ללמוד במכללה האקדמית אחוה
שם מלא
אימייל
טלפון
אני מסכים לתנאי השימוש ומדיניות האתר
לימודים > תואר שני בחינוך > לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - אחוה

תואר שני בחינוך מיוחד במכללה האקדמית אחוה

שירות אישי - המכללה האקדמית אחוה

מלא/י את פרטייך ונציג שירות יחזור אליך בהקדם

טלפון אימייל שם מלא
אני מסכים לתנאי השימוש ומדיניות פרטיות
תואר שני M.Ed. בחינוך מיוחד במכללה האקדמית אחוה
 
ידיעה, רצון ויכולת – באדם המיוחד
 
התכנית ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד במכללת אחוה היא תכנית שבבסיסה מונחת הגישה החברתית תרבותית, ובהתאם אליה מכשירים את הסטודנטים לראות בתלמיד "אדם שלם בעל רצונות, צרכים ועוצמות". במסגרת התכנית נחשפים הסטודנטים לתיאוריות עדכניות ולמחקרים בתחום החינוך המיוחד, מקבלים כלים לביקורת מידע ולאוריינות מחקרית, ולומדים כיצד מיישמים תכניות התערבות המותאמות לתלמיד ולמערכת כולה.
 
תכנית הלימודים
 
הסטודנטים במסלול לתואר שני בחינוך מיוחד במכללת אחוה נחשפים לאסכולות ולשיטות מתקדמות בכל הקשור לדרכי הערכת יכולתו של התלמיד, ולומדים כיצד מאבחנים את פוטנציאל הלמידה האישי של כל אחד. כמו כן, הם מתמחים בזיהוי העוצמות הטמונות בילד ובבניה של תכנית לימודית שתקדם אותו מתוך התחשבות בצרכיו וברצונותיו, ובהתאם ליכולותיו.
 
המסלול בנוי מקורסי יסוד, מקורסי חובה נוספים ומקורסי בחירה, וכולל אף סמינריונים, שבהם מתמחים הסטודנטים בהיבט מסוים של התחום. במסגרת קורסי היסוד לומדים הסטודנטים להכיר לעומק את הגישה החברתית תרבותית, לאחר מכן הם מרחיבים את ידיעותיהם בתחומי המחקר וההתערבות, ובהיבטי המערכת שסביב הילד בעל הצרכים המיוחדים.
 
שלב נוסף בתכנית זו ללימודי תואר שני בחינוך כולל הגשה של פרויקט גמר יישומי, שבמסגרתו מתנסים הסטודנטים הלכה למעשה בחומר הנלמד. במסגרת זו הם חוקרים את האתגרים שבחינוך המיוחד ברמת הפרט, הכיתה ובית הספר, ומציעים פתרונות לאתגרים אלה.
 
סגל ההוראה
 
ראש התכנית לחינוך מיוחד לתואר שני הוא פרופסור בפסיכולוגיה, שהתמחה במחקר על אודות שיטת האבחון הדינאמי, דרכי תיווך והתערבות בלמידה וצרכים של ילדים המגיעים מרקע תרבותי שונה. איש זה משמש אף כחבר מערכת בכמה כתבי עת עולמיים, העוסקים בפסיכולוגיה ובחינוך, ומעניק ייעוץ לתכניות מחקר בתחום יכולות למידה. בין מרצי התכנית תמצאו: דר' המתמחה במחקרים פסיכיאטריים הנוגעים לבעיות התנהגות ומחלות נפש; פסיכולוג חינוכי העוסק בהנחיית הורים בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה וליקויי שמיעה; מרצה עטורת שבחים וסוחפת, המתמקדת בהתפתחות המקצועית והאישית של המורה; ועוד.
 
 
מתכונת הלימוד
 
משך הלימודים במסלול הוא שנתיים אקדמיות, ומתכונת הלימוד היא יום אחד בכל שבוע, החל משעות הבוקר ועד שעות הערב. חלק מן הסטודנטים נדרשים ללמוד קורסי השלמה בנושאים הבאים: מבוא לחינוך מיוחד, הוראה מתקנת קריאה, הוראה מתקנת כתיבה ומבוא ללקויות מתונות. את כל אחד מן הקורסים הללו, על הסטודנטים לסיים בציון של 70 לפחות.
 
התכנית כוללת גם לימודי תעודה למורה מומחה הערכה וטיפול בלקויות למידה. הכשרה לתעודה זו מותנית בלמידה של קורסי בחירה שנדרשים מתוך התכנית. תכנית זו מכשירה את הבוגרים לקריאת אבחונים, לאיתור קשיים ולהמלצה על התאמת הוראה וטיפול בילדים עם לקות למידה בכתיבה ובקריאה. היא משלבת לימוד תיאורטי והתנסות פרקטית במהלך השיעורים.
 
קהל היעד
 
הלימודים במסלול לתואר שני בחינוך מיוחד במכללת אחוה מתאימים לכל מי שהוא בעל ניסיון שטח בתחום זה, ומבקש לרכוש לעצמו כלים נוספים להתמודדות בפועל, לבניית תכניות מתאימות, ולהתמודדות מערכתית מתוך גישה הומנית.
 
תנאי הקבלה
 
לצורך קבלה ללימודים במסלול, על המועמדים להיות בעלי תואר ראשון בממוצע של 85 לפחות, וכן בעלי תעודת הוראה בחינוך מיוחד. בנוסף, עליהם להיות בעלי ניסיון של שלוש שנים לפחות בעבודה בפועל בחינוך או בהוראה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים או קשיי למידה. בבית הספר מציינים, כי יתקבלו גם מועמדים שאינם בעלי תעודת הוראה או תואר ראשון בחינוך מיוחד, אך הם יחויבו בהשלמת קורסים מסוימים במהלך שנת הלימודים הראשונה. כמו כן, על כל המועמדים לעבור בהצלחה ריאיון קבלה אישי ולהגיש "הצהרת כוונות" בכתב.
 
פרטים נוספים
 
בתום הלימודים במסלול זה יקבלו הבוגרים שיעמדו בכל דרישותיו תואר שני M.Ed מוסמך בחינוך ובהוראה. עם התואר והידע שרכשו במסלול, יוכלו בוגריו להוביל ולנהל תכניות ומחלקות לחינוך מיוחד בבתי ספר ייעודיים ובבתי ספר של החינוך הרגיל, להתמחות בשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במגוון מסגרות, להנחות שיתופי פעולה בין הצוותים המקצועיים השונים, ואף עם בני משפחותיהם של התלמידים. בבית הספר מציינים, כי למורים ששייכים לתכנית "אופק חדש", יוכרו 120 שעות מתוך התואר, לקבלת קידום בדרגה. 
 


עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית אחוה:



 

חוות דעת של סטודנטים: לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - אחוה (8 חוות דעת)
התקבלו 8 דירוגים בציון ממוצע: 4.1 מתוך 5    
סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן לכל חוות הדעת
, לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - אחוה, 15/02/2019

דירוג: 4/5 
מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?
את שיתוף הפעולה בין הבנות שלומדות איתי.
את הנכונות של המרצים לקבל את בקשות הסטודנטיות.

החניה מאוד רחוקה מהמכללה.
דרכי ההגעה בתחבורה ציבורית אינם מומלצים. כדאי להגיע עם הרכב הפרטי.

על הקמפוס
מכללת אחווה היא מכללה ללימודי חינוך.
המרצים במכללה בעלי נסיון וידע עשיר בתחום החינוך.
, לימודי תואר שני בחינוך מיוחד - אחוה, 11/06/2017

דירוג: 4/5 
מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?
אין התחשבות של המכללה והמרצים שהלימודים הם משולבים בעבודה במשרה מלאה

על הקמפוס
קמפוס מטופח, אוירה נעימה, רגועה ושלווה. אגודת הסטודנטים מאוגדים

    עוד חוות דעת

מה חושבים הסטודנטים על מוסד הלימודים
  • באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?
    (מ: 1- קל מאד, עד: 5 - קשה מאד) 
    38%
     
    2
    38%
     
    3
    12%
     
    4
    12%
     
    5
  • דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול
    (מ:1 - שביעות רצון נמוכה, עד: 5 - שביעות רצון גבוהה) 
    12%
     
    3
    62%
     
    4
    25%
     
    5
  • באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?
    (מ: 1 - לא עמד בכלל, עד 5 - עמד בהכל) 
    12%
     
    3
    75%
     
    4
    12%
     
    5
  • באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?
    (מ: 1 - בשום אופן לא ממליצ/ה, עד 5 - ממליצ/ה לכולם) 
    12%
     
    2
    12%
     
    3
    50%
     
    4
    25%
     
    5
  • האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?
     
    88%
     
    כן
    12%
     
    אולי
  • באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?
    (מ: 1 - בכלל לא מרוצה, עד 5 - מאד מרוצה) 
    25%
     
    2
    25%
     
    3
    12%
     
    4
    38%
     
    5
  • באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?
    (מ: 1 - לא מרוצה בכלל, עד 5 - מרוצה מאד)  
    12%
     
    1
    25%
     
    2
    38%
     
    3
    12%
     
    4
    12%
     
    5
  • באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?
    (מ: 1 - כלל לא מרוצה, עד 5 - מרוצה מאד)  
    75%
     
    4
    25%
     
    5

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על המכללה האקדמית אחוה
  • באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
  • עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
  • באיזו מידה תכנית הלימודים מקנה כלים מעשיים לעיסוק במקצוע?
  • עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
  • במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך
    קשור לתחום הלימודים שלך?
  • האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה
    במסלול בו הינך לומד?










פורום לימודים  |  ימים פתוחים  |  תנאי קבלה  |  תנאי שימוש  |  מפת האתר  |  מגזין לימודים  |  צור קשר  |  English