קורס מורה יוזם ומטמיע תכניות במכללה האקדמית אחוה

מכללת אחוה - לימודי תעודה

אהבת? שתף ב:

 

קורס מורה יוזם ומטמיע תכניות במכללה האקדמית אחוה

 

תהליכי למידה בהובלת פרויקטים

 

דרגה 7 במתווה אופק חדש נועדה להשביח את עבודתם של המורים ומאפשרת לעובדי ההוראה שנמצאים בדרגה 6 ומעלה, להתפתח בכיוון היזמות המקצועית בבית הספר בו הם מלמדים, ולהטמיע תכניות חינוכיות בכיתה ובמוסד עצמו. היוזמות יכולות להיות בתחום התמחותם של המורים או בכל נושא אחר, שנראה להם חיוני וראוי להיכנס לתוך המסגרת הלימודית, כמו למשל: פיתוח יחידות הוראה, הפעלת תכנית התערבות חברתית, טיפוח כישורי למידה, מעורבות התלמידים בקהילה ועוד.

 

המכללה האקדמית אחוה מציעה למורים להשתתף בקורס מורה יוזם ומטמיע תכניות לדרגה 7 באופק חדש, לקבל כלים לפיתוח חשיבה חדשנית ולהתנסות בהטמעת יוזמות בליווי אישי ובהדרכה צמודה. יוזמות מוצלחות יכולות אף לחצות את גבולות המוסד החינוכי בו מלמדים המורים ולהגיע גם לבתי ספר נוספים ברחבי הארץ.

 

תכנית לימודים

 

במהלך קורס מורה יוזם ומטמיע תכניות במכללה האקדמית אחוה, הסטודנטים מבינים כיצד ניתן לפתח פרויקטים חינוכיים חדשים וליישם אותם במוסדות הלימוד בהם הם עובדים. הם נחשפים לכל התהליכים הרצויים למען השגת המטרות, ורוכשים כלים יישומיים להערכת תרומת הפרויקט. כמו כן, הם מתעדים את תהליכי הפיתוח, כדי שיוכלו להציג את החשיבה העומדת מאחורי היוזמה החינוכית בפני אנשי המקצוע הרלוונטיים. בנוסף, המשתתפים מעמיקים בתחום הלמידה העצמית, ועוסקים בתיעוד ובניתוח העבודה החינוכית, תוך כדי שימת דגש על תהליכים ותוצרים.

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס מתפרש על פני שנתיים אקדמיות ומתקיים במתכונת ערב חד שבועית. היקף הקורס הוא 150 שעות לימוד, כאשר בכל שנה נלמדות 75 שעות. על מנת לקבל את הקידום בדרגה בתכנית אופק חדש, הסטודנטים מחויבים להגיש בתום השנה הראשונה הצעה ליוזמה, ולפתחה במהלך השנה השנייה. כמו כן, נדרשת השתתפות פעילה במהלך השיעורים.

 

נושאי לימוד

 

  • פיתוח חשיבה אסטרטגית
  • ארגון זמן ומרחב
  • שילוב משחקים מתוקשבים
  • ניהול דיאלוג פרקטי
  • למידה מכישלונות ומהצלחות
  • סוגיות אתיות בעת יישום המיזם
  • תהליכי הוראה ולמידה 
  • עקרונותיה של היזמות החינוכית
  • טיפול בהתנגדויות לשינוי
  • עידוד והנעת המורים לתכניות חדשות
  • תהליכי שינוי ומיפוי ארגוני      
  • שימוש ברפלקציה לפיתוח עשייה חינוכית      
  • ועוד

 

סגל הוראה

 

המרצה בתכנית השתלמות זו במכללה האקדמית אחוה הינה בוגרת תואר שני בהתנהגות ארגונית מטעם בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב, שאף סיימה בהצטיינות תואר שני במנהל ומדיניות בחינוך. התזה שלה עוסקת בקשרים בין בעלי התפקידים במערכת החינוכית ובהשלכות המחשוב על המינהל. במסגרת עבודת הדוקטורט שלה, חקרה את תחום העצמת המורות. בעברה הובילה ויזמה פרויקט שנועד להכשיר מורים לשימוש בטכנולוגיות מידע בשיתוף עם חברת אינטל, וכיום היא מרכזת במכון מופ"ת את פורום דרגות קידום 7-9 ושותפה בצוות מחקר העוסק בהטמעת התקשוב בהוראה.

 

תנאי קבלה

 

המסלול מיועד למורים בפועל הנמצאים בדרגה 6 או 6+, בהתאם לדרישות משרד החינוך ולמתווה אופק חדש.