לימודי יחסי ציבור בבית ספר לוטן

'בית-ספר לוטן ליחסי- ציבור' – הוא המוסד הראשון בארץ שיכשיר אנשי יחסי ציבור על פי כללי אתיקה קפדניים ואמות מידה מקצועיות, מוגדרות ומדויקות. אם עד היום לא הסתדר לכם המונח "אחריות חברתית" עם יחסי ציבור, תתחילו לחשוב אחרת.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


בית-ספר לוטן ליחסי- ציבור

’בית-ספר לוטן ליחסי- ציבור’ – הוא המוסד הראשון בארץ שיכשיר אנשי יחסי ציבור על פי כללי אתיקה קפדניים ואמות מידה מקצועיות, מוגדרות ומדויקות. את היוזמה מובילה יעל לוטן - בעלת משרד יחסי הציבור ’לוטן תדמיות’. אם עד היום לא הסתדר לכם המונח "אחריות חברתית" עם יחסי ציבור, תתחילו לחשוב אחרת.

יחסי הציבור בישראל עולים כיתה

 

בראיון שנערך עם יעל לוטן, רציתי להבין מה היה התהליך האבולוציוני של הקמת בית הספר ומה המטרה שלשמה הוא הוקם.

יעל, מה פתאום בית ספר ליחסי ציבור?


הניסיון שלי ביחסי ציבור בעשרים השנה האחרונות הוביל אותי לשאוף לעשות סדר בתחום. אני לא למדתי יחסי ציבור, מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא לימד את הנושא. לא היה מקצוע כזה. לא הייתה הכשרה ולא היה ממי ללמוד.

 

בתחילה למדתי דברים אחרים כמו צילום וחינוך, ומאוחר יותר התחלתי לעסוק ביחסי ציבור. עברתי קורס באונ’ הפתוחה בשיווק, עברתי קורס בניו יורק ולמדתי עוד קורס בטלוויזיה, ולבסוף המצאתי את אידיאל יחסי הציבור שלי בעצמי. פילסתי את הדרך לבד. חשתי באופן אינטואיטיבי את המסלול הנכון לבניית יחסי ציבור.

 

אני אדם שאוהב לתקשר, אוהב לחבר ואוהב לעזור. הבנתי שהעוצמה של הכלי הזה היא בחיבורים בין אנשים. עכשיו, במהלך השנים היכולת שלי השתכללה והפכה לטכנולוגיה.

 

יום אחד גיליתי מאמר מבריק על יחסי ציבור, שכתב החוקר האמריקאי רון הבארד. הוא חקר את הנושא לעומק וממצאיו חידדו את הידע שרכשתי בעצמי. כשמצאתי את החומר שלו זה סידר לי את כל התמונה כולה בצורה מאוד מאוד דידקטית וטכנולוגית.

 

לפני 6 שנים לקחתי יועץ ארגוני שאמר לי, בצורה מאוד פשוטה: "או שתכתבי את כל מה שאת יודעת או שתביאי עוד אנשים שיעזרו לך. אף אחד לא יודע מספיק כדי לעשות את העבודה כמוך". לא כתבתי את הקורסים האלה מתוך אלטרואיזם, אלא מתוך רצון לנסח ולהעביר את הידע שלי.

 

החומר כולל את כל תפיסת העולם שלי בנושא יחסי ציבור - איך אפשר ליצור הצלחה באמצעות יחסי ציבור ומה המרכיב של תקשורת בתוך יחסי ציבור, איך בונים אסטרטגיה ואיך משיגים את המטרות – המון המון פרמטרים, שנוסחו הלכה למעשה לקורסים מסודרים, שיתנו ללומדים כלים יעילים ומוכחים.

 

מה מצב הוראת התחום כיום במוסדות אקדמאיים?


יחסי ציבור זה עולם נרחב. זאת אומרת הוא נרחב במיוחד כשמדברים על זה כמקצוע. כי הוא מתחיל

מהבן אדם עצמו ומאיך שהוא מציג את עצמו כלפי העולם, החל מאיך הוא מתקשר ואיזה PR הוא עושה לעצמו וכלה בניהול קונצרנים עולמיים ובניית המוניטין שלהם. הכול נכנס בעצם תחת אותה מילה.

 

התחום הוא עצום והאקדמיות לא ממש מתמודדות אתו. יש איזו תפיסה מוטעית שאומרת שיחסי ציבור זה רק מדיה – שזה אכן מרכיב אבל לא תמיד העיקרי.

 

בלוטן תדמיות חיפשנו בכל פעם מחדש עובדים, והתקשנו למצוא טובים. עם כל עובד חדש שהגיע, היינו צריכים להתחיל הכול מהתחלה, למרות התואר הראשון או השני והשלישי. לעומת זאת כאשר אנשים עשו את הקורסים שלנו (שפעלו במתכונת פנימית בלבד) הם הפנימו את המקצוע לעומק, פעלו בחדוות יצירה ומיהרו להשתלב בתעשייה. הבנו שההכשרה הזאת היא צורך השעה ועתה אנו שמחים לתת את האפשרות לכל אחד ללמוד מה זה באמת יחסי ציבור.

 


מה הייחוד של בית ספר לוטן לעומת יוזמות פרטיות אחרות בתחום יחסי הציבור?


אני לא ממש מכירה את היוזמות הפרטיות לעומק, אבל אני מכירה תכניות שנשענות בעיקר על הרצאות פרונטאליות ומלמדות חומר תיאורטי על איך המדיה עובדת, איך האינטרנט עובד, ואיך משיגים קשר עם עיתונאי - כל מיני מרכיבים שעוסקים יותר בטקטיקה ולא במהות.

 

הפתרון שאנחנו נותנים הוא אינדיווידואלי לכל תלמיד. יש מפקח אישי שצמוד אליו במהלך כל תקופת הקורס והוא מתקדם בקצב שמתאים לו. הוא קורא פרק ואחר כך יש לו מטלות ושאלות עד שהוא יודע לעשות את הדברים כהלכה.

התלמיד בקורס לא מקבל רק את החומר התיאורטי המובן מאליו כמו למשל מה זה מדיה, אלא איך הוא באמת משיג את ההישג החשוב ביותר ביחסי ציבור – איך הוא לוקח דבר ועושה אותו ידוע באופן חיובי בקרב קהל היעד. יחסי ציבור זה לקחת משהו - מעשה טוב, דבר טוב, איש טוב, מוצר טוב - ולהפוך אותו לידוע באופן חיובי בקרב קהל המטרה. חשוב להגדיר קהלי מטרה.

כעת, ככל שאתה יצירתי כאיש יחסי ציבור, כי אתה צריך להיות מאוד יצירתי, וככל שאתה יותר אוהב לתקשר, אתה יכול להצליח יותר. אני מדברת על עקרונות מאוד בסיסיים של הקיום – א’, הצורך לתקשר בשביל להצליח וב’ הצורך להתעסק בחצי הכוס המלאה – לא לבקר, לא לקטר, אלא להסתכל תמיד במה טוב. זה PR.

 

מעבר לכך - יש פה תפיסת עולם, שעומדת מאחורי בית הספר שלנו, שאומרת שאם אנשים יעשו את הקורס, יהיו להם חיים יותר טובים. הם לומדים להסתכל על החיים בצורה יותר פוזיטיבית. החדשות לא תהיינה רק חדשות רעות, אלה יהיו באמת דברים בעלי ערך המובאים לידיעת הרבים. אני לא רוצה לפגוע באף עורך חדשות בישראל, אבל "זה", לא חדשות. זה להביא פחד ולשפוך אותו כל חצי שעה לתוך המוח של הציבור.

 

אנשים שואלים מה כל כך קשה פה? למה החיים פה קשים? כשחושבים על זה, מבינים כי תחושה זו נובעת פעמים רבות מההזנה האינטנסיבית של החדשות. אנחנו חברה בהתהוות, עם שיקולים ביטחוניים, ב-DNA של החיים שלנו, הורגלנו לשמוע חדשות כל חצי שעה, כי הרי מחר עלולה לפרוץ כאן מלחמה.

 

אנחנו מכורים לחדשות ולמעשה זה אוסף של פאניקה – של תאונות דרכים, של מחלות סופניות, של אסונות, של התאבדויות ולזה קוראים חדשות. כולנו מקבלים זאת כמובן מאליו, אבל הנזק שנגרם לנו בתור חברה הוא בלתי ישוער. בית הספר שלנו אומר, אולי קצת בתמימות, שאפשר להתבונן במציאות גם אחרת.

למה את חושבת שתחום יחסי הציבור,אינו ידוע לציבור הפרטי (שכורך אותו עם פרסום) ובמגזר העסקי הוא נחשב לאזור השולי בתמהיל השיווקי?

 

זו שאלה מעולה, כי היא משקפת חלק ניכר מהבעיה של התחום הזה. התשובה טמונה בהיעדר הכשרה, לצד היעדר התאגדות רצינית ששומרת על אתיקה מקצועית. יש סברה שלא צריך ללמוד לעשות יחסי ציבור, מספיק שיש לי טלפון נייד ואני מכיר את הסגן עורך של מקומון מזכרת בתיה כדי לפתוח משרד.

אנשי יחסי ציבור לא מיומנים סבורים לעתים שכדי להגיע לעיתון, צריך לשקר ולהמציא דברים, וכך הורסים לנו את המקצוע. זה לא רק שהמקצוע לא מספיק ידוע וברור, אלה שיש לו שם ומוניטין לא חיוביים. חלק מהמטרה שלנו בבית ספר לוטן, לשנות את העניין הזה.

 

אנשי יחסי ציבור צריכים להיות בעלי אתיקה גבוהה, מדויקים ביותר. הם אמורים לדעת להעביר תקשורת כמו שהיא ובצורה חיובית. הם אמורים לדעת לבנות מסר ולוודא שהמסר יגיע. זה אלף-בית בתקשורת.

 

כדי להיות איש יחסי ציבור טוב צריך כשרים, ייחודיים. צריך להיות אדם שלם כדי להיות איש יחסי ציבור מושלם. ואני חוזרת: לדעת לכתוב, להיות אמין, להיות ישר, להיות מדויק, להיות זריז, להעביר מסר בצורה מדויקת – זה יחסי ציבור.

אלה שהסכימו אולי עם זה שחדשות הן רעות, או שהסכימו עם זה שכדי להיכנס לעיתון צריך איזה שקר או גימיק נוראי, הם אלה שפגעו בתחום. חלק מהמשימה שלנו בבית ספר לוטן, היא להחזיר את הדיוק לעניין. אבל לא רק להחזיר, אלא להקפיד, לחנך, ללמד על האחריות הכבדה המונחת על כתפיי איש יחסי ציבור. הרי הוא השגריר, הוא זה שקובע את הפרצוף, את המוניטין ואת הצורה שבה ייתפס המוצר בתודעת הרבים.

 

אנחנו נספק כלים כדי שאפשר יהיה להפוך את התמונה ליותר מועילה, רלוונטית ואמיתית. לטובת כולנו.
לוטן בי"ס ליחסי ציבור - 077-5448575 050-2535025
________________________________________



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.

מעל 28,198 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל 1,198 חוות דעת

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב 1,426 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה 438 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים