לימודי טיפול באמנות לנשים חרדיות בלומדה - המכון החרדי ללימודי מקצוע

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תרפיה באמנות לחרדיות - מכון לומדה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תרפיה באמנות לנשים חרדיות בלומדה – המכון החרדי ללימודי מקצוע
 
הנפש היוצרת
 
הטיפול באמנות הפך לכלי טיפולי נפוץ בשנים האחרונות, והשימוש בו משולב בעבודה עם מגוון רחב מאוד של אוכלוסיות. מדובר בשיטה המבוססת על שילוב בין כלים פסיכולוגיים וכלים אמנותיים, ובמסגרתה עושים שימוש באמצעים כציור, פיסול ואמצעי הבעה ויצירה נוספים, לצורך ביטוי ישיר של רגשות ושל תחושות. כיום, שיטה טיפולית זו נחשבת לחלק מתחום הרפואה המשלימה.
 
על הלימודים
 
התכנית לנשים חרדיות בלומדה – המכון החרדי ללימודי מקצוע, מטרתה להנחיל לסטודנטיות באופן מעמיק את כל הידע והניסיון המעשי הדרושים לעבודה עם כל סוגי האוכלוסיות וקהלי היעד, בטיפולים פרטניים או קבוצתיים. הסטודנטיות לומדות את יסודות הפסיכולוגיה והטיפול הנפשי והרגשי, ובכלל זה גם את שיטות האבחון וההתערבות על פי אסכולות שונות.
 
בנוסף, במהלך לימודי תרפיה באמנות מושם דגש על בניית הזהות המקצועית של המשתתפות בתכנית, ועל הקניית כלים ליצירת יחסי מטפל מטופל נכונים. לצד אלה, הסטודנטיות לומדות כיצד עושים שימוש באמנויות השונות ככלים השלכתיים, המרחיקים את הכאב ומאפשרים למטופל להתמודד עמו ביתר יעילות. בלימודים משולבות סדנאות מעשיות וחווייתיות לאורך כל המסלול, והסטודנטיות אף מתנסות בסוגי תרפיה נוספים, כפסיכודרמה, תרפיה בתנועה ועוד.
 
מתכונת הלימוד
 
המסלול ללימודי תרפיה באמנות לחרדיות במכון לומדה נפרש על פני שלוש שנים, והוא מקיף 1,200 שעות לימוד. בנוסף, חלק ניכר מן המסלול מוקדש להתנסות מעשית בת 900 שעות, המשולבת בו החל מן השנה השנייה. במסגרתה, מתנסות הסטודנטיות בעבודה טיפולית במסגרת חיצונית – חינוכית או שיקומית. הסטאז' מתבצע תחת ליווי והדרכה של צוות המורות בקורס. הלימודים מתקיימים במתכונת של יום לימודים אחד מלא ומרוכז בכל שבוע, החל משעות הבוקר ועד שעות הערב.
 
נושאי הלימוד
 
  • שימוש בדימויים ונרטיבים
  • תהליכים בעבודה קבוצתית
  • תרפיה בארגז החול
  • טכניקות לעבודה עם ציורי ריפוי
  • יסודות הטיפול באמנות     
  • הערכה של עבודות אמנות טיפולית     
  • ועוד
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
לצורך קבלה למסלול נדרשות המועמדות לעבור בהצלחה ריאיון קבלה אישי. מועמדות בעלות תואר ראשון או מורות, תזכנה להעדפה בתהליכי המיון. לימודים אלה מתאימים לנשים בעלות יכולות בין אישיות וטיפוליות מפותחות, בעלות יצירתיות ומקוריות ובעלות יכולת להכלה רגשית.
 
הסמכה ואפשרויות התעסוקה
 
בתום לימודי תרפיה באמנות זוכות הבוגרות בתעודת גמר מטעם מכללת ליפשיץ, והן תוכלנה להשתלב כמטפלות באמנות במסגרות חינוכיות שונות, במרכזי בריאות, במרפאות ובמכוני שיקום. כמו כן, הן תוכלנה לעסוק בחינוך מיוחד, לעבוד בפנימיות, במרכזים קהילתיים, בבתי סוהר ועוד. בנוסף, הן תוכלנה לפתוח קליניקה פרטית ולעסוק בטיפול באופן עצמאי.
 
 
פרטים נוספים
 
בכדי לעסוק בתחום במרכזים ציבוריים, על המטפלות להיות בעלות תואר ראשון באחד מתחומי החינוך או הטיפול, ולהציג 600 שעות התנסות מעשית בתחומי האמנות. מסלול זה מוכר לצורך קבלת גמול השתלמות למורים ואנשי חינוך.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכון לומדה - המכון החרדי ללימודי מקצוע

עוד מסלולי לימוד - מכון לומדה

כלים שיעזרו לך לבחור