים לפתרון חיכוכים בין מורים לתלמידים, ובין תלמידים לתלמידים אחרים, והוא תורם לפיתוח החשיבה היצירתית של התלמידים באמצעות אמנות המילה.

 

הכשרת חונכים לסטאז’/ הכשרת חונכים באנגלית לסטאז’: הסטודנטים שלומדים במסלולים להכשרת מורים נדרשים להתמחות בהוראה (סטאז’). במסגרת הקורס יושם דגש על הבנת המשמעות ועל גודל האחריות של החונך אל מול המתמחה, תוך הדגשת המערכת החינוכית בכלל.

 

מורה מומחה באיתור ובטיפול בתלמידים עם לקויות למידה: ‏התכנית מכשירה עובדי הוראה בבית ספר יסודי לעבודה עם ילדים הסובלים מלקויות למידה. התכנית מורכבת מלימודי מבוא לתחום ליקויי הלמידה ומהכשרה להוראה מתקנת בכתיבה, בקריאה ובחשבון.

 

אימון להתמודדות עם הפרעות קשב (ADHD) התמחות למאמנים: כלי מרכזי בטיפול עם תלמידים שסובלים מהפרעות קשב - ADHD הוא האימון האישי. תהליך האימון מאפשר למתאמנים להכיר את ההפרעה ולהבין את השפעותיה על תפקודם בחיי היום יום. הוא מאפשר להם לאפיין את האתגרים עימם הם נדרשים להתמודד במושגי השונות הנוירולוגית ולפתח את המודעות שלהם לכישוריהם הייחודיים.

 

סדנאות אמנות לקהל הרחב: סדנאות אמנות פתוחות לקהל הרחב ולא מחייבות ניסיון קודם בתחום. הסדנאות מאפשרות לתלמידים להתנסות בתחומי האמנות השונים שלא לצורך קבלת תעודה בתחומי הפיסול, ציור, ויטראז', עיצוב קרמי, תולדות האמנות, גלריה ואוצרות.

 

לימודי העשרה באמנות לסטודנטים במכללה לחינוך: סטודנטים שלומדים במכללה לחינוך מורשה לבחור להשתתף בקורסים להעשרה בתחומי האמנות השונים. הסדנאות מתאימות גם לסטודנטים המבקשים ללמוד תרפיה באמנות ונדרשים לצבור שעות אמנות.

תעודת התמחות באמנות לגיל הרך ובחינוך המיוחד במסגרת לימודים לתואר עם תעודת הוראה: התכנית מאפשרת לתלמידים לקבל תעודת התמחות באמנות לגיל הרך ולחינוך המיוחד.

 

לקבלת תעודת ההתמחות באמנות הלומדים ידרשו להשלים שלושה קורסים בנושא אמנות במסגרת לימודי התואר, ולהשלים שלושה קורסים מתוך המידעון.
 

חוות דעת של סטודנטים על מכללת אחוה - לימודי תעודה

התקבלו 30 דירוגים בציון ממוצע: 3.7 מתוך 5
שני

הוראה
28/04/2019

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת שיש שילוב בין סטודנטים ערבים ליהודים, הרווחתי חברה מוסלמית שהיא החברה הכי טובה שלי. אנחנו  קרא עוד...

על הקמפוס

כרגע בשיפוצים אבל יש מקום זמני לאכול בו בשר ויש קפיטריות כמעט בכל בניין. יחסית למכללה קטנה משקיעים ב קרא עוד...

אולגה

תואר רב תחומי
11/03/2019

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת מרצים שמעבירים שעירים בצורה מצויינת ומעניינת וקלה להבנה נגישות וגעה טובה מאשקלון בתחבור קרא עוד...

על הקמפוס

רמפות נמצא במקום פסטורלי באזור סדות כרגע בונים עוד מבנה גדול. בקרבה יש בסיס צבאי וכול הזמן עוברים  קרא עוד...


לכל חוות הדעת

סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על מכללת אחוה - לימודי תעודה

באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?

דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול

באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?

באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?

באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?

באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על מכללת אחוה - לימודי תעודה

באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
במידה מועטה 7
במידה סבירה 27
במידה רבה 43
במידה רבה מאד 23
במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?
במידה מועטה מאד 40
במידה מועטה 47
במידה סבירה 13
האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול בו הינך לומד?
במידה מועטה מאד 20
במידה מועטה 43
במידה סבירה 37
מהי רמת הקושי של הלימודים?
במידה מועטה מאד 3
במידה מועטה 10
במידה סבירה 33
במידה רבה 47
במידה רבה מאד 7
עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
במידה מועטה 3
במידה סבירה 13
במידה רבה 43
במידה רבה מאד 40
עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
במידה מועטה 13
במידה סבירה 23
במידה רבה 20
במידה רבה מאד 43

מעל 28,198 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    האוניברסיטה הפתוחה 1,226 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל 1,198 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים 913 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים