לימודים לתואר בישראל - מכללות אקדמיות ותארים

כמה שווה תואר במכללה? – זה תלוי בגורמים מסוימים. עד כמה גדולה המכללה? מה המוניטין שצברה בשוק הלימודים והעבודה? האם יש לה חסות אקדמית של אוניברסיטה ידועה? באיזה תחומים מקצועיים היא מתמחה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
מכללות בישראל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכללות ולימודים בישראל


בראשית היו רק אוניברסיטאות. הייתה אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה בחיפה לאנשי הצפון, בן גוריון לדרומיים, בר אילן לדתיים, העברית בעיקר לתושבי הבירה ולחובביה, והאוניברסיטה הפתוחה לאלה שלא אוהבים מסגרת.


כדי לתת מענה לאזורים בהם אין מוסדות לימוד אקדמיים, הקימו את המכללות הציבוריות. אחר כך, בתחילת שנות ה-90 הקשיחו האוניברסיטאות את תנאי הקבלה לפקולטות היוקרתיות, בעיקר משפטים.

 

 

תופעה זו גרמה לרבים, במיוחד בעלי הממון שבהם לצאת ללימודים בחו"ל. קובעי המדיניות ומקורבים החליטו להקטין את המונופול שבידי האוניברסיטאות הגדולות ולפתוח את ענף המכללות הפרטיות. הקמתן של המכללות הפרטיות והציבוריות נותנת הזדמנות לתושבי הפריפריה ללמוד את רוב המקצועות שניתן ללמוד גם באוניברסיטאות הגדולות.

 

המכללות האקדמיות המאושרות בחוק, מכשירות לקבלת תארים ראשון וברובן גם תואר שני במקצועות מסוימים. 

 

מכללות ציבוריות


החלו את דרכן כשלוחות של האוניברסיטאות השונות. בהמשך קיבלו את אישור המל"ג לפעול בעצמן. דוגמאות קלאסיות הן אורט בראודה, והמכללה האקדמית עמק יזרעאל. מה שנשתנה מאז קבלת עצמאותן, מלבד הרחבת מבחר המסלולים, הוא הורדת סף הקבלה ללימודים. אלה הן מכללות מתוקצבות, ויש כיום כ - 20 מכללות אקדמיות מתוקצבות בישראל.

 

בין המכללות הציבוריות המתוקצבות נכללים שמות כמו המכללה האקדמית ספיר, האקדמית תל אביב יפו, מכללת עמק יזרעאל, המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית אחוה, המכללה האקדמית צפת, המכללה האקדמית הדסה ירושלים ועוד.


המכללות הגדולות


המכללות הבאות הן פרטיות והן מתאפיינות בגודלן, בסביבת הלימודים שלהן, במספר הרב של התלמידים, במגוון המסלולים, וגם בעובדה שהן מכשירות לתואר שני. ביניהן המסלול האקדמי המכללה למנהל, האקדמית נתניה והקריה האקדמית אונו.
 

מכללות המתמחות


קיימות מכללות שבהן מתמחים במקצועות לימוד מסוימים. בי היתר ניתן למצוא מכללות המלמדות משפטים ומקצועות העסקים, מכללות למקצועות ההנדסה, מכללות לחינוך, מכללות לתקשורת ואמנות ועוד.


 

יש לך שאלה? נציגי המכללות המובילות בישראל יספקו לך מענה בפורום לחץ/י כאן

 

אלו המכללות האקדמיות הפועלות היום בישראל:

 


מכללה – יתרונות

 

  • תנאי קבלה - אחד היתרונות המרכזיים בגינו רוב הסטודנטים הולכים למכללות ומעדיפים אותן על אוניברסיטה, היא תנאי הקבלה. ממוצע הבגרות והפסיכומטרי אינו חייב להרקיע שחקים כדי להתקבל למסלולים היוקרתיים.

    אם ניקח לדוגמא לימודי משפטים. כדי להתקבל אליהם באוניברסיטה תצטרכו ממוצע של 90 בבגרות ופסיכומטרי של 700. במכללות, לעומת זאת, ממוצע 90 בבגרות ופסיכומטרי 600 בלבד. 
  • מערכת - מערכת הלימודים ברוב המכללות נוחה הרבה מאשר באוניברסיטה. היא מאפשרת לרוב הסטודנטים לעבוד במקביל (והם יצטרכו בהחלט לעבוד קשה לנוכח שכר הלימוד שעליהם לשלם – על כך באגף החסרונות). לימודים בשעות הערב, ובימי שישי בהחלט מאפשרים תעסוקה.
  • יחס אישי - סקרים שנערכו במכללות ובאוניברסיטאות מראים כי לעיתים במכללה מתקבל יחס אישי רב יותר. אם במכללה המרצה מפתח יחס חברי עם הסטודנט ומסייע לו ברצון גם אחרי שעות הלימודים, הרי שבאוניברסיטה היחס האישי לסטודנטים, לפחות בקורסים הגדולים, מצומצם יותר. 
    לתלמידים רבים יחס זה הוא קריטי.

 

מכללות – חסרונות

 

  • מחיר - היום שנת לימודים ממוצעת במכללות פרטיות מסויימות תעלה לך בערך בין 30,000 - 40,000 שקלים, כמעט פי 3 מהאוניברסיטה. יחד עם זאת ברוב המכללות מחיר עבור שנת לימודים נמוך בהרבה.
  • יוקרה - יותר נכון חוסר יקרה. למרות שרמת הלימודים במכללות לא נופלת מהאוניברסיטאות, עדיין במקרים מסויימים בשוק העבודה תינתן עדיפות לבוגרי האוניברסיטה.

 

לסיכומו של דיון. עשו אתם את החשבון שלכם. חשבו והרגישו היכן מתאים לכם ביותר ללמוד, בהתחשב בנתונים הכלכליים, הישגיים, נפשיים, והאופי שלכם, והחליטו מה מתאים לכם יותר. מכללה או אוניברסיטה. אנו משוכנעים שתגיעו להחלטה הנכונה.
 

שאלה: האם כל תוכנית לימודים במוסד להשכלה גבוהה צריכה לקבל את אישור המועצה להשכלה גבוהה?

הדיון במועצה להשכלה גבוהה הוא לגבי כל תוכנית לימודים לגופה, ונדרשת בקשה מיוחדת ומפורטת של המוסד לגבי כל תוכנית לימודים שהמוסד מבקש לקיים ולהעניק בה תואר אקדמי. גם החלטות המועצה מתייחסות לכל תוכנית בנפרד.

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכללות בישראל?

רוצה לדעת יותר על מכללות בישראל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
מכללות
(2,670) 4.1
מירי

מירי

27/10/2020
5/ 5

הקריה האקדמית אונו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את הצורת למידה היא מעניינת ויש מרצים טובים

על הקמפוס

אני כרגע לומדת בזום ראיתי את הקמפוס פעם אחת כשבאתי לקחת את הספרי חקיקה

טיפים

להתאמץ כמה שיותר כדי להצליח!!! ולשאוף הכי גבוה שיש זה משתלם אומנם זה עבודה קשה אבל התוצאה בסו קרא עוד...

אביה

אביה

06/02/2020
5/ 5

המרכז האקדמי פרס

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את התחושה

עומר

18/11/2020
5/ 5

הקריה האקדמית אונו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

שלומדים דרך הזום

על הקמפוס

חברה טובים ומרצים טובים מאוד נהנה

טיפים

תלמדו הרבה ותשקיעו

שאלות הגולשים בנושא
איפה עדיף ללמוד מדעי ההתנהגות - מכללה או אוניברסיטה?
בחירת מכללה למשפטים תואר ראשון
כדאי לעשות מכינה במכללה המיועדת לתואר?
מעבר ממכללה לאוניברסיטת תל אביב
מעבר לאוניברסיטה בסיום שנה ראשונה במכללה, אפשרי?
תואר ראשון בכלכלה במכללה למנהל
תקשורת - הבינתחומי, ספיר או המכללה למנהל?