רוצה פרטים על לימודי רפואה הוליסטית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי רפואה הוליסטית - רפואה משלימה

רוצה לדעת על לימודי רפואה הוליסטית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רפואה הוליסטית

 

גוף ונפש כרוכים זה בזה

 

הרפואה ההוליסטית היא שם אחר לעולם הרפואה האלטרנטיבית או הרפואה המשלימה – ההולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. שם זה הוא שם כולל למגוון רחב של שיטות טיפול, שהגיעו ברובן המכריע מן המזרח הרחוק – מסין, מהודו ומאזורים נוספים – אל המערב. שיטות אלה מבוססות כולן על תפישות רוחניות המאמינות כי קיים קשר הדוק ובעצם – קשר בלתי ניתן להפרדה – בין הגוף ובין הנפש שלנו. הרפואה ההוליסטית רואה את הגוף והנפש כמכלול אחד, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית – מקור השם הוא במילה האנגלית whole – שלם.

 

רפואה זו מבוססת באופן ישיר על האמונה כי תזונה היא גורם המשפיע מאוד על בריאות האדם, וכן על התפישה כי גוף האדם הוא מצבור אנרגטי וככזה – יש לשמור עליו מאוזן במידת האפשר. כל מי שתחום זה – ואיתו גם הטיפול במחלות ובבעיות מסוגים שונים אצל אנשים – מרתק אותו, יכול למצוא לעצמו מגוון רחב מאוד של קורסים ומסלולי הכשרה בתחום.

 

בעידן שבו אנו חיים מתגברת מיום ליום התעניינות הציבור בטבע, בראשוניות וברוחניות – ובמקומו של האדם בתוכם ולפיכך, רבים בוחרים לפנות ללימודים בתחומי הרפואה ההוליסטית. מאחר ותחום זה בחלקו עדיין איננו ממוסד, עולה הצורך במטפלים מוכשרים שעברו התמחות מקצועית והוסמכו לעסוק בשיטות הטיפול השייכות לענף זה.

 

עוד על הלימודים

 

לימודים אלה כוללים מגוון של והתמחויות התמחויות וטיפולים, שבמסגרתם רוכשים הסטודנטים כלים, מיומנויות וטכניקות שונות לטיפול. תלמידי החוגים ללימודי רפואה הוליסטית לומדים לחוש את המטופל, לאבחן בעיות בגוף ובנפש האדם ולסייע לו להגיע לאיזון נפשי וגופני ותוך כך לשפר את איכות חייו – באמצעות מגוון של תורות ושל טכניקות טיפול וריפוי. בדרך הם פוגשים גם שיטות עבודה מתקדמות המסייעות להם להתבונן לעומק על תהליכי ריפוי, כמו גם להוביל את היחסים שבין המטפל והמטופל כקרקע לצמיחה משותפת. בנוסף, מושם דגש רב על התבוננות אישית כמראה להתפתחות האישית המתחייבת מכל מטפל – זאת כדי שיוכל לעבור תהליכים עמוקים עם מטופליו ולתת להם מענה בדרכם שלהם.

 

המטפלים ברפואה ההוליסטית מסייעים בפתרון בעיות במישור הרגשי, הרוחני, והנפשי – בד בבד עם המישור הגופני. דבר נוסף שחשוב להבין הוא, כי תפישה מהותית נוספת העומדת בבסיס הרפואה ההוליסטית היא זו למעשה רפואה מונעת; לכן, הטיפולים בשיטה זו אינם מיועדים אך ורק לפתור בעיות קיימות, אלא בהחלט פועלים לתחזוקה שוטפת ותדירה של הגוף. כך, התהליך תמיד ינחה את האדם לסגל לעצמו אורח חיים בריא ושלם מתוך הקפדה על תזונה נכונה, על נשימה סדירה, על קיום הרגלי שינה ויקיצה בריאים, על פעילות גופנית ועוד – כל אלה כעומדים בבסיס התחזוקה הנדרשת לגוף, ולנפש יחד איתו.

 

 

נושאי לימוד עיקריים

 

תחומי הרפואה ההוליסטית הם רבים, מקיפים ומגוונים וכל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו. היסודות הנלמדים במסלולי הרפואה ההוליסטית המקיפים, כוללים בין היתר:

 

  • שיטות עיסוי
  • רייקי
  • תזונה ואבחון
  • טווינא
  • מדיטציה
  • תורות רוחניות
  • פסיכותרפיה הוליסטית
  • ארומותרפיה
  • תהליכים רגשיים
  • פסיכודרמה
  • לימודים מתחומי המגע
  • דמיון מודרך
  • ועוד

 

מסלולי הלימוד השונים ומשך הלימודים

 

תחום זה הוא מקיף ביותר וניתן ללימוד במסלולים שונים המשתייכים אליו. כמו כן ניתן ללמוד קורסים בודדים ולהרכיב לעצמכם את השילובים המבוקשים לכם, או ללמוד במסגרת מצומצמת המכשירה את המסיימים כמטפלים בתחום ההתמחות בו עברו הכשרה.
מסלולי הלימוד נעים בין לימודי תעודה – המתפרשים על פני מספר פגישות בלבד, ועד מסלולים לתואר ראשון – הנמשכים בדרך כלל כארבע שנים; האחרונים מאפשרים לסטודנטים היכרות מעמיקה עם תפישת העולם ההוליסטית ומאפשרים לו את הזמן הדרוש לתהליך ההתפתחות, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית.

 

זמני הקורסים, היקפם, משך הזמן שלהם וכמובן עלותם – הם פונקציות התלויות באופן ברור במסלול הלימודים שתבחרו, ואף משתנות בין אותם המסלולים, במוסדות הלימוד השונים. בוגרי הקורסים יוכלו לנסות ולהשתלב כמטפלים הוליסטיים בתחום התמחותם במכוני עיסוי וספא, במרפאות פרטיות ובקופות החולים העוסקות בתחומים אלה. כמובן שבוגרים רבים אף פוצחים בקריירה עצמאית בתחום.

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

מכללות רבות ומרכזים לרפואה משלימה מציעים מגוון עצום של הוליסטית מסלולי לימוד בשיטות שונות. חלק מן הבולטים שבהם:

 

  • מכללת מהות – מציעה קורסים שונית ומגוונים בתחום הרפואה ההוליסטית, כמו: מהות עולמו של הילד, נטורופתיה, תזונה טבעית, טיפול בשיטת IPEC, רפואת ילדים משולבת, מסלול למטפל רב תחומי, רפלקסולוגיה, עיסוי, הילינג ועוד. קיימים מסלולים שונים – חלקם פרטניים וחלקם מובנים להתמחות רחבה באחד מהתחומים ההוליסטים. אורכם משתנה בהתאם לתוכניות הלימודים, כאשר מסלול של תחום בודד נע בין שנה לשנתיים, ומסלול כולל עשוי להימשך 3-5 שנים. המכללה ממוקמת בתל-אביב, סמוך למגדלי עזריאלי.

 

  • המכללה האקדמית בוינגייט – מציעה מגמות שונות ומגוונות ומסלולי לימוד הוליסטים, כגון: נטורופתיה, אוסטאופתיה, תזונה הוליסטית, לימודי דמיון מודרך, לימודי "מוח אחד", קורס ניהול ספא, קורס מודעות והעצמה למטפלים, לימודי רפלקסולוגיה, לימודי תנועה טיפולית ותחומים רבים נוספים. כמו כן, תכנית הלמודים כוללת מגוון רחב של שיטות עיסוי הוליסטיות – כולל עיסוי תינוקות. המכללה מתהדרת במרכז טיפולים הוליסטי המאפשר לבוגרי המגמות השונות לצבור ניסיון טיפולי מעשי בתחילת דרכם המקצועית. בסיום הקורסים השונים יזכו המסיימים לתעודה.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי – מציעה מגוון מסלולי לימוד: צמחי מרפא, מטפלים בכירים בעיסוי ורפלקסולוגיה הוליסטית, מסלול פסיכותרפיה אנתרופוסופית ומסלולים רבים נוספים. הללו נלמדים במסגרת תואר מתחום הרפואה המשלימה, מקיפים ביותר ונפרשים על פני תקופות של שלוש עד חמש שנים. המכללה פותחת את שעריה גם לציבור הרחב המבקש ללמוד קורסים בודדים – אלו נמשכים כשנה עד שנתיים, ובין היתר כוללים: טיפול בפרחי באך, טיפול בשמנים ארומטיים, טיפול באמצעות ביו-אנרגיה, טווינא, התמחות מקצועית לרפלקסולוגים, תרפיה באמנות, תזונה, דמיון מודרך וקורסים נוספים.

 

  • קמפוס ברושים – רפואה משלימה באוניברסיטת תל-אביב – מציע לימודי רפואה הוליסטית במסלולים שונים. מקורסים יחידים ועד לתכניות לימוד שונות המקיפות תת-תחומים רבים של הרפואה ההוליסטית, וביניהם: הומיאופתיה, טווינא, איורוודה, ארומתרפיה, טיפול בפרחי באך, טיפול בצמחי מרפא, פסיכודרמה ותחומים נוספים רבים.

 

  •  מכללת רידמן – נחשבת לאחת המובילות והוותיקות בתחום. המכללה מציעה שלל מסלולי לימוד באפשרויות שונות בתחומים שונים מתוך הרפואה ההוליסטית. מבין המסלולים העיקריים: אימון הוליסטי, פסיכותרפיה גופנית, פסיכותרפיה טראנס-פרסונלית, הילינג פסיכו-פיזי, מגמת טווינא, מגמת איורוודה, עיסוי הוליסטי שוודי ומגמות רבות נוספות. מסלולי הלימוד במכללה נעים בין שנה – בדרך כלל לקורס יחיד וספציפי ועד שלוש-חמש שנים במסלול לימודים לתואר. למכללה סניפים בכל רחבי הארץ.

 

בחירה תחילה

 

תחום הרפואה ההוליסטית הוא תחום ענף ביותר, ולכן כל מי שמתעניין בו – כדאי שקודם כל יתמקד ויבחר עם עצמו את הנושאים שבהם הוא מתעניין יותר. קיים מגוון בלתי רגיל בעושרו של מסלולי לימוד, של תכניות לימוד ושל קורסים בודדים. משך הקורס, עלותו וההכשרה הניתנת בסופו הן נגזרות ישירות של אופי הקורס, היקפו הלימודי וכמובן, של מוסד הלימודים שבו בחרתם.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי רפואה הוליסטית?

רוצה לדעת יותר על לימודי רפואה הוליסטית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי רפואה הוליסטית
שאלות הגולשים בנושא
שילוב בין לימודי רפואה משלימה לעבודה במשרד החינוך
רפואה משלימה לאח מוסמך
כלבנות טיפולית או רפואה משלימה?
מרצים טובים במכללות לרפואה משלימה
עבודה בתחום רפואה משלימה
רפואה משלימה - הוכחות אמפיריות
לימודי רפואה משלימה ברחובות - מה מומלץ?