לימודי מכינה קדם אקדמאית למגזר החרדי במבח"ר - מכללת בני ברק האקדמית

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכינה קדם אקדמית לחרדים - מבח"ר.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי המכינה לחרדים במכללת מבח"ר, בשיתוף אוניברסיטת חיפה
 
הדרך הקצרה
 
תנאי הקבלה ללימודים אקדמיים כוללים על פי רוב זכאות לתעודת בגרות מלאה, ובנוסף נדרש ציון בבחינה הפסיכומטרית. במגזר החרדי, לעתים קרובות הלימודים בבתי הספר אינם כוללים לימוד לבחינות הבגרות, ועל כן רבים מהאנשים בציבור זה, שמבקשים ללמוד לימודים גבוהים – זקוקים להשלמת הלימודים לתעודת בגרות, המכילה את מקצועות החובה הנדרשים. לשם כך נועדו הלימודים במכינה הקדם אקדמית במכללת מבח"ר.
 
על הלימודים
 
מכללת מבח"ר מציעה לימודי מכינה המהווים מסלול מקצועי מוכר, הפועל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת חיפה, ומטעמה. הלימודים מוצעים לנשים ולגברים כאחד. מכללת מבח"ר מקפידה על הפרדה מוחלטת בין נשים לגברים, בהתאם לאורח החיים ההלכתי. מטרת המסלול היא לאפשר לתלמידים ולתלמידות להשלים את הידע ואת המיומנויות הדרושים לצורך מעבר מוצלח של בחינות המחליפות את תעודת הבגרות, במקצועות הדרושים לצורך המשך לימודים אקדמיים במכללה זו. 
 
מה לומדים?
 
לימודי המכינה הקדם אקדמית כוללים את המקצועות: אנגלית בהיקף של 4 יחידות לימוד, מתמטיקה ברמה של 3 או של 4 יחידות לימוד, וכן כתיבה מדעית, הבעה עברית ומבוא למדעים. לימודי 5 יחידות בשפה האנגלית אף הם יתאפשרו – על פי הביקוש. בנוסף, תכנית הלימודים משולבת בקורס פסיכומטרי, והתלמידים ניגשים לבחינה הפסיכומטרית בסיום המסלול.
 
מתכונת הלימוד
 
לימודי המכינה הקדם אקדמית במכללת מבח"ר מתקיימים ארבעה עד חמישה ימים בכל שבוע, כאשר בכל יום לומדים במשך חמש עד שבע שעות. חשוב להדגיש, כי לא רק שקיימת הפרדה בקבוצות הלימוד בין הגברים והנשים, אלא שהם אף לומדים בשעות שונות במהלך היום; בדרך כלל, הנשים לומדות במהלך שעות הבוקר והצהריים, והגברים לומדים במהלך שעות אחר הצהריים והערב.
 
תנאי הקבלה
 
לצורך קבלה ללימודים במסלול זה, נדרשים המועמדים להציג תעודה המעידה על סיום 12 שנות לימוד, להיבחן בבחינת מימד (בחינת הסיווג למכינות קדם אקדמיות, הכוללת שאלות בתחומי העברית, המתמטיקה והאנגלית), וכן לעבור בחינות סיווג של היחידה הקדם אקדמית. בנוסף, המועמדים אף נדרשים לעבור בהצלחה ריאיון קבלה אישי.
 
שכר הלימוד
 
שכר הלימוד ללימודים במכינה נקבע על ידי אוניברסיטת חיפה והוא מועבר ישירות אליה. לפיכך, גובהו יכול להשתנות מדי שנה בהתאם להחלטות האוניברסיטה. בנוסף לשכר הלימוד יש להוסיף לתשלום גם דמי הרשמה למכללה, דמי הרשמה לאוניברסיטת חיפה, וכן תשלום בעבור בחינת מימד ובעבור הבחינה הפסיכומטרית. במכללת מבח"ר קיימת אפשרות לזכות במגוון רחב של מלגות על פי מבחר קריטריונים, כאשר חלקן הן מלגות מימון מלאות לשכר הלימוד. ניתן לבדוק בבית הספר את הקריטריונים לקבלתן.
 
פרטים נוספים
 
בבית הספר קיימת גם אפשרות ללמוד ב"מכינת 30+" שכשמה כן היא – מיועדת לבני 30 לפחות המבקשים ללמוד לתואר ראשון אך אינם בעלי תעודת בגרות. תכנית זו נפרשת על פני סמסטר אחד של לימודים והיא מעניקה למשתתפיה תעודת קבלה לחוגים מסוימים בלבד במכללה.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מבח"ר - מכללת בני ברק האקדמית | לימודים לחרדים

עוד מסלולי לימוד - מבח"ר - מכללת בני ברק

כלים שיעזרו לך לבחור