רוצה פרטים על לימודי הנדסה כימית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בהנדסה כימית, התחל כאן!

רוצה לדעת על לימודי הנדסה כימית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסת כימיה

 

לאחרונה זכתה כימאית ישראלית (הפרופ’ עדה יונת) בפרס נובל לכימיה והזכירה לעולם כי יש בישראל מוחות מדעיים מהטובים בעולם גם בתחום חשוב זה. את תחום הכימיה ניתן ללמוד גם במסגרת תואר בהנדסת כימיה.

 

תחום ההנדסה הוא תחום רחב ומגוון הכולל בתוכו תתי תחומים רבים. בין הלימודים המבוקשים ביותר בתחום זה ניתן למנות את לימודי הנדסה הכימית אשר לעוסקים בה חלק חשוב מאוד בהתקדמות המואצת של העולם הביולוגי והרפואי בעשור האחרון.

 

 

תחום הנדסת הכימיה משפיע כמעט על כל תחומי חיינו, ולכן החשיבות הרבה של מקצוע תעשיית הדשנים, החקלאות, התרופות, הנפט, חומרי הניקוי ועוד. לכן, אם אתם אוהבים את תחום הכימיה, ורוצים להיות מהנדסים שמשפיעים על העולם שסביבכם, לימודי הנדסה כימית יכולים להתאים לכם במיוחד.

 

בחלק ממוסדות הלימוד נקרא תחום זה הנדסת חומרים שהינו תחום חדש יחסית, אך נושאים רבים בו משיקים לנושאים של לימודי הנדסת כימיה.

 

מהי הנדסת כימיה?

 

הנדסת כימיה עוסקת בייצור והפקה תעשייתית של כימיקלים. המהנדסים הכימיים, נדרשים להכיר את התכונות הפיזיקאליות והמכניות של החומרים השונים בכדי שיוכלו לנצלם ביעילות לצורך פעילויות ייצור שונות בתעשיות המתקדמות. חומרים אלה עוברים תהליכים מורכבים וארוכים, בדרכם להפוך למוצרים וחומרי גלם חיוניים המניבים רווחיים כלכליים.

 

המהנדסים הכימיים אחראיים למעשה על מחקר ופיתוח של חומרים שונים הכוללים חומרים פלסטיים, קרמים, אלקטרוניים ומתכתיים החל מהשלב האטומי והמולקולרי; כמו כן הם אמונים על התאמת החומרים לשלבים השונים של פיתוח המוצר או הייצור; עוסקים באבטחת איכות מוצרים ובניהול טכנולוגי; ומאפיינים, משפרים ומשכללים תכונות של חומרים תוך בחינת ההתנהגות הסביבתית של חומרים.

 

 

מסלולי הלימוד בהנדסה כימית

 

בתעשייה קיים ביקוש רב למהנדסים שישתלבו במחקר ,בפיתוח ובייצור של חומרים שונים שיניבו תכונות יעילות. מהנדסים אלה הם בוגרי לימודי הנדסה כימית או הנדסת חומרים. מוסדות הלימוד מציעים מספר מסלולים בתחום זה, כולל התמחויות כגון:

 

  • תואר ראשון B.Sc בהנדסת חומרים מתקדמים
  • תואר ראשון B.Sc בהנדסה כימית- ננוטכנולוגיה
  • תואר ראשון B.Sc בהנדסת חומרים וכימיה
  • תואר ראשון B.Sc בהנדסת חומרים
  • תואר ראשון B.Sc בהנדסה ביוכימית
  • תואר ראשון B.Sc בהנדסת חומרים ופיסיקה
  • תואר ראשון B.Sc בהנדסה כימית וביוטכנולוגיה

 

נושאי הלימוד בהנדסה כימית

 

לימודי התואר הראשון בהנדסה כימית כוללים מקצועות בסיסיים במדעי הטבע ובמקצועות ההנדסה. נושאי הלימוד הם רבים ומגוונים וביניהם: תכנון ריאקטורים כימיים, יישומי מחשב, אלגברה, פיזיקה, כימיה אורגנית ופולימרים, כימיה אי אורגנית, קורוזיה ושיטות הגנה, מכניקה אנליטית, מתמטיקה, מדעי החיים, מכניקת מוצקים, סטטיסטיקה ועוד.

 

על מנת להיות מהנדס כימיה יש להשלים תואר ראשון בהנדסה כימית (B.Sc בהנדסה כימית) או בהנדסת חומרים (Sc בהנדסת חומרים). חשוב לזכור כי קיים ביקוש גדול ומתמיד לאנשי מקצוע בתחום זה ולכן הוא כה מבוקש. ישנם תארים ראשונים נוספים בתחום הכימיה כדוגמת תואר ראשון בהנדסה ביוכימית, תואר ראשון בהנדסת חומרים מתקדמים, תואר ראשון בהנדסת חומרים וכימיה ועוד.

 

במוסדות מסוימים ניתן למצוא תכניות הנדסת כימיה במגמת חומרים. זוהי מגמת התמחות זבה בוחרים לרוב בשנה השניה או השלישית. לעיתים היא נלמדת החל מהשנה הראשונה.

 

ניתן גם ללמוד לקראת תואר הנדסאי כימיה במסלולים שונים כגון: טכנולוגיה של המזון, מעבדתית תעשייתית, הנדסאי כימיה תרופתית ועוד (לימודים לקראת תואר הנדסאי הם קצרים יותר מאשר לימודים לקראת תואר ראשון).

 

היכן לומדים וכמה זמן?

 

הלימודים בישראל מתקיימים בפרישה ארצית - מוצעים לימודי הנדסת כימיה בדרום, במרכז ובצפון הארץ. ניתן ללמוד תחום זה במספר אוניברסיטאות כדוגמת הטכניון, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת אריאל ועוד. ישנן גם מכללות בהן ניתן ללמוד הנדסת כימיה, בין היתר - המכללה האקדמית להנדסה ירושלים, המכללה האקדמית ספיר וב - SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (בקמפוס באר שבע בלבד!).

 

הלימודים נמשכים כ- 3-4 שנים ועם סיומם ניתן לנסות ולהשתלב בשוק העבודה. לימודים לקראת תואר הנדסאי כימיה נמשכים בדרך כלל כשנתיים.

 

תנאי קבלה

 

תנאי קבלה להנדסה כימית כוללים ציון פסיכומטרי גבוה ותעודת בגרות מלאה. במוסדות הלימוד שמים דגש על מרכיבים כמותיים בציון, כגון החלק הכמותי של הפסיכומטרי וכן הציון בבגרויות במקצועות כגון מתמטיקה, פיזיקה וכימיה.

 

מועמדים המעוניינים להתקבל בלי להיבחן בפסיכומטרי יכולים למצוא במגוון של מוסדות לימוד בארץ אפשרויות לימודי הנדסת כימיה ללא פסיכומטרי. בדרך כלל, באפיקים אלה מסתמכים על ממוצע בגרות גבוה במיוחד או על מעבר של מכינה ייעודית.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

לימודי הנדסה כימית מקנים לסטודנטים הכשרה מקצועית שתסמיך אותם להיות מהנדסים מהשורה ולהשלתב בתעשיות השונות, החל מתעשיות פטרוכימיות, תעשיות הנפט ומוצריו, תעשיות הפלסטיקה, תעשיות הזכוכית, תעשיות המחצבים, תעשיות המזון, תעשיות הביוטכנולוגיה, תעשיות הדשנים, תעשיות המיקרו-אלקטרוניקה, תעשיות התרופות, התעשייה האווירית, וכלה בתעשייה הכבדה.

 

כמו כן, בוגרי לימודי הנדסת כימיה יוכלו למלא שלל תפקידים ולהשתלב במקומות תעסוקה רבים, ביניהם, מכוני מחקר, מפעלי תעשייה, מעבדות, מוסדות להשכלה גבוהה, ועוד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הנדסה כימית?

רוצה לדעת יותר על לימודי הנדסה כימית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מה ללמוד - הנדסת מזון או הנדסת כימיה?
הנדסת חומרים או הנדסה כימית - מה ההבדל?
הנדסה כימית והנדסה אזרחית - האם יש ביקוש?
הנדסת כימיה או מדעי המחשב
התלבטות מבחינת תעסוקה - הנדסה כימית או הנדסת מכונות?
הנדסת כימיה- ביקוש?
לימודי הנדסת כימיה בהתמחות הנדסת מים