לימודי פילוסופיה יהודית והיסטוריה לתואר B.Ed במכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי מחשבת ישראל והיסטוריה לתואר ראשון - דוד ילין.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בהוראת היסטוריה ומחשבת ישראל במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין
 
זהות יהודית עשירה
 
התכנית ללימודי תואר ראשון בהוראת היסטוריה ומחשבת ישראל במכללה האקדמית דוד ילין, היא תכנית שבה לומדים הסטודנטים להכיר את הספרות המחקרית ואת המקורות הראשוניים הקשורים בנושאים הללו, וכן לומדים כיצד להורות מקצועות אלה בבתי הספר. ניתן לבחור בין התמחות בהוראת מחשבת ישראל או בהוראת היסטוריה לקבלת תואר ראשון בחינוך.
 
תכנית הלימודים
 
במסלולי הלימוד במכללה האקדמית לחינוך דוד ילין בוחר כל תלמיד במסלול התמחות שעל פיו נקבעת שכבת הגיל שבהוראתה הוא מתעתד להתמחות, ובמקביל – בחוג התמחות, שבו מוגדר המקצוע שאותו הוא עתיד ללמוד אקדמית, ולהורות בבתי הספר. כך, בתכנית זו ניתן לבחור בין התמחות בהוראה לבית הספר היסודי, הוראה לחטיבות הביניים, והוראה לבתי הספר העל יסודיים.
 
בנוסף, בחוג להוראת היסטוריה ומחשבת ישראל לתואר ראשון ישנן שלוש מגמות, המחולקות לשלושה מדורים כל אחת, והסטודנטים בוחרים בהתמחות נושאית מסוימת. נושאי המגמות הם: היסטוריה כללית, תולדות עם ישראל ומחשבת ישראל. שלושת המדורים מייצגים תקופה היסטורית: ימי הביניים, העת העתיקה והעת החדשה.
 
מתכונת הלימוד
 
הלימודים בתכנית בנויים מקורסי מבוא שהם חובה ומקורסי ההתמחות. בנוסף, הסטודנטים מחויבים ללמוד שני קורסי יסוד בתחום האזרחות והתרבות, שאינם נמנים במניין הנקודות לתואר. כמו כן, הם מגישים עבודות סמינריוניות ומשתתפים בסיורים לימודיים. בנוסף, החל מן השנה השלישית ללימודים משתתפים הסטודנטים בסטאז' בהיקף של 12 שעות שבועיות. משך הלימודים בתכנית הוא ארבע שנים, ובסיומן מקבלים הבוגרים אישור על ההתמחות, בצירוף לתעודת התואר הראשון.
 
נושאי הלימוד בתכנית
 
במסגרת הלימודים בתכנית זו לחינוך והוראה נחשפים הסטודנטים לדרכי האינטגרציה בין נושאים מתחום ההיסטוריה ונושאים מתחום מחשבת ישראל, לצורך הוראה מעמיקה ויצירתית של המקצועות הללו בבתי הספר. הסטודנטים רוכשים בקיאות בתחומי הידע, ומתפתחים כאנשי חינוך מקצועיים.
 
בתכנית מתמקדים בהיכרות עם ההיבטים הנוגעים במיוחד לחברה הישראלית, ובין היתר, מתייחסים לנושא של יחסי הגומלין בין הדתות השונות החיות בארץ מנקודת המבט ההיסטורית והתיאולוגית, לנושא זהותם של היהודים בתקופות שונות, ולנושא היחסים שבין אדם ומדינה לאורך ההיסטוריה.
 
נושאים נוספים:
 
  • דמותו של משה
  • יחסים בינלאומיים
  • מועדי ישראל
  • מקצועו של ההיסטוריון
  • תולדות הציונות
  • סוגיות היסטוריוגרפיות והיסטוריות
  • משנת הרמב"ם     
  • סוגיות בזהות היהודית והישראלית
  • ועוד
  • ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית     
 
 
תנאי הקבלה
 
לצורך הקבלה ללימודי תואר ראשון בהוראת היסטוריה ומחשבת ישראל במכללת דוד ילין, על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות בממוצע של 85 לפחות, ובעלי ציון מינימלי של 475 בבחינה הפסיכומטרית. הציון המשולב הדרוש הוא לפחות 525. בנוסף, המועמדים נדרשים לעבור בהצלחה ריאיון אישי וועדת קבלה.
 
פרטים נוספים
 
בחוג להיסטוריה ומחשבת ישראל בדוד ילין מוצעת חטיבת לימודים בהוראת תרבות ישראל, שמטרתה להכשיר מורים לבתי ספר יסודיים, שילמדו נושאים הקשורים לאורח החיים היהודי, כחגי ישראל, מושגי יסוד ביהדות ולימוד "בחברותא" (שיטת הלמידה היהודית המסורתית).
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

עוד מסלולי לימוד - המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

חוות דעת של סטודנטים על לימודי מחשבת ישראל והיסטוריה לתואר ראשון - דוד ילין

התקבלו 2 דירוגיםבציון ממוצע: 4.5 מתוך 5

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
07/06/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת מאד את רכזת החוג שלי הגברת יעלה היא מקסימה איכותית ומחבקת

על הקמפוס

יש בעית חנייה במכללה מאד קשה

טיפים

סטודנטים צריכים לשים תשומת לב בתחילת הלימודים ציפיות מול תמורות

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
15/09/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת- יחס אישי, רמה אקדמית גבוהה. לא אוהבת- חוסר גיוון מבחינת הלומדים, פדנטיות יתר מבחינה בירוקרטית קרא עוד...

על הקמפוס

המכללה הינה מוסד אקדמי ברמה גבוהה, ואוכלוסיית הלומדים פחות או יותר דומה, ולא כל כך מגוונת. ישנן סוגי קרא עוד...

טיפים

לפני שבוחרים תחום ומסלול לימודים, יש להיוועץ באנשי מקצוע ובמכרים על מנת לדעת האם התחום הנבחר מתאים ל קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

תעודת הוראה או הסבת אקדמאים?
הילה גורן
ללא תגובה
מה צריך ללמוד כדי לעסוק בניהול מוסד חינוכי?
שלומית
ללא תגובה
ניתוח התנהגות במכללת וינגייט
ספיר
ללא תגובה
קורס לקידום נוער לבעלי תואר שני בחינוך
יפה
1 תגובות
לאלו משרות אני מתאימה על סמך הנתונים שלי?
יעל
1 תגובות
לימודי הוראה להנדסאי חשמל ואלקטרוניקה
אלישע ברק
1 תגובות
הסבה מקצועית לגננת מהחינוך הרגיל
עדי
1 תגובות
לכניסה לפורום

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

מעל 29,038 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר686 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב967 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp