חינוך מיוחד לתואר שני באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - העברית.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטה העברית בירושלים
 
טיפול, שילוב והדרכה
 
המסלול ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטה העברית בירושלים הוא מסלול שנועד להכשיר אנשי חינוך לעבודה עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, מתוך הבנה של כלל ההיבטים הקשורים בחינוך מסוג זה. במסגרת זו, הסטודנטים מקבלים כלים להבנה ולבניית מהלכים טיפוליים הקשורים בתחום החברתי וההתנהגותי אצל בעלי קשיי התנהגות, לומדים כיצד לשלבם במסגרות של חינוך רגיל, וכיצד להדריך את ההורים ואת המורים האחרים ביחס לאותם תלמידים.
 
תכנית הלימודים
 
הסטודנטים במסלול זה לתואר מוסמך בחינוך M.Ed, מכירים את גווני האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים, את מאפייניה בגילאים השונים ובמסגרות שונות. מתוך כך, הם לומדים להבין לעומק את שורשן האפשרי של בעיות התנהגות ואלימות בבתי הספר, ומתמקדים בהיבטים רגשיים וחברתיים.
 
כמו כן, הסטודנטים לומדים כיצד מתפקדים בתוך צוות רב מקצועי הכולל גם את הורי התלמיד בעל הצרכים המיוחדים, ואיך מנחים ומדריכים צוות כזה לעבודה מערכתית נכונה – שבמרכזה עומד הילד. במסגרת התכנית לומדים על אודות אוכלוסיות בעלות פיגור קשה, ילדים עם בעיות רב תחומיות, ותלמידים עם נכויות התפתחותיות, וכן על אודות אוכלוסיות שהופעתן שכיחה יותר – כגון תלמידים לקויי למידה, בעלי פיגור קל או בעלי הפרעות התנהגות בכל הספקטרום.
 
 
מתכונת הלימוד
 
משך הלימודים לתואר שני בחינוך מיוחד הוא שנתיים, והם מוצעים במסלול מחקרי (עם כתיבת תזה) המקיף 32 נקודות זכות, או במסלול שאינו מחקרי, המקיף 40 נקודות זכות. במסגרת המסלול המחקרי ישתלבו הסטודנטים בפועל במחקרים של המרצים באוניברסיטה בתחומים רלוונטיים, ובמידת האפשר גם בתפקידי הדרכה והוראה. המסלול שאינו מחקרי מתאים בעיקר למי שמבקשים לעצמם ידע וכלים נוספים ליישום בעבודתם בשטח בשדה החינוך המיוחד. בכל מקרה, מציינים באוניברסיטה, על הסטודנטים להשלים את הלימודים בתוך שנתיים ולא יותר.
 
נושאי הלימוד
 
  • סטייה חברתית ועבריינות
  • אוטיזם
  • ליקויי למידה כגורם סיכון
  • דיכאון וחרדה
  • נוער בסיכון במערכת החינוך
  • הסקה סטטיסטית
  • עקרונות פדגוגיים בניהול כיתה
  • אתנוגרפיה בחינוך
  • פסיכופתולוגיה של ילדות והתבגרות
  • מחקר כמותי בחינוך
  • קבלת החלטות בקבוצה רב תחומית
  • בניית מערכי התערבות
  • הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות
  • היבטים תרבותיים בייעוץ     
  • שיתוף הורים ותלמידים בקבלת החלטות
  • ועוד
  • טיפול בבעיות התנהגויות וחברתיות בבית הספר     
 
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
הקבלה לתכנית הלימודים היא למסלול שאינו מחקרי בלבד, והיא מתבצעת על סמך ציון של 85 לפחות בתואר הראשון. בבית הספר מציינים, כי תינתן עדיפות לבוגרי תואר ראשון בחינוך מיוחד, בחינוך בכלל, בעבודה סוציאלית, בריפוי בעיסוק, במדעי החברה וכדומה. בתום השנה הראשונה יוכלו הסטודנטים המעוניינים בכך, לעבור למסלול המחקרי, ובלבד שסיימו את השנה הראשונה בציון ממוצע של 85 לפחות. בנוסף, עליהם למצוא מנחה לעבודת המחקר בטרם האישור הסופי למעבר למסלול זה.
 
פרטים נוספים
 
בתכנית ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטה העברית מרצים מנחים שהם מומחים בתחומם, העוסקים במחקר בתחום החינוך המיוחד ונגזרותיו, ופועלים בשטח שנים רבות בעבודה עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים מכל הסוגים והגוונים. באתר האוניברסיטה מצוין, כי כ – 45% מתלמידי המסלול מתמחים בתחום הפיגור השכלי, כ – 33% מהם מתמחים בתחום ההפרעות הרגשיות, וכ – 22% מתמחים בתחום לקויות הלמידה בתואר השני.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

חוות דעת של סטודנטים על לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - העברית

התקבלו 1 דירוגיםבציון ממוצע: 5.0 מתוך 5

האוניברסיטה העברית בירושלים
07/06/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את היחס של הסגל האקדמי והליווי שמקבלים הסטודנטיםבעת הצורך.

על הקמפוס

אווירה נוחה, כיפית,ידידותית, הכל נמצא שם. הרבה שנים למדתי בקמפוס הר הצופים וקשה לי להתנתק.

טיפים

ליהנות מהלימודים, אך באותו זמן להיות רציניים, ולא לשכוח שבסוף צריך ליישם את מה שנלמד.


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

התלבטות בין תואר שני באבחון דידקטי ולקויות למידה
עינת
ללא תגובה
מה הפרוצדורה בהסבה מגננת למורה
מילה
1 תגובות
לא יודעת לאן להמשיך
שושי
1 תגובות
איזה תפקידים יש בחינוך מיוחד
יהונתן פז
1 תגובות
מה ההבדל בין תעודה של הוראה מתקנת לתעודה של חינוך מיוחד?
אפרת גרינבלט
1 תגובות
מסלול חד שנתי להשלמת תעודת הוראה
שלי
1 תגובות
מה שואלים בראיון קבלה להוראה?
שרון
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,834 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן949 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,565 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב966 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp