חינוך מיוחד לתואר שני במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - דוד ילין.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך M.Ed בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין
 
יועץ ומדריך
 
התכנית לתואר שני בחינוך M.Ed בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות במכללה האקדמית לחינוך דוד ילין, היא תכנית שנועדה להרחיב ולהעמיק את הידע של מורים בעלי ניסיון בעבודה במסגרות משלבות או מיוחדות. מטרת הלימודים בתכנית זו היא להקנות לסטודנטים ידע אקדמי יישומי, מתוך התמקדות בהעצמה ובהעשרה של כישוריו ומיומנויותיו של המורה.
 
תכנית הלימודים
 
במסגרת תכנית זו לתואר שני בחינוך הסטודנטים לומדים פרקים בפסיכולוגיה ובחינוך לתלמידים לקויי למידה, ודנים בהתמודדות היישומית עם בעיות התנהגות. נדבך נוסף הוא תחום הנחיית העמיתים. בבית הספר מדגישים, כי בתכנית הלימודים "אין גלישה לתחום הטיפולי", אלא הם מתמקדים בתחום ההנחיה והייעוץ למורים העמיתים, ובתחום היישום. משך הלימודים במסלול זה במכללת דוד ילין הוא שנתיים, ובמהלכן נדרשים הסטודנטים להגיש עבודה סמינריונית וליישם תהליכים חינוכיים במסגרת פרקטיקום. בנוסף, הם מגישים עבודת גמר יישומית המתבססת על העבודה שעשו במסגרת ההתמחות המעשית. 
 
הסטודנטים לומדים שיעורי חובה שבמסגרתם הם מקבלים ידע וכלים מחקריים, כמו גם ידע יישומי הקשור בעבודה המערכתית. בנוסף, כל אחד מן הסטודנטים בוחר בין התמחות בליקויי למידה ובין התמחות בקשיי התנהגות. במסגרת זו, הם לומדים כיצד להוביל תהליכים חינוכיים בשדה החינוך המיוחד, איך משתמשים בכלים המחקריים בתחום שבחרו, כיצד מפתחים טכניקות יישומיות להתמודדות מערכתית, ואיך משכללים את כלי ההוראה וההדרכה אשר נמצאים ברשותם. הלימודים בתכנית כוללים גם לימודי העשרה, בנוסף ללימודי היסוד ולהתמחויות.
 
נושאי הלימוד
 
בתכנית לתואר שני בחינוך מיוחד לומדים נושאים כגון:
 
  • שיטות בניהול התנהגות
  • מוח ולמידה
  • ילדים ונוער במשבר הגירה
  • נערות במצוקה
  • המשחק ככלי חינוכי ולימודי
  • הטיפול המשפחתי
  • האטיולוגיה של הדיסקלקוליה
  • תהליכים קבוצתיים
  • חקר הדיסלקציה ההתפתחותית
  • רכישת שפה שנייה
  • מערכות יחסים בצוותים משלבים
  • ליקויים התפתחותיים
  • שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות
  • הבנה מילולית ולקויותיה     
  • מוטיבציה בילדים עם צרכים מיוחדים
  • ועוד
  • השלכות התנהגותיות של ליקויים התפתחותיים     
 
 
תנאי הקבלה
 
ללימודים בתכנית זו יתקבלו מורים לחינוך מיוחד בעלי ניסיון מעשי של שלוש שנים לפחות, שהם בעלי תואר ראשון בממוצע של 85 לפחות, וכן בעלי תעודת הוראה. בבית הספר מציינים, כי יתקבלו גם מורים שאינם בעלי תעודת הוראה בחינוך מיוחד, אך הללו יחויבו בהשלמת קורסים מסוימים. בנוסף, כל המועמדים נדרשים לעבור אישור של ועדת קבלה מטעם בית הספר.
 
פרטים נוספים
 
סגל ההוראה בתכנית זו מורכב ממרצים בעלי תואר שלישי לפחות, שהם חוקרים ומורים בעלי ניסיון רב. בתום הלימודים בתכנית זו יזכו בוגריה בתואר שני M.Ed ויוכלו להשתלב במוסדות לחינוך מיוחד, מתוך יכולת להנהיג ולהוביל תהליכי שינוי המתאימים למתרחש בשטח. בוגרי התכנית יוכלו ליישם שיטות לימוד חדשות ומתאימות יותר, להנחות הורים, להדריך מורים וצוותים חינוכיים במוסדות לחינוך רגיל המשלבים עבודה עם חינוך מיוחד, ועוד. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

עוד מסלולי לימוד - המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
פורום לימודי חינוך
תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית לבוגרת חינוך
דליה
1 תגובות
עלות ומשך זמן לימודי אבחון דידקטי
לילך
1 תגובות
דיווח גננת משלימה על מצב הילד
מלכי אביטל
1 תגובות
האם בוגר חינוך מיוחד יכול להגיש מועמדות לתואר ראשון בקלינאות תקשורת?
דוד
1 תגובות
לימודי חינוך מיוחד ללא תעודת הוראה
נועה
1 תגובות
לימודי ערב בתואר ראשון בחינוך מיוחד
עדי בן ברוך
1 תגובות
שביעות רצון ממסלול חינוך מיוחד באחווה
טלי
1 תגובות
לכניסה לפורום
Whatsapp Whatsapp