רוצה פרטים על משפטים וממשל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

משפט וממשל לתואר ראשון

רוצה לדעת על משפטים וממשל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי משפט וממשל לתואר ראשון

המתעניינים הן בתחום המשפט והן בתחום הפוליטיקה, מוזמנים ללמוד לתואר ראשון במשפטים וממשל. תואר זה מעניק יתרון גדול לאלה מביניכם המתכננים קריירה פוליטית ולא בכדי, אחוז גדול מחברי הכנסת הם עורכי דין.

 

לימודי משפטים לתואר ראשון  מקנים את ההכשרה הנדרשת למעבר מבחני הלשכה וקבלת רישיון בעריכת דין בישראל. לימודי ממשל שייכים לתחום מדעי המדינה. ועוסקים בסוגיות פוליטיות מרכזיות, כגון מחשבה מדינית, מנגנונים בירוקרטיים, מדיניות, ובמגמות חברתיות בישראל ובמדינות נוספות.

 

הלימודים מתקיימים במסגרת מסלולים משולבים לתואר חד חוגי, או כתואר כפול (המקנה לבוגריו שני תארים). אופי הלימודים הינו אינטרדיסציפלינרי, במטרה להקנות לסטודנטים סל נרחב של כלים אשר יוכלו לשמש אותם בעת היציאה לשוק העבודה.
 

למי מיועדים הלימודים?

 

הלימודים מתאימים במיוחד למעוניינים להשתלב בחיים הציבוריים. השילוב של לימודי משפטים וממשל מהווה יתרון גדול, ומקל על ההשתלבות במשרדי עורכי דין, בחברות ציבוריות ופרטיות ובעולם הפוליטי. הידע הנרכש במהלך הלימודים מסייע להשתלבות בקריירה הן במוסדות המדינה, הן בשוק האזרחי, והן במגזר השלישי, ולהשפיע על החברה הישראלית במובנים שונים. המסלולים מתאימים לבעלי זיקה לעולמות הפוליטיקה, המנהיגות, והעסקים, המעוניינים בקריירה דינמית ומשמעותית.

 

מה לומדים?
 

המסלול ללימודי משפט וממשל מציע לסטודנטים לרכוש השכלה משפטית רחבה, לצד ידע בלימודי ממשל, הכוללים היכרות עם מערכות הממשל בארץ בהשוואה למערכות זרות; הכרת הסוגיות המרכזיות המעצבות את סדר היום הבינלאומי; הבנת הזירה הדיפלומטית ורכישת כלים לניתוח של תהליכים מדיניים, מנהליים ופוליטיים.

 

התמחויות

 

במוסדות מסוימים, יכולים הסטודנטים לבחור בהתמחות או חטיבת לימוד, וכך להעמיק את הידע שברשותם בנושא מסוים. עם זאת, יש להדגיש כי לא בכל המוסדות ניתן לבחור בהתמחות. מסלולי ההתמחות האפשריים כוללים: 

 

  • חטיבת יישוב סכסוכים בינלאומיים: החטיבה עוסקת בניהול ויישוב סכסוכים בינלאומיים תוך לימוד גישות מעשיות כגון: ניהול משא ומתן, דיפלומטיה של אזרחים ואפיקים בלתי פורמאליים.

 

  • חטיבת טרור ובטחון: עוסקת בבחינת תופעת הטרור מנקודת מבט אזורית ועולמית.

 

  • חטיבת המזרח תיכון: מתמקדת בתמורות שחווה המזרח התיכון ומעניקה ידע במגוון דיסציפלינות אקדמאיות, היסטוריות וחברתיות, במטרה להעניק לסטודנטים תפיסה מרחבית של האזור.

 

  • חטיבת מנהיגות, פוליטיקה, ותקשורת: מטרת החטיבה להקנות ידע אודות שימוש במדיה לצורך קידום מטרות חברתיות ואסטרטגיה פוליטית.

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים משתנה ממוסד למוסד. במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, משך הלימודי הינו שנתיים ושלושה חודשים (שבעה סמסטרים רצופים). באוניברסיטת רייכמן, היקפו של התואר הכפול הינו ארבע שנים.

 

נושאי לימוד

  • דיני קניין.
  • דיני ראיות.
  • משפט חוקתי.
  • יחסים בינלאומיים.
  • פוליטיקה ותקשורת.
  • מבנה השלטון בישראל.
  • מנהל ומדיניות ציבורית.
  • משפט בין לאומי פרטי ופומבי.
  • בינה מלאכותית וטכנולוגיה במרחב הציבורי.
  • ועוד.

 

היכן לומדים?

ברוב הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות (תל אביב, ירושלים, חיפה, אוניברסיטת רייכמן ועוד) ניתן ללמוד במסלול דו חוגי של משפטים וממשל או משפטים ומדעי המדינה. גם במספר במכללות כמו המכללה למנהל יש מסלולים מיוחדים של משפטים וממשל.

 

  • שערי מדע ומשפט (הוד השרון) - במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מתקיימת תכנית לתואר ראשון במדיניות ציבורית, ממשל ומשפט שבה ניתן להכיר מגוון תהליכים ציבוריים ומשפטיים. כמו כן, ניתן לקחת חלק בתכנית לתואר ראשון במדיניות ציבורית, ממשל ומשפט ותואר שני בלימודי משפט ללא משפטנים שניתן להשלים תוך שלוש שנים וחצי.

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) - באוניברסיטת רייכמן מציעים תכנית ממשל ומשפט לתואר ראשון כפול (המקנה לבוגריו שני תארים). משך הלימודים לתואר הכפול הינו ארבע שנים.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהם תנאי קבלה?

 

תנאי הקבלה מתבססים על ציון ההתאמה של המועמדים, אשר מורכב משקלול הציון בפסיכומטרי עם ממוצע הבגרויות. עם זאת, ניתן גם להתקבל על סמך בגרות בלבד, למועמדים העומדים בדרישות הבאות:

  • בגרות מלאה בממוצע גבוה (אשר משתנה ממוסד למוסד ונע בין 80 - 105).
  • ציון גבוה במבחן אמי"ר או אמיר"ם לסיווג רמת האנגלית.

 

אילו תעודות מקבלים?

 

סוג ההסמכה משתנה בין המוסדות. בוגרי המסלול לתואר כפול באוניברסיטת רייכמן זכאים לשני תארים: .LL.B במשפטים ו-.B.A בממשל. בוגרי המסלול במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט זכאים לתואר ראשון B.A במדיניות ציבורית, ממשל, ומשפט. 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


בוגרי תואר ראשון במשפטים וממשל יוכלו להשתלב (לאחר שיעברו את בחינות הלשכה) כעורכי דין או כיועצים משפטיים במשרדים פרטיים, משרדי ממשלה וחברות פרטיות או ציבוריות. יש לציין כי במציאות שבה שוק עריכת הדין בישראל נחשב לרווי, תואר אקדמי המקנה ידע בתחומי דעת נוספים יכולים לסייע לבוגרים להגדיל את היצע אפשרויות התעסוקה.

 

בוגרים אשר יחפצו בקריירה פוליטית, יוכלו להתפתח בכיוונים נוספים כגון התמחות מקצועית בתחומי מדע המדינה, השתלבות בפעילות הפוליטית של מפלגות שונות, ייעוץ מדיני לחברות כלכליות, במכוני המחקר, בתפקידי עוזרים פרלמנטריים, כמנהלי אגף במגזר הציבורי, בתפקידי ייעוץ ברשויות השלטון המקומי ובעיריות, בעמותות ובארגונים במגזר השלישי, ברשויות השלטון המקומי, בשירות המדינה, וכן בחברות בשוק הפרטי.

 

אפשרות נוספת העומדת בפני הבוגרים היא המשך לתארים מתקדמים. ישנם מסלולים ייעודיים המאפשרים המשך ישיר לתואר שני, תוך פרק זמן מקוצר הנע בין 3-4 שנים בלבד. בוגרים המשלימים בהצלחה תואר שני מחקרי (עם תזה), יכולים להשתלב בקריירה מחקרית באקדמיה, או במכוני מחקר מחוץ לאקדמיה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על משפטים וממשל?

רוצה לדעת יותר על משפטים וממשל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי משפטים, ממשל ומדעי החברה
לימודי משפטים או ממשל? תנאי קבלה
לימודי משפטים, ממשל, אופנה או פסיכולוגיה?
מהם תנאי הקבלה לתואר משפטים משולב עם ממשל?
משפטים וממשל או משפטים ומנהל עסקים