רוצה פרטים על קורס קניינות ורכש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי רכש וקניינות - לעבוד עם ספקים וסחורות

רוצה לדעת על קורס קניינות ורכש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס קניינות ורכש
 
סוד הקנייה החכמה
 
קניינות ורכש הם שני תחומים המשתייכים לענף הלוגיסטיקה, והם בדרך כלל נלמדים יחדיו ואף נמצאים תחת אחריותו של איש מקצוע אחד. מדובר בתפקידים מרכזיים בכל ארגון כלכלי, ובעיקר בחברות מסחריות גדולות, בכל תחום. ההבדל הבסיסי בין רכש לקניינות הוא שמטרות מחלקת הרכש קשורות להכנות שמסביב לרכישה עצמה, כגון: יצירת קשר עם ספקים ושמירה על יחסים טובים איתם, הוצאת מכרזים, קבלת הצעות מחיר, בחירה בספק והגעה להסכם על כמות וזמן האספקה. לעומת זאת, הקניין, תפקידו לבצע את הרכישה בפועל למול הספק, ובמסגרת עבודתו נכללת ההעברה הכספית לספק וקבלת התמורה בהתאם להסכם ולנהלים ספציפיים בארגון.
 
על הלימודים
 
קורס קניינות ורכש הוא קורס ניהולי, שבו לומדים הסטודנטים לתכנן ולנהל תהליכי רכישה, לומדים על האופן שבו יוזמים תהליכים כאלה, ולומדים כיצד ליצור קשרים עסקיים חדשים עם ספקים ייעודיים לתחום של העסק. בנוסף, הם לומדים על אודות ניהול וטיפול בתהליכי האספקה ובתהליכי האחסון של חומרי הגלם השונים. בין השאר, הם לומדים גם ניהול מחסן ממוחשב על תוכנת פריוריטי.
 
כמו כן, הסטודנטים לומדים כיצד להניע צוותים של עובדים ולנהל מחלקות, כיצד לתמחר וכיצד לנסח הצעות מחיר ובקשות, ומתוודעים לטכניקות יעילות לניהול משא ומתן. במרבית המסלולים תכני הלימוד עוסקים גם ברכש בינלאומי, וכן בהיבטים משפטיים של התחום. קיימים גם קורסים ללימודי קניינות המתמקדים בתחומים עסקיים ספציפיים – כקניינות אופנה, למשל. במסלולי הלימוד להסמכה מוכרת בתחום פותרים הסטודנטים בחינות, ואף משתתפים בסיורים חיצוניים במפעלים ובחברות רלוונטיים, וכן מגישים פרויקט גמר בחלק מן הקורסים.
 
נושאי הלימוד בקורס קניינות ורכש
 
  • בניית תכניות עבודה
  • מדיניות רכש
  • הערכת הצעות מחיר
  • מלאי ולוגיסטיקה
  • הסביבה העסקית
  • מדדים להערכת ביצוע הרכש
  • ארגון מחלקת רכש
  • ניהול קשרים עם ספקים ולקוחות     
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
  
  • המכללה העסקית של התאגדות העסקים הקטנים והבינוניים (פרישה ארצית): המכללה מציעה קורס מנהלי רכש, לוגיסטיקה ומנהלי מחסנים APLP. היקף הקורס כעשרה חודשים והוא כולל כ - 200 שעות אקדמיות.

 

  • המכללה העסקית (תל אביב) – מציעה קורס הנלמד בהיקף של 128 שעות לימוד אקדמיות. הקורס נלמד בכמה מסלולים, קורס בוקר שכולל 16 מפגשים, קורס ערב וימי שישי שכולל 32 מפגשים.

 

  • מכללת אינטלקט אקדמון – מציעה מסלול לימודים להסמכה מטעם משרד התמ"ת בתחום הרכש והקניינות. הלימודים מתקיימים בחיפה ומתאימים למעוניינים בקורס רכש ולוגיסטיקה בצפון.

  

  • מכללת מפנה – הקורס המוצע בה בתחום נלמד אף הוא בהיקף של 280 שעות לימוד אקדמיות, לתעודה מטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. הלימודים במכללה זו מתקיימים בחיפה.

 

  • מכללת שנקר – ביחידה ללימודי חוץ במכללה זו מציעים קורס המתמקד ברכש בעולם האופנה: קורס "מבוא לסחר קניינות ותיאום אופנה". משך הקורס הוא 45 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני 15 מפגשים, אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים והערב.

 

  • בית ספר מרנגוני – בעל סניפים בפריז, במילאנו ובלונדון; בבית הספר מציעים קורס קניינות אופנה המתמקד ברכש הקשור בתחום זה בהיבט העולמי. משך הלימודים הוא שנה אקדמית אחת.
 
קהל היעד
 
קורס קניינות ורכש מיועד בעיקר לבעלי היכרות עם עולם הרכש, כמנהלי רכש, קניינים, מנהלי מחסנים, מנהלים לוגיסטיים, אנשים מתחומי התפעול והייצור, מנהלי מחלקות מסוגים שונים, וכדומה. בנוסף, הקורס מתאים גם לעוסקים בענף הייצוא והייבוא.
 
תנאי הקבלה
 
במרבית הקורסים לא נדרשים תנאי קדם לקבלה ללימודים, אך בחלקם נדרשת תעודת בגרות, לימודים על תיכוניים בתחום או ניסיון קודם בתחום, ומעבר של ריאיון קבלה אישי.
 
תעודות והסמכה
 
בכל המסלולים זוכים בוגרי הקורס בתעודת גמר מטעם מוסד הלימודים, ובחלק גדול מהם הלימודים הם אף לקראת תעודת הסמכה חיצונית. במסלולים מסוימים לומדים לקראת תעודת קניין Approved Purchasing Practitioner - APP, הניתנת לעוברים בהצלחה את בחינת ההסמכה מטעם "ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל", ומוכרת אף על ידי הארגון העולמי בתחום (IFPSM). בקורסים אחרים זוכים הבוגרים בהסמכה מטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.
 
 
פרטים נוספים
 
קיימות תכניות לימוד שבהן חלק מתנאי סיום הקורס בהצלחה הם נוכחות ב – 80% לפחות מן המפגשים, כמו גם הגשת מטלות הבית והכיתה הנדרשות מהם. תכניות לימוד מסוימות מקנות לבוגריהם את ההסמכה הנדרשת ואת נקודות הזיכוי המוכרות לצורך המשך לימודי הסמכה בתחום.
 
 
לסיכום
 
בתום הלימודים בקורס קניינות ורכש יוכלו הבוגרים להשתלב במגוון רחב של תפקידים הקשורים ברכש, בלוגיסטיקה, בקניינות ובניהול מחלקות וצוותי עובדים בתחומים אלה. את התפקידים הללו הם יוכלו למלא בשלל חברות ומפעלים גדולים, בכל תחומי התעשייה הקיימים בשוק. 
 
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס קניינות ורכש?

רוצה לדעת יותר על קורס קניינות ורכש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס קניינות ורכש
שאלות הגולשים בנושא
קורס ניהול רכש וקניינות לוגיסטיקה
קורס קניינות רכש ולוגיסטיקה
קורס רכש, קניינות - דרישות מקדימות
קורס רכש וקניינות - מוסד לימודים מומלץ
קורס ניהול רכש וקניינות
לימודי קניינות ורכש - האם יש עבודה בתחום?
מה ההבדל בין רכש קניינות ולוגיסטיקה?