תואר ראשון בחינוך לקויי שמיעה באוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על חינוך ללקויי שמיעה – אוניברסיטת תל אביב.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בחינוך- החוג לחינוך תלמידים בעלי לקויי שמיעה

 

בית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב מאפשר לסטודנטים להתמחות באחד מתחומי הלימוד הבאים: חינוך מיוחד וייעוץ חינוכי או חינוך תלמידים בעלי ליקויי שמיעה. לימודי חינוך לתלמידים בעלי לקויי שמיעה, הינם לימודים המתבצעים במתכונת דו-חוגית.

 

תוכנית הלימודים

 

תוכנית הלימודים בעלת היקף של 56 ש"ס אשר כוללות שיעורי חובה, שיעורי בחירה, סמינריון והתנסות בפרויקט חונכות לילד. עד לסיום התואר, הסטודנטים נדרשים לעבור בהצלחה את בחינת שפת הסימנים הישראלית.

 

קורסים עיקריים בחוג לחינוך תלמידים בעלי לקויי שמיעה: מבוא לאודיולוגיה ומכשירי שמיעה, מבוא ללימוד הדיבור והשמיעה, מבוא לבלשנות ולפסיכו בלשנות, דיבור ותקשור עם ילדים חרשים, שפתם של ילדים בעלי לקויי שמיעה, מערכת החינוך עבור תלמידים בעלי לקויי שמיעה ועוד.

 

משך הלימודים

 

הלימודים בחוג לחינוך תלמידים בעלי לקויי שמיעה כוללים 3 שנות לימוד אקדמיות (6 סמסטרים מלאים). חשוב לציין, כי תלמידי בית הספר יוכלו לקבל הארכת לימודים בשנה אחת נוספת אך זאת באישורה של ועדת ההוראה. בדרך כלל הלימודים ימשכו שלוש שנים ללא תעודת הוראה וארבע שנים כולל לימודים לתעודת הוראה.

 

תנאי קבלה

 

מועמדים המעוניינים להתקבל ללימודים בחוג לחינוך תלמידים בעלי לקויי שמיעה, נדרשים לעמוד בתנאי הקבלה הבאים: ציון התאמה 556 (ציון ההתאמה הוא מעין שקלול של ציון הפסיכומטרי עם הממוצע המשוקלל של תעודת הבגרות) עם ציון פסיכומטרי 570 ומעלה, או הצגת ציון פסיכומטרי של 728 ותעודת בגרות, ללא התייחסות לממוצע הבגרויות. נציין כי תנאי הקבלה משתנים משנה לשנה ולכן חשוב לוודא את דרישות הקבלה המדויקות בטרם ההרשמה לאוניברסיטה.

 

קיראו על: הכנה לבגרות

 

סיום הלימודים וקבלת התואר

 

בתום לימודי תואר ראשון בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב, הבוגרים אשר צלחו את כל הבחינות וסיימו את כל חובותיהם האקדמיות, יהיו זכאים לתואר ראשון "בוגר בחינוך- בחוג לחינוך תלמידים בעלי לקויי שמיעה B.A". הבוגרים אשר למדו גם לתעודת הוראה יקבלו תואר ראשון B.Ed .

 

אפשרויות תעסוקה בתום לימודי החינוך

 

לאחר קבלת התואר, הבוגרים יכולים להשתלב בכל מסגרת חינוכית העוסקת בתחומי ההוראה, החינוך וההדרכה, שכן הם מסיימים את לימודיהם כאנשי מקצוע איכותיים ביותר. הסטודנטים יכולים להשתלב בבתי ספר, במערכת החינוך וכמובן לעבוד עם תלמידי חינוך מיוחד ובעלי ליקויים בשמיעה כמחנכים ומורים, לעבוד במסגרות שיקום חינוכי בכל הגילאים, במרכזים להתפתחות הילד, במרכזי תמיכה, בבתי חולים במחלקות של ילדים בעלי לקויי שמיעה, במתנ"סים ועוד. בנוסף לכך, יכולים הבוגרים להמשיך לתואר מוסמך ולתואר דוקטורט בחינוך.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

לא יודעת לאן להמשיך
שושי
ללא תגובה
איזה תפקידים יש בחינוך מיוחד
יהונתן פז
ללא תגובה
מה ההבדל בין תעודה של הוראה מתקנת לתעודה של חינוך מיוחד?
אפרת גרינבלט
1 תגובות
מסלול חד שנתי להשלמת תעודת הוראה
שלי
1 תגובות
מה שואלים בראיון קבלה להוראה?
שרון
1 תגובות
מורה ללא תעודת הוראה
בטי
1 תגובות
מה השכר של גננת?
אביבית
1 תגובות
לכניסה לפורום

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

מעל 28,813 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר685 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל984 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית אשקלון454 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp