רוצה פרטים על חינוך לבתי ספר יסודיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חינוך לבתי ספר יסודיים

רוצה לדעת על חינוך לבתי ספר יסודיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי חינוך לבתי ספר יסודיים

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט


מלאכת החינוך היא משימה מאתגרת בעלת חשיבות עליונה. המורה נדרש להיות אדם ערכי, סבלני ומוסרי, שמאמין שהוראה וחינוך היא לא רק מקצוע אלא שליחות חברתית אמיתית. המורה צריך להוות דוגמא אישית לתלמידיו, להיות אדם רחב אופקים, בעל ידע מקצועי רב ובעל עושר תרבותי. אדם שיצליח להדריך את התלמידים לדרך ארץ ולהוביל אותם להתפתחות אישית ולצמיחה.
 

תקופה זו בחייהם של תלמידי היסודי מאופיינת בהפניית האנרגיה והכוחות שלהם לבניית עולמם הריגשי והפנימי. במקביל, מתפתחת בקרבם המודעות העצמית והחשיבה הלוגית. לפיכך, תוכניות הלימוד בבתי הספר היסודיים צריכות מחד ליצור מערכת חינוכית מעצבת ומעודדת את התפתחות עולם הרגש של התלמידים ומאידך, להקנות להם ידע ולאמן אותם לחשיבה.


מטרת לימודי חינוך והוראה בהתמחות הכשרת מורים לבתי הספר היסודיים היא להעניק ידע, כלים ומיומנויות הנחוצים למורים לעתיד בבואם להתמודד עם לימוד, חינוך ופיתוח של ילדים בכיתות א'-ו'. מוסדות הלימוד במסלול חינוך לבתי ספר יסודיים שואפים להכשיר אנשי חינוך מקצועיים, איכותיים, סבלנים ומוסריים שיתרמו לקידום מערכת החינוך בישראל בכלל ולחברה בפרט. תוכניות הלימוד במגמה זו מכוונות להקנות ידע תיאורטי וכלים מעשיים, כך שהמורה יהיה מסוגל להוביל את דור העתיד למיצוי הפוטנציאל הטמון בו ולהעשיר אותו בידע ובתבונה.


עבודתו בפועל של איש החינוך היסודי

 

איש החינוך לבית הספר היסודי עובד עם מגוון כיתות בבית הספר, למשל כמורה למוסיקה, כמורה לספורט, כמורה לחשבון ועוד. זאת בניגוד למורה מחנך, אשר מצוי תמיד עם אותם הילדים.

 

ככזה, על איש החינוך לגיל היסודי להעביר בעיקר ידע בתחום בקיאותו. זאת היות והילדים כבר מכירים את בית הספר, והם צריכים פחות הכווונה לגבי האופי בו עליהם להתנהג בו, כך שהם מגלים יותר פנאי וסקרנות ללמוד מקצועות שונים.

 

במאה ה - 21 , בעידן הטכנולוגי, מגבירים הילדים ללמוד מידע מן האינטרנט. במקרה זה תפקיד המורה בגיל היסודי לכוון את הילדים למידע אמין ולחדד אצלם את חוש הביקורת באשר למידע המופיע ברשת. על המורה בבית הספר היסודי להכיר את האתרים הטכנולוגיים והרשתות החברתיות בהם משתמשים תלמידיו, כדי לדעת להתחבר אליהם ולמנוע מעשי אלימות כנגד תלמידים ברשת, בין היתר על ידי פנייה למחנך, ליועץ, לפסיכולוג בית ספר ולהורה.

 

תכונות הנחוצות לאיש החינוך בבית ספר יסודי

 

איש החינוך של בית הספר היסודי צריך להיות מסוגל לעבוד עם מספר רב של ילדים, כיוון שהוא עובד במגוון כיתות. הוא צריך להיות גמיש ולהתאים את עצמו בכל פעם מחדש לאווירה המצויה בכיתה בה הוא מלמד. כמו כן הוא צריך לשתף פעולה עם המחנכים השונים בכיתות בהן הוא עובד. כלומר,עבודתו של איש החינוך בבית הספר היסודי היא עבודת רוחב יותר מאשר עבודת עומק: הוא מתפרס על כיתות רבות ותלמידים רבים, יותר מאשר מתעמק בעבודה עם מספר מצומצם של תלמידים.עליו להיות בעל זכרון טוב, כך שידע את כל שמות התלמידים והמורים.

 

על איש החינוך המקצועי בבית ספר היסודי להיות אדם אנרגטי, אשר אוהב גיוון ושינויים, שכן עבודתו פחות שגרתית באופן משמעותי מזו של המחנך. עליו להיות בעל יכולת יצירתית, שתאפשר לו להעביר את החומר באופן משעשע ומעניין. זאת מאחר שהתלמידים במאה ה - 21 הם קצרי רוח ועלולים להשתעמם בנקל.

 

איש החינוך בבית הספר היסודי צריך להיות בעל גישה טובה לטכנולוגיה העכשווית. מי שהוא טכנופוב עלול להתקשות לעבוד עם מצגות בכיתה, עם תוכנות שונות בהן על המורה לעדכן מידע אודות התלמיד (שהותו בבית הספר, ציוניו במבחנים ועוד). איש החינוך זה צריך להיות בקיא בתחומו (למשל חשבון) כדי לזכות בהערכת תלמידיו.

 

תנאי העסקה - שכר מורה מתחיל ביסודי

 

תנאי המשכורות כאיש חינוך בבית ספר יסודי משתנים בהתאם לסוג המסגרת הבית ספרית (בית ספר פרטי לעומת ציבורי), למספר שנות הוותק של המורה, להיותו מורה מקצועי לעומת מורה מחנך, לאחוזי המשרה בה הוא מועסק ועוד.

 

בניגוד לאיש חינוך בגיל הרך, איש החינוך בבית הספר היסודי צריך להשקיע יותר בלימוד תחום הוראה ספציפי בו הוא מתמחה כמו גם להשקיע זמן רב יותר מחוץ לשעות העבודה בית הספר לבדיקת שיעורי בית ולהכנת השיעור בתחומו.


נושאי ההכשרה במסלול לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים:


הלמידה במסלול חינוך לבתי ספר יסודיים היא חווייתית ומזמנת תהליכי העשרה והעצמה. לימודי חינוך לגילאי בית ספר יסודי מתמקדים בלימודי יסוד כגון: הוראת אמנות, מדעים, מתמטיקה, ערבית, מקרא, לשון, טבע, ספרות, הוראת השפה האנגלית ועוד. שליטה בתחומי ידע אלה תועיל לתפקוד יעיל של המורה בכיתות הלימוד.

 

כמו כן, תוכניות הלימוד כוללות את הנושאים הבאים: מבוא לפסיכולוגיה של החינוך, מבוא לתכנון לימודים, שונות בחינוך, מחשבת החינוך, פסיכולוגיה התפתחותית, חינוך למחוננים, תקשורת בין מורים, הורים וקהילה, איתור ושילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ,הכרת חומרים וטכניקות, התמחויות שונות בהוראה - אנגלית, ערבית, מחשבים, מתמטיקה, אמנות, טבע, תנ"ך, ערבית, מדעים, מנהיגות ויזמות חינוכית, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתה, חינוך יצירתי, חינוך לצדק חברתי סביבתי וחינוך לשלום.

 

 

מוסדות הלימוד שמכשירים לתואר ראשון בחינוך יסודי:


לימודי תואר ראשון בחינוך לבתי ספר יסודיים אפשריים כיום במוסדות אקדמיים רבים בכל הארץ: אורנים, המכללה האקדמית בית ברל, סמינר הקיבוצים, אחווה, אוהלו בקצרין, מכללת לוינסקי לחינוך, אורט בראודה, המרכז ללימודים אקדמיים, מכללת גורדון לחינוך. כמו כן, ניתן ללמוד את התחום באוניברסיטאות הבאות: האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, האוניברסיטה העברית בירושלים,אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.


תנאי הקבלה ללימודי חינוך יסודי:

 

  • מועמדים בעלי תעודת בגרות ישראלית
  • מועמדים בעלי תעודת בגרות מוכרת מחו"ל
  • מועמדים בגילאים 30-40 ללא תעודת בגרות יתקבלו לאחר שיעמדו בבחינה הפסיכומטרית ולאחר שיעמדו בקורסי "מכינה"
  • תעודת בגרות בממוצע 85 ומעלה.
    ציון התאמה - 525. ציון ההתאמה הוא ממוצע בין ציון הבגרות המשוקלל (85 לפחות)
  • עמידה בבחינה הפסיכומטרית (475 ומעלה) או במבחן הסף.
  • ריאיון אישי.


דרישות הקבלה יכולות להשתנות מעט ממוסד אחד למשנהו.
 

משך הלימודים:


לימודי חינוך לבית ספר יסודי אורכים 4 שנים.


תעודה:


לימודי חינוך לבתי ספר יסודיים מזכים בתעודת תואר ראשון בחינוך B.Ed ותעודת הוראה.

 


אפשרויות תעסוקה:


לימודי חינוך לבתי ספר יסודיים מאפשרים העסקה כמורים בבתי ספר יסודיים והשתלבות במערכת החינוך הבלתי פורמלי.

 


מקומות עיסוק:


בתי ספר, משרד החינוך, מוסדות לחינוך בלתי פורמלים (מתנס"ים, קרן קרב ועוד).


כיווני התפתחות וקידום מקצועי:


לימודים לתואר שני בחינוך.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חינוך לבתי ספר יסודיים?

רוצה לדעת יותר על חינוך לבתי ספר יסודיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד חינוך לבתי ספר יסודיים
שאלות הגולשים בנושא
לימודי סייעת בבית ספר יסודי
עבודה ביסודי עם תעודת הוראה בבית ספר יסודי
הסבה לגננת שי"ח לאחר תואר בחינוך לבית ספר יסודי
השלמת תעודת הוראה לבית ספר יסודי
הסבת אקדמאים להוראה בבית ספר יסודי עם התמחות בהוראת מוזיקה
לימודי הוראת שילוב בבית ספר יסודי
לימודי הוראה לבית ספר יסודי