חינוך מיוחד לתואר שני באוניברסיטת בר אילן

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - בר אילן.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן

 

התמחות במגוון אוכלוסיות מיוחדות

 

תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן הוא מסלול שמטרתו להעניק לבוגריו שילוב בין ידע עדכני בתחום, ובין כישורי יישום ומיומנויות מתקדמות לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, במערכות חינוכיות מסוגים שונים. מסלול זה לתואר שני בחינוך מוצע לסטודנטים במתכונת מחקרית – עם כתיבה של תזה, או במסלול ללא תזה. במסלול המחקרי לתואר שני בחינוך מתמתחים הסטודנטים בנושאים חברתיים רגשיים או בנושאים קוגניטיביים. בין השאר, באפשרותם לחקור נושאים כהפרעות רגשיות, לקויות למידה או לקויות שפה, פיגור שכלי, PDD ועוד. במסלול שאינו מחקרי, הסטודנטים רשאים להתמחות באבחון דינמי או באבחון דידקטי.

 

תכנית הלימודים

 

באוניברסיטת בר אילן ניתנת אפשרות ללמוד במסלול רגיל, שבו לומדים בהיקף של שמונה שעות שבועיות לתואר השני, ובמסגרתו הסטודנטים מכירים מגוון של נושאים רגשיים וקוגניטיביים הקשורים בחינוך המיוחד. בין השאר, הסטודנטים לומדים שיטות שונות לאבחון, לומדים כיצד לבצע תכניות התערבות לצרכים רגשיים או לצרכים קוגניטיביים, נחשפים לטכניקות ומתודות לטיפוח החשיבה והלמידה ועוד.

 

במהלך התכנית הסטודנטים אף לומדים להכיר את מבנה המוח בהקשרים של שפה ושל קוגניציה, וכן לומדים על שלבי התפתחות תקינים של יכולות לשוניות ותפישתיות, ועל עיכובים התפתחותיים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף, הסטודנטים במסלול חינוך מיוחד לתואר שני נפגשים עם מגוון רחב של הפרעות התפתחותיות, עם מחקרים אקדמיים ועם דרכי הטיפול הנהוגות בהקשר להפרעות אלו.

 

נושאי הלימוד

 

  • ילדים עם לקויות למידה
  • קוגניציה ומוח
  • אוטיזם ולקויות תקשורת
  • היבטים קליניים
  • מבנה המוח ולקויות למידה
  • תכניות התערבות
  • יכולות קוגניטיביות ופיגור שכלי
  • שפה, תקשורת ומוח
  • טיפול ושיקום יכולות תפישתיות
  • תסמונות פסיכיאטריות
  • שיטות לאבחון דינמי בגיל הרך
  • התפתחות סנסומוטורית     
  • היבטים מטה-קוגניטיביים ורגשיים
  • ועוד
  • הפרעות התפתחותיות בקואורדינציה     
 

 

התמחויות
 
נוסף על התכנית הרגילה לתואר שני בחינוך מיוחד, מציעים באוניברסיטת בר אילן לימודים בשתי תכניות התמחות מיוחדות, שגם במסגרתן ניתן לבחור בין מסלול מחקרי ובין מסלול שאינו מחקרי. הבוחרים באחד ממסלולי ההתמחות יקבלו נספח לתואר ה – M.A. בחינוך מיוחד, ובו מצוין תחום ההתמחות שאותו למדו. להלן פירוט קצר על אודות כל אחת מן ההתמחויות:
 
התמחות במוגבלות שכלית
 
הלימודים בתכנית להתמחות במוגבלות שכלית נועדו לחשוף את הסטודנטים בפני המידע החדשני הקיים בתחום, ובכלל זה גם למחקרים, לדרכי ההערכה ולדרכים לבניית תכניות התערבות. כל זאת, מתוך שאיפה לסייע בשיפור התפקוד של בעלי מוגבלויות שכליות, בכל ההיבטים, באופן שבו יוכלו להיות גורם תורם לקהילה שבה הם חיים.
 
לשם כך, בתכנית לומדים על מעגל החיים אצל בעל המוגבלות השכלית, לומדים להכיר לעומק תסמונות מולדות שונות, מקבלים ידע יישומי בנוגע לתכניות לימודים לבעלי מוגבלויות קשות, ונחשפים למידע מתחומי הגנטיקה ומדעי המוח. מסלול זה נלמד בהיקף של כתשע שעות שבועיות במסלול הכולל כתיבת תזה, או בהיקף של כ – 12 שעות שבועיות בתכנית ללא תזה. בנוסף, לכך מתווספות כשעתיים או שלוש שעות בשבוע לביצוע פרקטיקום.
 
התמחות באוטיזם
 
המסלול לתואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות באוטיזם נלמד בהיקף של כשמונה שעות שבועיות במסלול המחקרי, או בהיקף של כעשר שעות בשבוע, במסלול שאינו מחקרי. משך הלימודים הוא שנתיים וחצי. במסגרת זו לומדים הסטודנטים לעומק נושאים הקשורים בשיטות אבחון לאוטיזם, ובבנייה של תכניות התערבות המותאמות לאוכלוסיה זו.
 
בנוסף, הסטודנטים מכירים לעומק מחקרים מעודכנים, העוסקים בהיבטים השונים של הספקטרום האוטיסטי, ובכלל זה גם היבטים נוירולוגיים, היבטים חברתיים ורגשיים, תפקוד שפתי ותפקוד תקשורתי, מאפיינים תחושתיים ועוד. במסלול נכללת גם התמחות מעשית, שבמסגרתה מתנסים הסטודנטים בעבודה טיפולית וחינוכית עם ילדים שעל הרצף האוטיסטי, בגילאי בית הספר. במסגרת זו הם מתנסים בהוראה מתקנת, בטיפול בהפרעות התנהגות, בטיפול בתפקוד החברתי והרגשי, ועוד.
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
הלימודים בתכניות השונות מתאימים למורים בחינוך המיוחד, כמו גם למדריכים או למטפלים בתחום זה. על המועמדים להיות בעלי תואר ראשון במקצועות פרא רפואיים או טיפוליים, וכן להציג ניסיון מעשי בעבודה בתחום החינוך המיוחד. ללימודים בשני המסלולים יתקבלו סטודנטים בעלי תואר ראשון בממוצע מינימלי של 87, שהם גם בעלי תעודת הוראה בחינוך מיוחד.
 
באוניברסיטה מציינים, כי תיתכן קבלה של מועמדים שאינם עומדים בדרישות הללו, בהתאם להצטיינות בתואר הראשון, והצגה של ניסיון מעשי בתחום הרלוונטי. בנוסף, כל המועמדים נדרשים להציג המלצות אקדמיות ומעשיות, וכן לעבור בהצלחה ריאיון קבלה אישי. חלק מן המועמדים יחויבו בלימודי השלמה, בהתאם לרקע האקדמי שלהם.
 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר אילן

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר אילן

פורום לימודי חינוך

איזה תואר שני ללמוד כדי לעבוד בתפקיד פיקוח במשרד החינוך?
מייאדה
ללא תגובה
מעבר ממחנכת למורת שילוב
הדס
ללא תגובה
איזה תואר אני צריכה ללמוד?
אגם ויינטראוב
ללא תגובה
התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
1 תגובות
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
1 תגובות
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
1 תגובות
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,759 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.2

    מכללת תל חי555 חוות דעת

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל546 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל983 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp