רוצה פרטים על לימודי כלכלה ללא פסיכומטרי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי כלכלה ללא פסיכומטרי

רוצה לדעת על לימודי כלכלה ללא פסיכומטרי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


האם אפשר להתקבל ללימודי כלכלה בלי פסיכומטרי?


בדרך כלל, על מנת להתקבל ללימודי כלכלה, יש צורך בציון גבוה בבחינה הפסיכומטרית. ציון ההתאמה, כלומר ממוצע ציוני הבגרויות והפסיכומטרי, שנדרש באוניברסיטאות נע בין 620 ל - 680 בדרך כלל, ובמכללות מסוימות הציון הנדרש נמוך מעט יותר. לימודי הכלכלה בארץ הם מקצוע מבוקש מאוד, ומסיבה זו סף הקבלה הוא גבוה במרבית המקרים.


עם זאת, הבחינה הפסיכומטרית אינה תנאי קבלה מחייב לכל מוסדות הלימוד, ואפילו לאוניברסיטאות מסוימות ניתן להתקבל גם בלעדיה. המוסדות מציבים לשם כך תנאי קבלה מיוחדים, שנועדו לבחון הישגים לימודיים כמו ציונים בבגרות באנגלית או במתמטיקה, ממוצע תעודת הבגרות הכולל, רקע אקדמי קודם במוסדות אחרים, או כישורים מקצועיים רלבנטיים. לפניכם תנאי קבלה ללימודים ללא צורך בפסיכומטרי בחלק ממוסדות הלימוד:

 

מוסד הלימוד תנאי קבלה ללימודים ללא פסיכומטרי  
האוניברסיטה הפתוחה הקבלה ללימודי הכלכלה באוניברסיטה הפתוחה, בדומה למסלולים הרבים הנוספים במוסד זה, אינה דורשת מן המועמדים להציג ציון בפסיכומטרי ואף לא בתעודת הבגרות. המועמדים לא צריכים להציג את ההישגים הלימודיים הקודמים שלהם, אלא להוכיח יכולות במהלך הלימודים. האוניברסיטה הפתוחה שמה דגש על מצוינות והלימודים בה דורשים משמעת עצמית, התמדה וכוח רצון.
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעודת בגרות בממוצע ציונים של 106 ומעלה. בנוסף, נדרשים לציון של 85 לפחות בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד.
אוניברסיטת תל-אביב באוניברסיטת תל אביב יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי בעלי תואר ראשון קודם ממוסד אקדמי מוכר, או ממוסד אקדמי בחו"ל, בממוצע ציונים של 80 לפחות.
האוניברסיטה העברית בירושלים יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי מועמדים שממוצע ציוני הבגרויות שלהם עומד על 110 לפחות.
אוניברסיטת אריאל מועמדים שממוצע ציוני הבגרויות שלהם הוא מעל 94, יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי. הם נדרשים לציונים של 76 לפחות בבחינת 4 יחידות במתמטיקה, או 66 ברמת 5 יחידות לימוד. אלו שנבחנו ברמת 3 יחידות צריכים לקחת חלק במכינה במתמטיקה.
כמו כן, מועמדים שגילם מעל 30, בוגרי מכינות 30+, יכולים להתקבל אם ציוני המכינה שלהם מעל 86.
האקדמית גליל מערבי

המכללה מקיימת מסלול דו חוגי ללימודי כלכלה ומנהל עסקים, אליו יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי על סמך ממוצע בגרויות של 8.2 לפחות, בעלי ציון של מעל 60 בבחינת הבגרות באנגלית ברמה של לפחות 4 יחידות, וכן ציון של 60 לפחות בבחינת הבגרות במתמטיקה.

כמו כן, מועמדים שהם בעלי ניסיון בעבודה במקצועות פיננסיים, יכולים להגיש מועמדות ללא צורך בבחינה הפסיכומטרית, אולם הם נדרשים לעמוד בריאיון בפני וועדת קבלה שתקבע את התאמתם.

אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) ממוצע ציוני בגרויות 105 ומעלה, ובנוסף ציון 85 ומעלה בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 4 יחידות לפחות.
המרכז האקדמי רופין ממוצע ציוני בחינות הבגרות שעומד על לפחות 104. המועמדים נדרשים לציון של 70 לפחות בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות לימוד לפחות. עליהם גם לעבור בחינת אמיר"ם, או מבחן אמי"ר. בחודשי הקיץ מתקיימת במרכז מכינה ייעודית, שבה נדרשים להשתתף כל המועמדים, ובסופה לעבור מבחן.
המכללה האקדמית ספיר בספיר יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה, בממוצע ציונים של 80 ומעלה. הם נדרשים לציון עובר בבחינת הבגרות באנגלית, ולציון של 56 לפחות בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות, או ציון של 75 לפחות ברמת 4 יחידות לימוד. קבלתם מותנית במעבר קורס "מתמטיקה לכלכלנים", שנערך במכללה באופן מרוכז בחודשי הקיץ, במשך 10 שבועות.
מכללת רמת גן זהו תואר של האוניברסיטה הפתוחה, והוא אינו דורש ציון בבחינה הפסיכומטרית כחלק מדרישות הקבלה ללימודי כלכלה.

 

 

קבלה ללא בגרות מלאה

 

בפני מי שאין ברשותם בגרות מלאה, או לחילופין שממוצע הבגרות שלהם אינו מספיק, עומדת האפשרות להשתתף במכינות קדם אקדמיות. חלק ממוסדות הלימוד להשכלה גבוהה בארץ מפעילים מסלולים ייעודיים של מכינות לכלכלה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי כלכלה ללא פסיכומטרי?

רוצה לדעת יותר על לימודי כלכלה ללא פסיכומטרי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי כלכלה ללא פסיכומטרי