קורס פסיכודהרמה בקמפוס ברושים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי פסיכודהרמה - קמפוס ברושים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פסיכו-דהרמה בקמפוס ברושים

 

הבודהיזם – תורה לחיים

 

הבודהיזם היא תורת נפש שמקורה במזרח הרחוק (הודו); בחלקה, היא נפגשת עם תורות הנפש המערביות, ובחלקה האחר – היא מנוגדת לתורות אלה באופן קיצוני, בין ברמה העיונית ובין ברמה הטיפולית-מעשית. בדומה לתיאוריות מקובלות בפסיכולוגיה המערבית, אף על פי הבודהיזם, מצוקות האדם נובעות ברובן מהתייחסותנו אליהן ולא מתוך התנאים החיצוניים-האובייקטיביים. לעומת זאת, הפסיכולוגיה הבודהיסטית, המושתתת על עקרונות הרפואה המשלימה, נבדלת מן הפסיכולוגיה המערבית במספר היבטים ובדיוק עליהם מושם דגש מיוחד בלימודים.

 

על פי תורה זו, כל בני האדם סובלים מפתולוגיות דומות, שהשחרור מהן מושג באמצעות עבודה יומיומית של אימון התודעה. הבודהיזם גורס כי יש להתאמן בקבלה רדיקלית של אתגרי החיים כפרידות, כחולי, כזיקנה וכמוות, וכי יש להכיר בכך שהאדם אינו אלא "סיפור", ועל כן עליו להשתחרר מאשליית ה"אני" ולהטיל ספק בכל תיאוריה, פרשנות או סיפור. בנוסף, גורס הבודהיזם, יש להתאמן בריסון תגובות הבטן הרגשיות ובהעברת הדגש ממקום של הגשמה עצמית לטיפוח הרשת החברתית שבה אנו חיים. על פי התפישה, על כל אדם להרחיב את המידות המיטיבות כאהבה, חמלה, שמחה ונתינה, ולפתח את תשומת הלב כדרך חיים של ממש. בנוסף לזאת, תורת הבודהיזם מאמינה כי האתיקה איננה נפרדת כלל מן הפסיכולוגיה והיא חלק עיקרי ממנה, וכי יש לעסוק באופן מתמיד באימון במדיטציה – לצורך אימון התודעה.

 

על תכניות הלימוד בברושים

 

קמפוס ברושים מציע מסגרת רחבה ומגוונת של שלל תכניות לימוד בתחום הפסיכו-דהרמה. בין התוכניות בקמפוס ניתן למצוא תכניות רב-שנתיות, קורסים קצרים וכן סדנאות שונות להעשרה.

 

להלן תכניות הלימוד המרכזיות המוצעות בתחום זה:

 

  • התכנית הדו-שנתית "אימון לחיים בהשראה בודהיסטית" – מיועדת לאנשים המבקשים לחיות חיי עומק ולהיטיב עם חייהם, להעשירם ולסייע לעצמם ולאחרים.

 

  • תורת הנפש הבודהיסטית למטפלים – היא תכנית תלת-שנתית המפגישה את תלמידיה עם תורת הנפש הבודהיסטית. התכנית סוקרת היבטים הדומים ושונים בין תורה זו לבין הפסיכולוגיה המערבית, מבחינה מעשית ומבחינה תיאורטית.

 

  • היכרות עם הבודהיזם – קורס מבוא מקוצר לאלו המבקשים להכיר את החשיבה הבודהיסטית ואת יכולת השפעתה על חיי היומיום השיגרה. במהלך הלימוד נערכות מדיטציות רבות והרצאות עם פרופ' יעקב רז ויובל אידו טל.

 

בין רשימת הקורסים הקצרים בתחום:

 

  • הקורס למוסיקה ואמנות בראי האימון הבודהיסטי – הקורס כולל תרגולים תפישתיים, אמנותיים, מדיטטיביים ומוזיקליים.

 

  • הורות ברוח הבודהיזם – הקורס פועל ליצירת חיבור מושגי ומעשי בין הידע הקיים בחשיבה הבודהיסטית לבין מציאות החיים היומיומית כהורים.

 

  • פלייבק ומדיטציה – בקורס זה מושם דגש על תרגול ועל יישום ברוח הבודהיזם, מתוך הקראת סיפורים ומשחק.
    תשומת הלב במסורת הבודהיזם הטיבטי בן זמננו – הקורס מתבסס על מסורת טיבטית והוא מציג הנחיות ספציפיות לאופן ההתמודדות עם מצבים מסוימים של תודעה וגוף.

 

  • חיי היום יום והרוח הבודהיסטית – הקורס מציע דרכים שונות להתמודדות עם מצבי חיים חיוביים ושליליים בראייה מעמיקה ובעזרת כלים חדשים ומעשיים בהשראה בודהיסטית.

 

בית הספר מקיים גם קורסים שונים בתחום הקשורים לעולם העבודה והניהול:

 

  • אימון התודעה למאמנים – קורס זה מציג את תורת הנפש הבודהיסטית כגישה יישומית לצרכים ענייניים הבאים לידי ביטוי במקצועות כגישור, ייעוץ ואימון אישי.

 

  • הזמנה לאי ידיעה – זוהי תכנית המיועדת בעיקר למנהלים בכירים המעוניינים לגלות כיצד אי-ידיעה בחיים ובעסקים יכולה למעשה להיות נכס ולא אויב.

 

  • ה"מה" שבין לבין – תכנית זו מפנה מקום לשאלות ומאפשרת למשתתפים להביט בפחד, להתבונן בהזדמנויות בחיים ולבחון אפשרויות לשינוי, מתוך השקפת העולם של התיאוריה והפרקטיקה הבודהיסטיות.

 

  • תשע עד חמש – התכנית עוסקת בשאלות שונות הקשורות במקום העבודה במרחב החיים ובאופן שבו ההתבוננות הבודהיסטית מאפשרת לבחון שאלות אלה מחדש.

 

לסיכום

 

לימודי פסיכו-דהרמה מתקיימים בקמפוס ברושים במגוון עשיר של מסלולים וברמות העמקה שונות; כך, הם מאפשרים לכל אחד למצוא את נקודת החיבור שלו אל תורת הבודהיזם המרתקת והעשירה, לפתוח צוהר לעולם רוחני אחר וייחודי, ולשאוב ממנו כלים ותפישות יישומיות שיכולים לסייע בהתמודדות עם מצבים שונים בחיי הנפש, השגרה ובעסקים – במאה ה-21 בעולם המערבי.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: קמפוס ברושים - לימודי רפואה משלימה

כלים שיעזרו לך לבחור