קורס הוראה מתקנת באוניברסיטת בר אילן, היחידה להשתלמות ולהדרכה

שירות אישי - צור קשר
קורס הוראה מתקנת באוניברסיטת בר אילן, היחידה להשתלמות ולהדרכה

קורס הוראה מתקנת באוניברסיטת בר אילן
 
תלמידים רבים במערכת החינוך סובלים מלקויות למידה. לחלק מן הילדים קשה לשבת במהלך השיעור, הם אינם עוקבים אחרי החומר הנלמד בכיתה, כל דבר קטן מקפיץ אותם והם מפריעים למורה ולתלמידים האחרים. לעומתם, יש ילדים שפשוט נעלמים לתוך עצמם, הם בוהים בשקט במורים ולא קולטים דבר ממה שהם אומרים. לעיתים, בכדי לעזור לתלמידים במצבים אלה, לא צריך תרופות מיוחדות או עזרה פסיכולוגית. כל מה שנדרש הוא הבנה מקצועית והכוונה ללמידה מותאמת לפי הצרכים המיוחדים.
 
מרכז חדד באוניברסיטת בר אילן הוא מרכז לאבחון ליקויי למידה ולהוראה מתקנת, שבו מציעים הכשרה לבעלי מקצוע, הכוללת למידה של דרכי אבחון והקניית כלים מעשיים לאסטרטגיות למידה ולהוראה מותאמת. קיימים שני מסלולים שונים - מסלול לחינוך היסודי ומסלול לחינוך העל יסודי.
 
תכנית הלימודים
 
תכנית הלימודים בקורס הוראה מתקנת באוניברסיטת בר אילן מקנה ידע תיאורטי בתחומי לקויות הלמידה והקשב. הסטודנטים נחשפים לחידושים מחקריים, מתוודעים לעקרונות קוגניטיביים שפתיים, דנים בהשלכות שיש ללקויות הלמידה השונות על תהליכי ושלבי רכישת השפה, מכירים דרכי אבחון פסיכודידקטיים ושיטות להתאמת תכניות למידה לפי צרכי התלמידים השונים.
 
 
המסלול לבית הספר היסודי שם דגש על התפתחות יכולות הקריאה והכתיבה. הסטודנטים לומדים לאבחן את התפתחות כישורי השפה, הכתיבה והקריאה, ולזהות אם היא תקינה או לא תקינה. הם לומדים גישות להקניית קריאה, המבוססות על תהליכים קוגניטיביים ולשוניים.
המסלול לחטיבות הביניים ולתיכון שם דגש על הבעה בכתב וזיכרון אצל תלמידים. הסטודנטים לומדים לאבחן תלמידים עם לקויות שונות, ורוכשים כלים מעשיים על מנת לקדם ולפתח את תהליכי ההבנה והחשיבה אצל ילדים עם לקויות למידה שונות.
 
מבנה הלימודים
 
משך זמן הלימודים בתכנית להוראה מתקנת באוניברסיטת בר אילן הוא שנה אקדמית אחת, וזו נערכת במתכונת של מפגשים חד שבועיים. הסטודנטים משתתפים בהרצאות, צופים בסרטים, מנתחים מקרים רלוונטיים, ומתנסים ביישומי התחום.
 
צוות המרצים
 
צוות המרצים הפועל באוניברסיטה ובמרכז חדד כולל מומחים בטיפול בילדים עם לקויות למידה. רכזת המסלול לחטיבות הביניים ולתיכון היא בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, מומחית בפיתוח כישורי למידה ומאבחנת דידקטית, העוסקת בהנחיית סטודנטים ובהדרכת מורים בחטיבות הביניים והתיכון. רכזת המסלול לחינוך היסודי היא בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, מפתחת תכניות התערבות בתחומי החשיבה והשפה, ועוסקת בהדרכת מורים ומחנכים בתחום זה.
 
קהל היעד
 
התכנית מתאימה למורים ולמחנכים מקצועיים, המעוניינים להרחיב את הידע והכלים שלהם, על מנת לדעת איך לשלב ולעזור לילדים עם לקויות למידה בתוך כיתות הלימוד הנורמטיביות, ללא עזרה חיצונית. מורים בשנת שבתון זכאים להשתתפות הקרן להשתלמויות ברוב הוצאות שכר הלימוד, ונדרשים לשלם את ההפרש.
 
תנאי קבלה
 
רשאים להגיש מועמדות לתכנית אנשי חינוך, ובעלי מקצועות פרא רפואיים של הגיל הרך. לצורך תהליכי קבלה נדרש להירשם באתר היחידה להשתלמויות של בר אילן, ולשלוח קורות חיים. המועמדים המתאימים יזומנו לראיון אישי.
 
תעודה
 
מסיימי התכנית יהיו זכאים לתעודת מורה להוראה מתקנת במקצועות רבי מלל, מטעם אוניברסיטת בר אילן ומרכז חדד. 
 
למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר-אילן
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר-אילן