רוצה פרטים על חינוך על יסודי?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חינוך על יסודי

מחפש/ת מידע על לימודים? חינוך על יסודי? אנחנו רוצים לעזור לך!
 

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


לימודי חינוך על יסודי

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט


לא פשוט להיות מורה, על אחת כמה וכמה מורה בתיכון; מדובר בעבודה מאתגרת בכל יום מחדש, בין היתר מאחר שבני נוער נמצאים בין הילדות לבגרות, בתקופה שהם חווים התרחשויות פנימיות וחיצוניות אדירות - משינויים פיזיולוגיים, דרך התפתחות אינטלקטואלית עד תמורות חברתיות.

 

מן המפורסמות הוא שתפקיד המורה הוא אחד התפקידים החשובים בחברה. המדינה מפקידה בידי המורים את האחריות ללמד את המתבגרים ולהוביל אותם להתפתחות אישית ולצמיחה, והדבר מצריך אותם לשמש דוגמה אישית לתלמידיהם ולהיות אנשים רחבי אופקים, בעלי ידע מקצועי רב ובעלי עושר תרבותי. האתגרים והחשיבות הרבה עושים את ההוראה הרבה יותר מסתם מקצוע, ולכן מי שבוחר ללמוד חינוך צריך להיות אדם ערכי ומוסרי, שרואה בתפקיד שליחות חברתית אמתית.

 

עבודתם בפועל של מורים בחינוך העל יסודי


מורים בחינוך העל יסודי מתמודדים עם כיתות גדולות של תלמידים, המצויים בגיל ההתבגרות, שהוא גיל המתאפיין במרד בסמכות, במצבי רוח משתנים ועוד. במובן זה ההשתלטות על כיתה בחינוך העל יסודי אינה פשוטה ודורשת יכולת להציב גבולות, לדרוש משמעת ויחד עם זאת לדעת להתחבר עם התלמידים, וליצור עימם קשר חיובי, כך שיוכלו לשתף את המורה בבעיות אישיות, בשעת הצורך.


המורה בחינוך העל יסודי הוא מורה המתמחה במקצוע מסוים, למשל גיאוגרפיה, תקשורת ועוד.הוא צריך להיות בקיא בתחומו המקצועי, במיוחד במאה ה - 21, בה התלמידים לומדים מן האינטרנט ובודקים את ידיעותיו של המורה בגוגל ולעיתים אף קוראים עליהן תגר. המורה צריך לדעת להנחות את תלמידיו כיצד ללמוד מן האינטרנט באופן חכם תוך גילוי חשיבה ביקורתית.


המורה בחינוך העל יסודי צריך להכיר בעיות שכיחות של תלמידים בתקופתנו, כגון הפרעות קשב וריכוז. הוא צריך לדעת איך לבוא לקראת תלמידים עם בעיות כאלו ולאפשר להם להצליח בדרכם ולא לשפוט אותם. ככלל, המורה צריך להיות מודע לכך שיש שונות רבה בין התלמידים בכיתתו ולהיות מצויד במגוון שיטות לימוד, שיתאימו למגוון סוגי תלמידים.


מעבר לממשק עם התלמידים, כיום יש למורה בכיתות העל יסודי ממשק רב עם ההורים אשר מעורבים מאד בנעשה בבית הספר. הממשק עם ההורים אינטנסיבי ומתרחש גם בווטסאפ ובשעות אחר הצהריים והערב, כאשר לעיתים ההורים באים בתלונות וטענות. המורה בחינוך העל יסודי צריך לדעת להתנהל מול ההורים בנועם אך גם תוך הצבת גבולות על מנת שלא להישחק מהאינטראקציה מולם.


יכולות ותכונות הנחוצות למורה בחינוך העל יסודי


המורה בחינוך העל יסודי צריך להיות סקרן ובעל יכולת לימוד טובה על מנת לרכוש ידע חדש בתחום התמחותו, אשר ככל תחום בתקופתנו משתנה ומתחדש תדיר. הוא צריך להיות בעל יכולת ביטוי טובה ויכולת להעביר את החומר בצורה מעניינת ומגוונת, כך שהתלמידים יקשיבו לו למרות שהם מצויים בגיל ההתבגרות אשר בו עיקר תשומת הלב נתונה לאינטראקציה חברתית עם בני גילם.


המורה צריך להיות מוכן להשקיע רבות בעבודתו, בפרט אם הוא מלמד לבגרויות. ההשקעה בהכנת השיעורים ובבדיקת שיעורי הבית גוזלת זמן רב כך ששעות העבודה בפועל של המורה בחינוך העל יסודי הן רבות הרבה יותר משעות העבודה הפרונטליות מול הכיתה. גם המגע עם ההורים מחוץ לשעות בית הספר לוקח זמן ומצריך השקעה.


המורה בחינוך העל יסודי בתקופתנו צריך להיות בעל גישה בסיסית לטכנולוגיה, להכיר רשתות חברתיות ותוכנות שימושיות להוראה (למשל פאוורפוינט).היות והתלמידים היום חיים בסביבה מאד טכנולוגית, המורה צריך להיות מסוגל לכוון את תלמידיו כיצד למצוא מידע אמין באינטרנט וכיצד לא להסתכן בעל הגלישה ברשת.


מעבר לאינטליגנציה קוגניטיבית, המורה בחינוך העל יסודי צריך להיות בעל אינטליגנציה רגשית טובה. עליו להיות בעל יכולת הקשבה ואמפתיה, כך שיוכל לשמש כתובת לפתרון בעיות אישיות וחברתיות לתלמידים. הוא צריך לשים לב אם יש מי מתלמידיו אשר מצוי במצוקה (למשל תלמיד שעושים עליו חרם) לנסות לסייע לו או להפנות אותו ליועצת או לפסיכולוג בית הספר.


תנאי העסקה


תנאי ההעסקה של המורים בחינוך העל יסודי מגוונים ומשתנים. הם תלויים במשתנים רבים, כגון סוג בית הספר (פרטי מול ציבורי), תפקיד המורה (מורה מקצועי מול מורה שהוא גם מחנך), שנות ותק, שנות השכלה, אחוזי המשרה ועוד.

 

לימודים במסלול חינוך על יסודי

 

הלימודים במסלול חינוך על יסודי מכשירים מורים להוראה בשכבת גיל שדמותם של המתבגרים מתעצבת בה. תכניות הלימודים בתחום זה מקנות לסטודנטים ידע מקצועי ותאורטי לצד כלים מעשיים שיסייעו להם בהוראה עצמה.

 

המורים לעתיד מפתחים יכולות וכלים להתמודדות עם בעיות טיפוסיות לגיל הנעורים, כמו שינויים תכופים במצב הרוח, רצון לפרוץ מסגרות, למרוד בממסד ולהתריס בפני סמכות, ובעיות בשליטה עצמית ובוויסות רגשי. 

 

בתקופת הלימודים המורים לעתיד רוכשים כלים לטיפוח תלמידים חוקרים ובעלי מודעות חברתית גבוהה, וכן שיטות מתקדמות בהוראה, ובכלל זה טכניקות לחיפוש למקורות ידע, שימוש בטכנולוגיה בחינוך, ומודלים לליווי תלמידים בתהליכים עצמאיים בלמידה. בוגרי התכנית יכולים להשתלב בכל מסגרות החינוך העל יסודי, במוסדות לימוד עיוניים או מקצועיים.

 

נושאי לימוד בתכנית ללימודי חינוך לגילאי העל יסודי:

 

ההכשרה בלימודי חינוך לבתי ספר על-יסודיים מקנה לסטודנטים בתכנית ידע תאורטי במקצוע ההוראה, לימודים עיוניים בתחומי דעת בחינוך (למשל פסיכולוגיה של המתבגר וסוציולוגיה) והכשרה בתחומי ההתמחות לצד שכלול מיומנויות מעשיות בשיטות ההוראה לגיל הנעורים. התוצאה של כל אלה היא בוגרי מסלול שהוכשרו בהתאם לדרישות הגבוהות ביותר של מערכת החינוך בישראל, ואף יותר מכך.

 

בלימודים לתואר ראשון בחינוך על-יסודי מושם דגש רב על ההתנסות המעשית בהוראה. כל שנות הלימודים הסטודנטים לחינוך בבתי ספר על-יסודיים מתנסים בתרגול התאוריות הפדגוגיות השונות. העבודה המעשית מפוקחת על ידי המוסד האקדמי ובית הספר גם יחד ותורמת להכשרה המקצועית של הסטודנט בתור מורה לעתיד.

 

לימודי תואר ראשון לחינוך והוראה בבתי ספר על-יסודיים כוללים קורסים דוגמת נושאי סביבה בחינוך, העברית כשפת אם, מקומנו ביקום, התפתחות שפת הנרטיב הפילוסופי בחינוך, תאוריות בתופעות המנהיגות, למידה מתווכת, לימוד דרך תנועה, סימולציות במשחקים בחינוך ובהוראה, פילוסופיה של החינוך, סוציולוגיה ופסיכופתולוגיה.

 

המגמות להכשרת מורים לבתי הספר העל-יסודיים מכשירות את הסטודנטים בכל תחומי הלימוד בבתי הספר העל-יסודיים, לדוגמה: לשון, ספרות, מקרא, מדעי המחשב, מחשבת ישראל, אנגלית, היסטוריה, גאוגרפיה, סוציולוגיה, אזרחות, ערבית, לימודי ארץ ישראל, תקשורת, אמנות, מתמטיקה, פיזיקה וביולוגיה.

 

 

מוסדות הלימוד שמכשירים לתואר בוגר בחינוך על יסודי:

 

לימודי תואר בוגר בחינוך לבתי ספר על-יסודיים נערכים במוסדות אקדמיים רבים בכל הארץ, ובהם אורנים, המכללה האקדמית לחינוך בית ברל, סמינר הקיבוצים, אחווה, אוהלו בקצרין, מכללת לוינסקי לחינוך, אורט בראודה והמרכז ללימודים אקדמיים.

 

אפשר ללמוד את התחום גם באוניברסיטאות האלה: האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בר-אילן.

 

 

תנאי קבלה

 
המכללה מקבלת סטודנטים שגילם עשרים ומעלה. כדי להתקבל למסלול ללימודי חינוך על-יסודי יש צורך בציון בגרות ופסיכומטרי משולב (ציון התאמה) של לפחות 525. בעלי ממוצע 92 ויותר בבגרות יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי, ואילו אנשים שהשיגו למעלה מ - 600 בפסיכומטרי, מתקבלים ללא שקלול ציוני הבגרות. מועמדים העומדים בתנאי הקבלה ללימודי חינוך יזומנו לראיון קבלה אישי במכללה.

 

יש לציין כי מועמדים בני שלושים-ארבעים שאין להם תעודת בגרות יתקבלו לאחר שיעברו בהצלחה את הבחינה הפסיכומטרית ולאחר שילמדו קורסי מכינה. עם זאת, חשוב לדעת כי דרישות הקבלה עשויות להשתנות מעט ממוסד אחד למשנהו.

 

 

משך הלימודים

 

לימודי חינוך על-יסודי נמשכים ארבע שנים.

 

תעודה

 

לימודי חינוך לבתי ספר על-יסודיים מזכים בתואר ראשון בחינוך B.Ed ובתעודת הוראה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

לימודים אלה מאפשרים עבודה בחטיבות ביניים ובתיכונים.

 

מקומות עיסוק

 

בתי ספר, משרד החינוך, מוסדות לחינוך בלתי פורמאלי.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חינוך על יסודי?

רוצה לדעת יותר על חינוך על יסודי?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מעל 93 סטודנטים
המליצו והצביעו על חינוך על יסודי

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 3.8

    המכללה האקדמית הערבית לחינוך 160 חוות דעת

  • 4.1

    מכללת אורנים 227 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי 248 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

חוות דעת של סטודנטים: חינוך על יסודי

התקבלו 93 דירוגים בציון ממוצע 3.9 מתוך 5


סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה

שירות אישי חינם!

נציגנו עומדים לשירותכם