רוצה פרטים על קורס שמאי אמנות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי שמאות אמנות - בכמה אתה מעריך את זה?

רוצה לדעת על קורס שמאי אמנות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס שמאות אמנות
 
נמכר!
 
ערכן של יצירות אמנות נקבע באמצעות שמאי על פי קריטריונים רבים ושונים, כאשר מדובר ביצירות ובחפצי אמנות עתיקים. תכשיטים, ציורים, רהיטים, שטיחים, שעונים, בולים עתיקים ועוד – לכל אחד מהם ערך מיוחד, הנקבע בהתאם לתקופה ולפי אמות מידה רבות, שאותן יש ללמוד. קורס שמאות אמנות הוא המפתח להתמצאות ברזי ערכן של היצירות השונות.
 
על הלימודים
 
קורס שמאות אמנות נלמד בכמה מוסדות לימוד בארץ. בכל המסלולים לומדים הסטודנטים על התקופות השונות באמנות ובהתמקדות באמנות דקורטיבית. הם רוכשים כלים לזיהוי השייכות של החפץ המסוים לתקופה מסוימת, ואף לסגנון מסוים באותה תקופה. בנוסף, בכל תכניות הלימוד מודרכים הסטודנטים כיצד לקבוע את ערכה הכספי של יצירה, על פי הקריטריונים וגורמי השייכות השונים. כמו כן, משתתפי הקורסים מתמקדים בכל אחד מן התחומים הקשורים באמנות הדקורטיבית ולומדים אותו לעומק, וביניהם גם ענפי הציור, הצורפות, התכשיטנות, היודאיקה ועוד.
 
היבט נוסף הנכלל במסלולים אלה הוא ההיכרות עם השוק הישראלי והעולמי העוסק בהערכת שוויים של חפצי אמנות ותכשיטים עתיקים, ובכלל זה לומדים הסטודנטים על אודות תהליכי הקנייה, ההערכה, המכירה וביצוע השמאות. בחלק מן המסלולים אף נערכת היכרות קרובה עם עולם המכירות הפומביות – פורום שכיח למכירת עתיקות, ובחלקם מושם דגש גם על שיווק וביצוע מכירות באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים לתחום זה, בכל העולם. קורסים בודדים מתמקדים בשילוב בין הערכת שווי חפצי האמנות ובין ביצוע הסקירה והשמאות הביטוחית בפועל, מן ההיבט הקשור גם בפעילות מול חברות הביטוח.
 
מתכונת הלימודים
 
בכל הפורמטים השונים של קורס שמאות אמנות, מתכונת הלימודים משלבת בין ידע עיוני על אודות התחומים שנזכרו, ובין התנסות מעשית בהערכת חפצי אמנות, בזיהוי, ואף בהשתתפות במכירות פומביות. כמו כן, בכל המסלולים משולבים הרצאות ומפגשים עם מומחים מן התחומים המשלימים והנושקים לשמאות האמנות – כאוצרים, רסטורטורים (משחזרי אמנות מקצועיים), בעלי גלריות לעתיקות, אספני אמנות ועוד. בקורסים אף משולבים ביקורים וסיורים באתרים רלוונטיים, כשווקים, גלריות, בתי אוספים, מוזיאונים וכדומה.
 
בחלק מן המסלולים החומר העיוני ניתן לסטודנטים מסוכם ומודפס בתום כל שיעור, בחלקם ניתנת לסטודנטים אפשרות להשלמת שיעורים במקרה הצורך, ובחלקם – השיעורים מלווים במצגות הממחישות את הנקודות המהותיות ביותר בחומר הנלמד ומסייעות לסטודנטים להבינו טוב יותר. קיימות תכניות בתחום שבהן נדרשים הסטודנטים להגיש עבודת גמר מסכמת בתום הלימודים במסלול.
 
 
מבין נושאי הלימוד
 
בקורס שמאות אמנות טמון לימוד של אוצרות ידע רבים, וביניהם:
 
  • הערכת תשמישי קדושה
  • יודאיקה
  • הערכת תכשיטים עתיקים
  • אמנות יפנית וסינית עתיקה
  • כלי זכוכית 
  • אספנות של חפצי בתי כנסת
  • הערכת כלי כסף
  • שטיחים ואריגים בעבודת יד
  • קרמיקה ופורצלן
  • מאפייני התקופות והסגנונות
  • שטרות ומטבעות
  • הערכת בולים ושעונים עתיקים
  • ריהוט אנגלי וצרפתי
  • אמנות ישראלית קלסית ומודרנית
  • ועוד
  • תקופות וסגנונות באמנות דקורטיבית
 
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
  • גלריה אגוזי – גלריה זו שוכנת במרכז תל אביב, ובה מציעים קורס "לאספנות והערכת יצירות אמנות ועתיקות". הקורס נלמד במתכונת של 27 מפגשים חד שבועיים, והוא כולל סיורים וביקורים רבים במוזיאונים ובמקומות רלוונטיים נוספים.

 

  • גלריה שורשים – בבית הספר של גלריה שורשים מציעים קורסים "לאספנות והערכת יצירות אמנות ועתיקות", הנלמד בהיקף של 26 מפגשים הנערכים אחת לשבוע. הקורסים מתקיימים בתל אביב, בירושלים או בחיפה, והם מוצעים במתכונת לימודי בוקר או במתכונת לימודי ערב לבחירת התלמידים. גלריה שורשים היא גם בית מכירות פומביות, והסטודנטים הלומדים בה זוכים להכיר מקרוב את התנהלות ענף המכירות הפומביות.

 

  • מכון לנדר – ביחידה ללימודי חוץ של מכון לנדר בירושלים מתקיים הקורס של גלריה שורשים, במתכונת שונה מעט – של 16 מפגשים בלבד, המקיפים 64 שעות לימוד אקדמיות.

 

  • לוי יצחק המכללה – מציעים קורס "להערכת אמנות וסוקרים מקצועיים"; בקורס זה מתמקדים גם בהיבט של הערכת שווי יצירות האמנות לצורכי ביטוח, והוא מתקיים פעמיים בכל שבוע, במשך שלושה חודשים, בתל אביב.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים במסלולים השונים יזכו הבוגרים בתעודת גמר מטעם מוסד הלימוד עצמו, ויוכלו להשתלב בתפקידים שונים בתחומי האמנות, מסחר האמנות, האוצרות, הערכת אמנות וכדומה. בנוסף, הבוגרים אף יוכלו להשתלב בעבודה כמעריכים וכסוקרים העובדים עם חברות ביטוח שונות כעצמאיים או כשכירים, לסייע למנהלי עיזבונות וירושות, ואף להמשיך ולהתמחות בתחומים נוספים כרסטורציה, אוצרות ועוד.
 
 
לסיכום
 
קורס שמאות אמנות מציע לכם אפשרות להכיר מקרוב את עולם העתיקות והאמנות הדקורטיבית וללמוד את השפה המדוברת בו, לצורך השתלבות מקצועית בתחום. חלק ממסלולי הלימוד מוכרים על ידי קרנות שונות להשתלמות – כגון קרנות של עובדי הוראה, קרנות של חברות ביטוח ושמאות, וכן קרנות ממשלתיות שונות – וכך יוכלו המשתייכים אליהן לזכות בהחזר מלא בעבור תשלום שכר הלימוד בקורס. 
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס שמאי אמנות?

רוצה לדעת יותר על קורס שמאי אמנות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס שמאי אמנות