רוצה פרטים על לימודי ערב - חשבונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חשבונאות בערב

רוצה לדעת על לימודי ערב - חשבונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ערב בחשבונאות

רואי חשבון הם בין אנשי המקצוע המשפיעים ביותר על החברה והכלכלה בישראל. בכל חברה, ארגון, משרד ממשלתי, או עמותה יש רואי חשבון, אשר להם תפקיד חשוב בשמירה על האיזון הכלכלי והחשבונאי של הארגון. החשבונאות מהווה שיטה אוניברסלית מקובלת לחישובים ולהצגה של תוצאות עסקיות לצרכי מס ולצרכי מסחר בניירות ערך. ניתן לחלק את התחום לחשבונאות ניהולית, המתמקדת במסירת מידע כספי המסייע בתהליכי קבלת ההחלטות בארגון; ולחשבונאות פיננסית, המתרכזת בתחום הביקורת ובעריכת דוחות פיננסיים של חברות פרטיות וציבוריות.

 

קשרי המסחר הבינלאומיים והשינויים המשמעותיים שהתחוללו בשנים האחרונות בשוק ההון העלו את הצורך באנשי מקצוע מיומנים בתחום ראיית החשבון. העוסקים בתחום החשבונאות מפקחים על הפעילות החשבונאית ועל התנועות הכספיות המתרחשות בארגונים השונים. פיקוח מסוג זה מסייע במידה רבה להתנהלותו התקינה של הארגון ולרווחיותו. 

 

המעוניינים ללמוד תחום זה במסלול המותאם לשילוב עם עבודה, יכולים למצוא מספר תכניות ללימודי ערב. במסלולים אלו, הסטודנטים לומדים בשעות אחר הצהריים והערב מספר ימים בשבוע, וכן בימי שישי, וכך יכולים לשלב עבודה במשרה מלאה או חלקית במקביל לתואר, וכן ללמוד במסלול גמיש המותאם לשגרת חייהם.
 

לימודי חשבונאות

 

לא בכדי לימודי חשבונאות הפכו לכה מבוקשים ורבים מהבוגרים משתלבים בתפקידי מפתח במשק ובעולם העסקים בישראל. חשוב לציין כי כדי לעבוד כרואה חשבון, צריך לעבור בהצלחה גם התמחות (לאחר סיום התואר) וגם את מבחני מועצת רואי החשבון.

 

נושאי לימוד

מהם לימודי ערב?

 

לימודי ערב בחשבונאות מתאימים לאוכלוסיות מגוונות, כגון אנשים עובדים, אמהות עם ילדים, אקדמאים, חיילים, הנדסאים, תלמידי תיכון, ועוד. הלימודים מתאימים למעוניינים במסגרת גמישה, שאותה ניתן לשלב גם עבודה ועם שגרת החיים.

 

המעוניינים בלימודי ערב יכולים למצוא מסלולים לתואר ראשון חד חוגי, לתואר דו חוגי, או להתמחות במסגרת לימודי מנהל עסקים.

 

חשוב להדגיש כי תוכנית הלימודים במתכונת ערב זהה לתוכנית הלימודים במתכונת הרגילה (לימודי יום), ומכסה את כל נושאי הלימוד הנדרשים להכשרה כמו גם את ההכנה המקיפה למבחני לשכת רואי החשבון בישראל. ההבדל העיקרי בין המסלולים בא לידי ביטוי במתכונתם, כלומר בשעות הלימוד ובמשך התוכנית.

 

 

היכן לומדים?

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): באוניברסיטה הפתוחה מתקיימים לימודי חשבונאות עם חטיבה מורחבת בכלכלה. הלימודים מותאמים לאנשים עובדים, ומשלבים מפגשים פרונטליים במרכזי לימוד בפריסה ארצית עם לימודים מקוונים. האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת לסטודנטים לבנות מערכת שעות גמישה, וכך ניתן להשלים את הלימודים תוך שלוש שנים וחצי, או בפרק זמן ארוך יותר של כארבע שנים וחצי. 

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי (עכו): בין המסלולים לאנשים עובדים של המכללה מתקיימים גם לימודי כלכלה וחשבונאות דו חוגי. המסלול כולל יום מלא, יום נוסף בשעות אחר הצהריים וימי שישי. אורך הלימודים 10 סמסטרים, כולל סמסטרי קיץ.

 

  • המכללה למינהל (שלוחת חיפה): בשלוחת חיפה של רשת המכללה למינהל מתקיימים לימודים לתואר BA של האוניברסיטה הפתוחה בחשבונאות עם חטיבה בכלכלה, הכוללים הסמכה לרישיון ראיית חשבון. משך הלימודים כשלוש שנים וחצי, והם כוללים מכינה של המכללה למינהל לקראת הלימודים האקדמיים.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף. 

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים הינו שלוש שנים וחצי. יש לציין כי באוניברסיטה הפתוחה מאפשרים לסטודנטים לפרוס את הלימודים על פני פרק זמן ארוך יותר בהתאם לצורכיהם ולשילוב עם עבודה, וכך ביכולתם לסיים את התואר תוך כארבע שנים וחצי.


כדי לאפשר סיום התואר בפרק זמן דומה לזה הנהוג במסלול לימודי היום, נכללים גם סמסטרים בחודשי הקיץ. בדרך כלל מתקיימים הלימודים ביום או ביומיים במהלך השבוע, ובימי שישי.


מהם תנאי הקבלה?


תנאי הקבלה לחשבונאות במסלול ערב זהים לאלו הנהוגים במסלולי הבוקר. בדרך כלל נדרשים התנאים הבאים:

  • בגרות מלאה בממוצע 88 ומעלה.
  • שקלול בגרות ופסיכומטרי 520 ומעלה.
  • בגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות.
  • בגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות.

 

באוניברסיטה הפתוחה אין צורך בהצגת תעודת הבגרות והציונים בפסיכומטרי, קבלת מועמדים נעשית ללא הסתמכות על הלימודים הקודמים. יש לציין כי במוסדות המקיימים שיתופי פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה (כגון רשת המכללה למינהל) יש צורך לעבור מבחן קבלה וראיון אישי כחלק מדרישות הסף. כמו כן, חשוב להדגיש כי מכיוון שהלימודים מתקיימים לרוב במסגרת דו חוגית, יש לעמוד בדרישות הקבלה גם של החוג השני.

אילו תעודות מקבלים?


בסיום הלימודים מוענק תואר ראשון B.A בחשבונאות, או בכלכלה ובחשבונאות. כדי לעסוק במקצוע, יש צורך בקבלת רישיון רואה חשבון. קבלת הרישיון מותנית בעמידה בתנאים הבאים:

  • סיום הלימודים בהצלחה לתואר ראשון.
  • מעבר מבחני מועצת רואי החשבון בישראל. מרבית המוסדות מעניקים פטור ממרבית בחינות ההסמכה, ומכינים לקראת שתי בחינות מסכמות בלבד.
  • השלמת תקופת התמחות מעשית (סטאז') של שנתיים. ניתן להתחיל את תקופת ההתמחות לאחר קבלת אישור הזכאות לתואר הראשון.
     

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

עם סיום לימודיהם, יכולים הבוגרים להשתלב במגוון עבודות במשרדי ממשלה, בחברות פרטיות ובארגונים בענפים מגוונים בהתאם להתמחות בה בחרו. באפשרותם להשתלב כרואי חשבון, וכן בתפקידים משיקים כגון כמבקרים, כמומחי מס ויועצים כלכליים, כעובדי רשות המיסים, כמנהלים במגזר הציבורי ועוד.


מאחר שבמקרים רבים מדובר על לימודים דו חוגיים, הרי שנפתחות בפני הבוגרים גם אפשרויות תעסוקה נוספות בהתאם לחוג הנלמד, בתפקידים כגון כלכלנים, מנהלי כספים, יועצים כלכליים, בתפקידי ניהול במגזר הפרטי והציבורי, ובמשרות נוספות בענפים כגון ביטוח, בנקאות, ופיננסים (לעיתים יש צורך בתעודות מקצוע נוספות כדי להשתלב באותם תפקידים).

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ערב - חשבונאות?

רוצה לדעת יותר על לימודי ערב - חשבונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי ערב - חשבונאות