רוצה פרטים על קציני ביטחון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס קצין ביטחון - קב"ט

רוצה לדעת על קציני ביטחון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי קצין ביטחון – למי זה מתאים?

תפקידם של קציני ביטחון מחייב אחריות רבה ורגישות, שכן זהו תפקיד חיוני ביותר בימינו. הקב"טים נדרשים להתמודד עם תמורות בעולם הפשיעה, הן בעולם הפרטי במסגרת פריצות ותקיפות והן במישור האזרחי במסגרת פיגועים ותקריות אלימות. רשויות שיווק, מבני ציבור, מפעלים ומרכזי בילוי כולם זקוקים לשירותיהם כדי לשמור על שלום הציבור במסגרת החוק.

 

קורס קציני ביטחון בא להעניק לתלמידיו כלים חשובים בתחום הביטחון ולהכשיר אותם לתפקיד מבוקש זה. בפני הבוגרים עומדות שלל אפשרויות לתעסוקה במגזר הציבורי, הפרטי והעסקי, בתפקידים שהם מאתגרים ודינמיים.

 

תכנית הלימודים

 

בתחילת הקורס המשתתפים מתוודעים לעקרונות מרכזיים בתורת האבטחה ולתחומי האחריות של בעלי התפקיד. בהמשך, הם לומדים על סוגיות בהפעלת מערכי ביטחון בארגונים ובין היתר עוסקים בתחומים כהתמודדות עם טרור ופיגועי חבלה, אבטחה של אירועים ואישים ושיתופי פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון. כמו כן, הם מכירים כלים טכנולוגיים, כגון מערכות התרעה ואזעקה מתקדמות וטלוויזיות במעגל סגור, בהן נעזרים הקב"טים בעבודתם השוטפת. נוסף על כך הם סוקרים תחומים כגון איתור וזיהוי של חשודים וטכניקות לתשאול ולתחקור.


מתכונת הלימוד

 

משך הקורסים משתנה בין המוסדות. לרוב הוא נע בין 4 - 8 חודשים. שיעורים מתקיימים פעם או פעמיים בשבוע, לרוב בערב כדי להתאים לצורכיהם של תלמידים עובדים. מרבית המסלולים משלבים בתוכם, לצד הלימוד העיוני, גם תרגול מעשי של המיומנויות הנלמדות במסגרת סדנאות וסיורים לימודיים, בהם לומדים כיצד להכין תיקי שטח ולמנוע אירועים משלל סוגים.

  

נושאי לימוד

 

  • בטחון אזרחי ואישי
  • מערכות גילוי ואזעקה
  • טרור סייבר
  • האזנות סתר
  • מניעת פיגועים וחבלה
  • אבטחה פיזית היקפית
  • פעילות מבצעית
  • הפעלת חברות שמירה
  • מיומנויות חקירה ותשאול    
  • ועוד

 

קורס בשילוב חוקרים פרטיים


קיימים מסלולי לימוד המשלבים הכשרה לתפקידי חוקר פרטי. בקורסים אלה ניתן לרכוש ידע ביטחוני נרחב וללמוד על ביצוע משימות מגוונות תוך היכרות עם סוגיות רלוונטיות בתשאול ובחקיקה, מניעת אירועי אלימות, מצבי חירום ועבירות פליליות שונות.

 

קורס מנב"טים מונחה משטרת ישראל


זוהי הכשרה לתפקידי מנהל אבטחה - מנב"ט, אשר מוכרת על ידי משטרת ישראל. במהלך הקורס לומדים על כלים להתמודדות עם אירועי אבטחה, תכנון מבצעי בזמני שגרה וחירום, במגזר הציבורי והפרטי. הסטודנטים מכירים את נהלי משטרת ישראל ולומדים כלים ניהוליים שיכולים לשרת אותם במערכי אבטחה.

 


תנאי קבלה וקהל היעד

 

לקורס יכולים להתקבל מועמדים ללא עבר פלילי, בוגרי 12 שנות לימוד לפחות. כמו כן, עליהם לעבור ראיון אישי בו נבחנת מידת ההתאמה שלהם לתכנית. המסלול מתאים הן לחסרי רקע בתחום הביטחון שמעוניינים להיכנס לענף לראשונה וגן לעוסקים בתחום האבטחה שברצונם לשכלל את הכלים שבידיהם.

 

 

שכר


שכר קציני ביטחון נע בין 10,000 - 11,000 שקלים בממוצע. עובדים בעלי שנות וותק רבות יכולים להגיע למשכורות שבין 12,000 - 18,000 שקלים לחודש. גורמים שעשויים להשפיע על השכר כוללים, מלבד שנות הוותק, גם את המגזר (ציבורי מול פרטי), גודל הארגון, היקף המשרה ועוד. ניתן להעלות את השכר גם דרך התקדמות לתפקידים בכירים וניהוליים בתחום.

  

מוסדות

 

בין מוסדות הלימוד שבהם מתקיים הקורס:

  

  • המכללה לניהול (חיפה והקריות) - במכללה מתקיים קורס שהיקפו 4 חודשים, במתכונת ערב. נוסף על כך, ניתן ללמוד בקורס משולב עם הכשרה בתחום החקירות הפרטיות.

 

  • המכללה הרב תחומית (חיפה) - במכללה זו אפשר ללמוד במסלול משולב, הכולל הכשרה כקציני ביטחון והכשרה כחוקרים פרטיים. אורך הקורס כשמונה חודשים.

 

  • היחידה הארצית לחקירות וביטחון (תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע) - היקפו של הקורס הוא כשבעה חודשי לימוד. ניתן ללמוד גם בתכנית משולבת עם קורס חוקרים פרטיים. התכנית כוללת גם התנסות פרקטית וסיורים לימודיים ולקראת סיומה עורכים פרויקט גמר.

  

  • מכללת תמיר (תל אביב) - היקפו של הקורס הוא כשמונה חודשים והוא כולל כ - 200 שעות לימוד. מוסד הלימוד מציע קורסים נוספים בתחום הביטחון, בהם קורס בודקי פוליגרף וקורס חקירות פרטיות.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קציני ביטחון?

רוצה לדעת יותר על קציני ביטחון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כמה עולה קורס קציני ביטחון?
קורס קציני ביטחון - איפה אפשר ללמוד?
קורס קציני ביטחון (קב"טים) במכללה למינהל של הסתדרות המעו"ף
קורס קציני ביטחון באזור הצפון
לימודי קורס קציני ביטחון באילת
קורס קציני ביטחון בחדרה במכללה המשותפת
מיקום המכללה - רישום לקציני ביטחון