רוצה פרטים על הנדסת חשמל או אלקטרוניקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חשמל או אלקטרוניקה

רוצה לדעת על הנדסת חשמל או אלקטרוניקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אלקטרוניקה או חשמל

 

שני תחומי הלימוד הללו- אלקטרוניקה וחשמל, מהווים תחומי לימוד פופולאריים ומבוקשים בקרב סטודנטים רבים ברחבי הארץ. מהנדסי אלקטרוניקה וחשמל נהנים מתנאי העסקה ושכר גבוהים, אשר יכולים להתחיל (ללא שום ניסיון קודם) למשכורות של 10,000 ולאחר כמה שנים של צבירת ניסיון, השמים הם הגבול.

 

גם הנדסאים (הרשומים בפנקס ההנדסאים והטכנאים) בהתמחויות אלו נהנים ממשכורות גבוהות וממגוון רחב של אפשרויות תעסוקה. אולם, אלו הבוחרים ללמוד לקראת תואר אקדמי בתחומי ההנדסה ומתלבטים בין הנדסת החשמל לבין הנדסת האלקטרוניקה, יש לזכור כי על אף קווי הדמיון הרבים בין תוכניות הלימוד הללו, הם עדיים נבדלים במספר רב של נושאי לימוד.

 

קצת על הנדסת אלקטרוניקה

 

תוכנית הלימודים להנדסת אלקטרוניקה מקיפה מספר רב של נושאי לימוד, אשר משתנים ומתפתחים באופן תמידי, ככל שהמדע והטכנולוגיות בשוק מתקדמות ומתחדשות. הביקוש למהנדסי אלקטרוניקה בשוק הינו גבוה במיוחד, כאשר הבוגרים יכולים להשתלב במגוון רחב של תעשיות שונות החל מתעשיית הרפואה והמכשור הרפואי וכלה בפיתוח של מערכות אלקטרוניות שונות כגון מערכות אבטחה, מחשבים ועוד.

 

במהלך הלימודים לתואר (אשר אורכים ארבע שנים אקדמיות, סה"כ 8 סמסטרים) הסטודנטים רוכשים כלים הנדסאיים אשר מאפשרים להם להתמודד עם בעיות בעתיד. במהלך השנתיים הראשונות תוכנית הלימודים כוללת קורסי יסוד בתחומי המדעים השונים כגון: המתמטיקה, הפיסיקה, עקרונות בסיים בתורת החשמל, מדעי המחשב ועוד. במהלך השנתיים הנוספות ללמודי התואר הלימודים מתרכזים בתחומי ההנדסה כאשר ברוב מוסדות הלימוד הסטודנטים יכולים לבחור בין מספר תחומי התמחות כגון: הנדסת אלקטרוניקה התמחות בתקשורת ועוד.

 

 

קצת על הנדסת חשמל

 

גם תחום הנדסת החשמל נמצא בהתפתחות מתמדת ומשום כך, גם הביקוש בשוק העבודה למהנדסי והנדסאי חשמל הינו גבוה במיוחד. תוכנית הלימודים לתואר כוללת מגוון של נושאים כגון: עיבוד אותות, מעגלים אלקטרונים מתקדמים, בקרה ורובוטיקה ועוד.

 

בדומה ללימודי הנדסת האלקטרוניקה, גם לימודי הנדסת החשמל אורכים ארבע שנים אקדמיות, כאשר השנתיים הראשונות מוקדשות ללימודי בסיס והשנתיים המתמקדות כוללת מגוון של תחומי התמחות בהתאם לעניינו האישי של כל סטודנט, לדוגמא: התמחות בהספק, התמחות באלקטרוניקה, התמחות בבקרה, עיבוד אותות ועוד. בוגרי התואר יוכלו להשתלב במשרות מפתח במגוון תעשיות כגון: תעשיית הסלולר, תעשיית ההייטק ועוד.

 

 

איפה כדאי ללמוד?

 

שני התחומים גם הנדסת אלקטרוניקה וגם הנדסת החשמל נלמדים הן באוניברסיטאות והן במכללות, כאשר ישנן מכללות שדורשות שכר לימוד אוניברסיטאי ובמכללות הפרטיות שכר הלימוד יותר גבוה באופן משמעותי (לעיתים אף כפול מזה של האוניברסיטאות). היתרון שמציעות המכללות הוא תנאי קבלה נמוכים יותר, ולכן סטודנטים רבים שאינם עומדים בדרישות הקבלה הגבוהות של האוניברסיטה פונים ללמוד את התואר במכללות.

 

אז איך מחליטים?

 

לאלו המתלבטים בין שני תחומי הלימוד הללו, אנו ממליצים לקרוא בפירוט על תוכניות הלימודים השונות, בהתאם למוסד הלימודים הנבחר. כמובן ששיחות עם סטודנטים שלומדים לתואר או בוגרים יכולות לעזור בהחלטה. חשוב לציין שקיימת תוכנית לימודים משלובת בין השניים המוצעת על ידי מכללות ואוניברסיטאות.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסת חשמל או אלקטרוניקה?

רוצה לדעת יותר על הנדסת חשמל או אלקטרוניקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
איפה ללמוד הנדסת חשמל או אלקטרוניקה?