רוצה פרטים על לימודי הוראת המדעים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בהוראת המדעים ומסלולים לתעודת הוראה במדעים

רוצה לדעת על לימודי הוראת המדעים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מסלולים להוראת המדעים ומקצועות ההנדסה

 

נפלאות התבונה

 

כל ילד יודע ללחוץ על כפתור ולהאיר את החדר באמצעות מנורה, להפעיל את משחק המחשב ולתקשר עם חבריו בטלפון הסלולארי. ואף על פי כן, רוב הילדים אינם יודעים כיצד תהליכים מרתקים אלה מתרחשים, איך העולם נראה לפני המצאת החשמל וטרם התפתחות הטכנולוגיה, ולאיזה עוד המצאות והישגים מופלאים ניתן להגיע בעתיד. מערכת החינוך פועלת למען העשרת הידע המדעי של התלמידים, ומאפשרת להם להיחשף אל פלאי הטבע ולרכוש מושג בסיסי על העולם המורכב בו אנו חיים.

 

 

למי מתאים ללמוד הוראת מדעים?

 

תכניות לתואר ראשון בהוראת מדעים מיועדות לכל מי שרוצים לעסוק בתחום, ולמדו מתמטיקה בתיכון ברמה של 4 יחידות לפחות. סטודנטים לתואר ראשון במקצוע מדעי המעוניינים לרכוש גם תעודת הוראה, יכולים להשתתף במסלולים מקצועיים בהוראת מדעים. תכניות מסוימות פתוחות גם בפני עתודאים, וכן קיימים מסלולים למעוניינים לעסוק בהדרכת טכנולוגיה ובהוראה אקדמית במכללות ובאוניברסיטאות.

אפשרות נוספת לבעלי תואר ראשון היא לפנות ללימודי תואר שני בהוראת מדעים.

 

איזה מסלולים קיימים לתואר ראשון ותעודת הוראה?

 

  • מדעי המחשב ומתמטיקה – מסלול לחטיבת הביניים
  • הוראת מתמטיקה – מסלולים לבית הספר היסודי, למערכות העל יסודי ולחינוך המיוחד
  • הוראת מתמטיקה ופיזיקה – מסלול לחינוך העל יסודי
  • פיזיקה ומדעי המחשב - מסלול לחינוך העל יסודי
  • הוראת מדעים (כללי) - מסלולים לבית הספר היסודי, לחטיבת הביניים ולחינוך מיוחד
  • הוראת טבע ולימודי סביבה - מסלולים לגיל הרך, לבית הספר היסודי ולחינוך המיוחד
  • הוראת הנדסה (מכונות, חשמל, אלקטרוניקה, תעשייה וניהול, ביוטכנולוגיה) – מסלול לחינוך העל יסודי, פיתוח הדרכה טכנולוגית
  • הוראת טכנולוגיה ומדעים – מסלול לחינוך העל יסודי

 

מה כלול בתכנית הלימודים?

 

במהלך המסלולים ללימודי הוראת מדעים, הסטודנטים נחשפים לשיטות הוראה מגוונות, הם מפתחים כושר דידקטי, בונים את זהותם המקצועית ומשתלבים בעשייה חינוכית במסגרת ההתנסות הבית ספרית. ההתנסות כוללת צפייה בשיעורים והעברת פעילויות שונות, המיישמות הלכה למעשה את הידע הנרכש. בנוסף, הסטודנטים יוצאים לסיורים מודרכים, עובדים במעבדות, מתכננים מערכי שיעורים ובונים תכניות למידה.

 

בהתאם להוראות משרד החינוך, בוגרי המסלול יוכלו להתחיל לעבוד בהוראת המדעים, לאחר שיסיימו את שנת ההתמחות בשכר בהיקף של שליש משרה לפחות, ולאחר שישתתפו בסדנה לימודית.

 

משך הלימודים


מסלולים לתואר ראשון בחינוך ללא תעודת הוראה אורכים כשלוש שנים. מסלולים לתואר ראשון הכוללים גם תעודת הוראה נמשכים כארבע שנים, וכוללים התנסות מעשית בשדה. הלימודים אפשריים במתכונת חד חוגית או דו חוגית. בנוסף, קיימים מסלולי תעודה מקצועיים, הנלמדים לצד התואר האקדמי או מיועדים כהסבה להוראה עבור בעלי תואר ראשון, ואלה נמשכים בין שנה לשנתיים.

 

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל ללימודי הוראת מדעים לתואר ראשון נדרשת תעודת בגרות עם ממוצע ציונים של 85 ומעלה וציון של 475 לפחות בפסיכומטרי, או ציון משולב של 525. לתכנית מצוינים ניתן להתקבל עם ציון משולב של 630 ומעלה. במסלול הוראת מתמטיקה ופיזיקה נדרשת בנוסף גם בגרות ברמת חמש יחידות בפיזיקה בציון של 65 ומעלה, או חמש יחידות במקצועות ריאליים אחרים, כמו כימיה, חשמל או אלקטרוניקה. במסלולי התעודה המועמדים נדרשים להיות סטודנטים או בוגרים של תכניות לתואר ראשון בתחום החינוך או בתחומי המדעים.

 

מוסדות הלימוד

 

  • המכללה האקדמית אחוה - המכללה מציעה לימודי הוראת מדעים לבתי ספר יסודיים ולעל יסודי, שבאים להכשיר מורים איכותיים שביכולתם לפתח חשיבה מדעית בתלמידיהם. במכללה מתקיימים שלל מסלולי לימודי נוספים כגון הוראת מתמטיקה והוראת לשון עברית.

 

  • האוניברסיטה העברית בירושלים – מציעה מסלולים לתעודת הוראה במתכונת דו שנתית לכיתות העל יסודיות, וביניהם: מסלול במדעי הטבע, הכולל את מקצועות הביולוגיה, המתמטיקה, הכימיה והפיזיקה.

     

  • אוניברסיטת תל אביב – מאפשרת ללמוד במסלול תעודת הוראה לחינוך העל יסודי בתחומי מדעי החיים, מתמטיקה או פיזיקה. המסלול מיועד לבעלי תואר אקדמי, מתפרש על פני שלושה ימים בשבוע וכולל התנסות מעשית.

 

  • מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה (סכנין) – מקיימת שני מסלולים לתואר ראשון בהוראה, המקנים גם תעודת הוראה. האחד הוא מסלול הוראת מתמטיקה ומדעי המחשב לכתות החטיבה (ז' עד י'), והשני הוא מסלול הוראת מתמטיקה לבית הספר היסודי. הלימודים מתפרשים על פני ארבע שנים (כולל שנת התמחות), ומתקיימים בתדירות של שלוש פעמים בשבוע.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום (נתיבות)מכללה דתית לחינוך המקיימת במסגרת לימודים לתואר ראשון בחינוך את החוג למדעים, שבו מוטמעת גישת ה – STS, המדגישה את הקשר שבין חברה, מדע וטכנולוגיה. בחוג למתמטיקה ניתן להתמחות במסלול לבית ספר יסודי, או במסלול לחינוך מיוחד המתאים לכל הגילאים.

 

  • תל חי - קמפוס חדשנות בחינוך ובהוראה (גולן) – שם מציעים תכנית בהוראת מתמטיקה לחטיבה (ז' עד י'), הכוללת שלושה תחומי לימוד: מתמטיקה, חינוך ופדגוגיה וחינוך מתמטי. בנוסף, מציעים מסלול במדעים, שכולל את המקצועות פיזיקה, מתמטיקה, כימיה, ביולוגיה ויחסי אדם וסביבה. ניתן ללמוד במסלול מדעים לגיל הרך, במסלול יסודי או במסלול על יסודי.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך תלפיות (חולון) - לימודי הוראת מדעי הטבע שמתקיימים במכללה זו מותאמים לנשים דתיות. הלימודים נערכים כהתמחות בלימודי חינוך יסודי.

 

  • מכללת אורנים, בשיתוף אוניברסיטת חיפה (טבעון) - מציעה שלושה מסלולים חד חוגיים לתואר .B.Sc מטעם אוניברסיטת חיפה: מתמטיקה ופיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב, או פיזיקה ומדעי המחשב, וכן מסלול דו חוגי לתואר .B.A המשלב מתמטיקה עם לימודים כלליים. בנוסף, ניתן ללמוד לתואר .B.Ed להוראת מקצועות מדעי הטבע והסביבה לבית ספר יסודי.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין (ירושלים) - מאפשרת להתמחות בהוראת מתמטיקה ופיזיקה בחינוך העל יסודי, או בהוראת מתמטיקה בחינוך היסודי ובחינוך המיוחד. המכללה מציעה בנוסף מסלול הסמכה לאקדמאים בהוראת מתמטיקה ופיזיקה.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (מדרום לגדרה) – מציעה תואר ראשון בכימיה יישומית בתכנית המקנה גם תעודת הוראה במדעים. הלימודים נמשכים כארבע שנים אקדמיות וכוללים התנסות מעשית. הענקת התואר מותנית באישור המל"ג.

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב) - מציעה תכנית לתואר ראשון בחינוך .B.Ed, הכולל תעודת הוראה במדעים, במסלול על יסודי במתכונת חד חוגית או במסלול להוראת טבע בבית הספר היסודי, בגיל הרך ובחינוך המיוחד.

 

מוסדות מיוחדים להוראת הנדסה

 

  • הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל (חיפה) - ניתן להתמחות במסגרת לימודי התואר הראשון בהוראת המקצועות הבאים: מתמטיקה, פיזיקה, כימיה ומדעי הסביבה, ביולוגיה ומדעי הסביבה, מדעי המחשב, טכנולוגיה ומכונות, או אלקטרוניקה וחשמל. בוגרי הטכניון המעוניינים לרכוש תעודת הוראה במקצועות אלה זכאים למלגת שכר לימוד מלאה. בוגרי טכניון יכולים ללמוד גם בתכנית חוג לאחר תואר בשם "מבטים" ללימוד שלל מקצועות בחינוך העל יסודי.

 

  • המרכז האקדמי לב (ירושלים) - מציע מסלול לתעודת הוראה לצד לימודי התואר במגמה הראשית. המסלול מתאים גם לעתודאים ולבוגרי תואר ראשון, המעוניינים לרכוש תעודת הוראה ולעסוק בפיתוח ובהדרכה טכנולוגית.

 

  • מכללת קיי, בשיתוף SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון (באר שבע) – מוצעת תכנית לסטודנטים הלומדים תואר ראשון בהנדסה ב - SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. תנאי הסף לתכנית הם ממוצע של 70 לפחות בלימודי התואר ומעבר ראיון אישי.

 

  • אורט בראודה – המכללה האקדמית להנדסה (כרמיאל) - מאפשרת להשתתף במסלול לתעודת הוראה בחינוך העל יסודי במקצועות הנדסה או מתמטיקה, וכן מציעה מסלול כפול המשלב את שני התחומים ומיועד לבעלי השכלה אקדמית בהנדסה. ניתן להתמחות במקצועות הבאים: מדעי המחשב, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, תעשייה וניהול וביוטכנולוגיה.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הוראת המדעים?

רוצה לדעת יותר על לימודי הוראת המדעים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי הוראת המדעים
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בשילוב הוראת מדעים לבוגרי מדעי החיים
הסבה משירותי אנוש להוראת מדעים ביסודי
הוראת מחשבים והוראת מדעי המחשב
חזרה לתואר שני אחרי הפוגה ממושכת - הוראת מדעים בעברית
הסבה מהנדסאים להוראת מדעים
תואר שני בהוראת מדעי הרוח M.Ed בהתמחות לימודי שואה בסמינר הקיבוצים
הרחבת הסמכה להוראת מדעים