לימודי שיטת הגשטלט - אוניברסיטת תל אביב


המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תכנית הכשרה הדו שנתית על שם פיי רטנר ללימוד טכניקת הגשטלט

 

לטפל במטפל - לתמוך במטופל

תכנית הגשטלט

 

תורת הגשטלט היא אסכולה במדע הפסיכולוגיה ותפישת עולם, הרואה באדם ובסביבתו הוויה "אקולוגית" אחת, שיש בה יסודות שונים וביניהם מערכת של יחסי גומלין. הסביבה של האדם כוללת גם מרחבי יצירה וביטוי פרי עמלו, ויש בה עוצמה רבה.

 

שיטה מיוחדת זו ניתנת ליישום במסגרת טיפולית יחידנית, משפחתית, קבוצתית או קהילתית, וכן בייעוץ, בחינוך ובסיעוד. מסיבה זו, רבים מן המטפלים המקצועיים והמחנכים המשתתפים בתכנית מוצאים בה כלים מועילים.

מטרות התכנית

 

  • ללמד גישות  להתערבות במצבים אנושיים  משפחתיים, זוגיים, יחידניים, קבוצתיים וארגוניים.

 

  • להעשיר את יכולותיהם של מטפלים לעמוד בקשיי העבודה הטיפולית, כלומר בכאב, בהזדהות היתר ובחסר, בשחיקה, בכעס על המטופל. כמו כן לומדים לטפח יכולות קשר במקרים בעייתיים ולזהות מקורות תמיכה חברתיים שונים.

 

מטרות אלו מושגות דרך השימוש בעקרונות הגשטלט ודרך הלמידה ההוליסטית בה נעזרים בערוצים רגשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים.

הנחות יסוד של התכנית

 

  • כוליות המטפל – גישה הוליסטית לזיהוי ולהבנת תהליכים רגשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים אצל מטפלים

 

  • כוליות המטופל – גישה הוליסטית לתהליכים שעוברים המטופלים

 

  • מפגש שוויוני בזכויות ובמחויבויות בין המטפל ובין המטופל, וגישה של שותפות, הם הבסיס לשינוי.

 

  • תהליכים הקשורים לאופן שבו המטפל והמטופל תופשים זה את זה יש חשיבות מרכזית, וכך גם לכלי עבודה ולאמצעי עזר ותמיכה בגיבוש של כישורי תפישה חדשים.

 

הקף התכנית: התכנית נמשכת ארבעה סמסטרים, וכוללת 360 שעות לימוד אקדמיות. הלימודים מתקיימים פעם אחת בשבוע בשעות אחר הצהריים.

סגל ההוראה: (יתכנו שינוים בסגל ההוראה)

אריה בורשטיין
פרופ’ יורם ברק
ד"ר משה טסלר
פרופ’ שרגא סרוק
ורדה סרוק-זפה
טלי עמיעד- מילשטיין
יעקב קייזר
שפי קליינר
גליה רבינוביץ

ועדת היגוי
אילה קרניבד
טלי אור

ועדת קבלה
גליה רבינוביץ
ד"ר משה טסלר
שפי קליינר

תכני הלימוד

שנה א’
– פיתוח המתערבים על פי הגשטלט - העבר האישי של המטפל וביטויו במפגש הבינאישי

 

  • איתור עניינים "לא מותחלים" ועניינים "לא גמורים" של המטפל ועיצוב אמצעים לעבודה איתם

 

  • איתור דפוסי הכרה של המטפל, כגון סקרנות, אסטרטגיות למיקוד הקשב, הבדלה בין דמות ובין רקע, דפוסי סינון והתעלמות, השלכות, יצירת תבניות במפגש עם אלמנטים בלתי מושלמים

 

  • איתור דרכים אפשריות לשינוי הרגלים תפישתיים חוסמים ומעכבים, ואיתור אמצעים להעשרת הרגלים חיוביים ומצמיחים, כמו – סקרנות, שימוש באינטואיציה, שימוש בדמיון להשלמת מרכיבים חסרים, יצירתיות בחיפוש אחר פתרונות ואלטרנטיבות

 

  • מודעות לתהליכי מפגש, או קונטקט עם האחר - איתור אתגרים במפגשים עם הזולת ובניית תהליכי ניהול טעויות

 

שיטת הלימוד


הלמידה תעשה  דרך סדנאות חווייתיות, אשר מלוות בהסברים דידקטיים.

שנה ב’ - סמסטר א’
הסטודנטים מתחילים להשתמש במושגי הגשטלט - דפוסי הכרה, העבר האישי ואתגרי המפגש עם האחר - לצרכי אבחון והתערבות בקרב מטופלים מסוגים שונים. הם מתנסים ביישום התערבותי של תורת הפנומנולוגיה להבנת מפגש קונקרטי בין האדם ובין האחר.

סמסטר ב’
במהלך הסמסטר הזה הסטודנטים משתתפים בסמינר פרקטיקום המהווה מרחב למידה קבוצתי, אליו הם יכולים להביא התנסויות ודילמות מקצועיות שהתעוררו אצלם במהלך התערבויות במסגרת טיפולים או במהלך תהליכי הדרכה, שהם עוברים לאורך הסמסטר. 

 

תלמידי שנה ב' מבצעים פרקטיקום מעשי בהיקף של 48 שעות, שבו הם מיישמים את המושגים שלמדו, עורכים תהליך של תיעוד העבודה וההתנסות המקצועית, וניהול של דיווח שוטף, והכל בהנחייה ובפיקוח.

מטלות: על הסטודנטים להגיש עבודה סמסטריאלית בשנה א’, אשר כוללת הבהרה של מושגים ושימוש יישומי בהם. העבודה השנתית שנערכת בשנה ב’ תהווה סיכום הפרקטיקום.

בנוסף, התלמידים יכולים להשתתף בסדנה "מרתונית" בת יומיים שנערכת  בחופשות הקיץ ובמהלך חופשות הסמסטר. מידע על סדנאות אלה מתפרסם במהלך שנת הלימודים.

קהל היעד: הלימודים מתאימים לבעלי תואר ראשון לפחות, הפעילים בתחומים הבאים: פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, תרפיה באמנות, ייעוץ חינוכי או ארגוני, סיעוד או רפואה.

תיק ההרשמה צריך לכלול:

 

 

  • טופס הרשמה
  • העתק תעודות אקדמיות
  • קורות חיים (הכוללים תיאור של השכלה וניסיון מקצועי)
  • שתי המלצות
  • דמי רישום

 

ועדת הקבלה יכולה להזמין בנוסף מועמדים לראיונות אישיים או קבוצתיים כחלק מתהליך הקבלה.

דמי הרשמה, העתקי התעודות וקורות החיים לא יוחזרו.
מספר המקומות מוגבל.

 

אוניברסיטת תל- אביב, בית ספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל היחידה להשתלמויות וללימודי המשך

 

כתובת היחידה: רמת אביב רח’ ג’ורג’ וייס שער 16 באוניברסיטת תל אביב
טלפון היחידה: 03-6409355/9



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

ssssssssss

פורום לימודי פסיכולוגיה

יש מה לעשות עם תואר ראשון פסיכולוגיה למי שלא רוצה להיות פסיכולוג?
קטיה
1 תגובות
ימי לימוד בשבוע בלימודי פסיכולוגיה לעומת עבודה סוציאלית
אנה
1 תגובות
מדעי המוח או פסיכולוגיה?
נעמה כהן
1 תגובות
מסלול עוקף לעיסוק בטיפול
שיר
2 תגובות
קורסים קלילים בלימודי פסיכולוגיה
רוני
2 תגובות
הסבה מיעוץ חינוכי לפסיכולוגיה חינוכית
שרון
1 תגובות
קבלה לפסיכולוגיה קלינית של הילד תואר שני
רונית לוי כהן
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,834 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן949 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,047 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא קורסים בפסיכולוגיה

ורדה רזיאל ז`קונט
הפסיכולוגית ואשת התקשורת ורדה רזיאל ז'קונט מאמינה שאמפתיה ואכפתיות הם כלי חשוב לכל מטפל. "התכונות החשובות למטפלים טובים הן התעניינות עצומה באנשים, וגם יושר פנימי וחיצוני בלתי מתפשר. כמובן שגם אי אפשר בלי ניסיון שקשור בתובנות לגבי החיים, שחלק מהם רוכשים תוך כדי העבודה."
ורדה רזיאל ז`קונט
פסיכולוגית, סופרת, עיתונאית ואשת תקשורת
Whatsapp Whatsapp