לימודי חינוך והיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטה הפתוחה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על חינוך והיסטוריה של המזה"ת - האוניברסיטה הפתוחה.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

תואר ראשון בחינוך ‏ובהיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו באוניברסיטה הפתוחה

 

לימודי ההיסטוריה של המזרח התיכון מהווים תחום לימודים מרתק ופופלארי מאוד בישראל. בלימודי ההיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו נחשפים הסטודנטים להיסטוריה השופעת והמרתקת של האיזור שבו אנו חיים כיום, על החברות השונות שחיו בה וממשיכות לחיות בה.

 

התרבויות המגוונות והמפגש בין המזרח למערב הובילו לתהליכים דתיים, חברתיים, פוליטיים ואידיאולוגים במהלך ההיסטוריה. לימודים אלו חושפים את העבר העשיר של המזרח התיכון, החל מהמאה ה-7 לספירה עם הופעת דת האיסלאם ועד לסכסוך הישראלי פלשתיני שנמשך עד היום.

 

מטרת הלימודים

 

שילוב לימודים אלו עם לימודי חינוך במסלול הדו חוגי של האוניברסיטה הפתוחה מאפשר לסטודנט לרכוש כלים להוראה וחינוך בתחום ההיסטוריה של המזרח התיכון. לצד קורסים החושפים את ההיסטוריה של המזרח התיכון נלמדים קורסים עיוניים ומעשיים בתחום החינוך המכשרים מורים בעלי ידע עשיר וכלים לחינוך. תואר זה הינו שילוב בין מדעי החברה ומדעי הרוח ומתאים במיוחד לכל המתעניינים במזרח התיכון ואלו המעוניינים להעביר את המידע החשוב הזה לדור הצעיר.

 

קיראו על: לימודי היסטוריה

 

השפה הערבית

 

בכדי ללמוד בחוג ללימודי ההיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו באוניברסיטה הפתוחה, יש להוכיח ידע שליטה בשפה הערבית באחת מבין הדרכים הבאות:

 

  • סיום בית ספר תיכון ששפת ההוראה בו היא ערבית
  • סיום בהצלחה של קורס ערבית מהאוניברסיטה הפתוחה
  • סיום בחינת בגרות בערבית בהיקף של 5 יחידות לימוד
  • פטור מלימודי ערבית מכל אוניברסיטה אחרת

 

* דרישה זו הינה תנאי הכרחי ללימודים בחוג ואינה מעניקה נ"ז.

 

תוכנית לימודים

 

לימודי תואר ראשון בחינוך ‏(במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ ובהיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו באוניברסיטה הפתוחה דורשים סה"כ 112 נ"ז המחולקות בצורה הבאה:

 

  • 10 נ"ז הכוללות קורסי תשתית (חובה) לתואר דו חוגי בהן נלמדים הקורסים: יישומי מחשב למדעי החברה, שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו, מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה א'+ב'.

 

  • 48 נ"ז בלימודי חינוך, מתוכם 18 נ"ז הכולללות קורסי חובה והיתר קורסי בחירה. בין קורסי החובה מצויים הקורסים: תכנון פיתוח ויישום תוכניות לימוד, פרקים בסוציולוגיה של החינוך, פסיכולוגיה בחינוך. בין קורסי הבחירה ניתן ללמוד את הקורסים: הוראה יחידנית, קריאה: תיאוריה ומעשה, אתגרים בניהול בית ספר, מנהיגות ויישומיה בחינוך, הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות?, מטפורה בחשיבה חינוכית, פילוסופיה של המדע, חשיבה בקורתית ועוד קורסים רבים אחרים.

 

  • 54 נ"ז בלימודי ההיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו, מתוכם 36 נ"ז הכוללות קורסי חובה ו18 נ"ז הכולולת קורסי בחירה. קורסי הבחירה מחולקים לאשכולות: תולדות החברות הערביות והאסלמיות ותרבויותיהן, מוסלמים, נוצרים יהודים: לאומיות מודרנית ואשכול המציע קורסים כללים יותר.

    קורסי החובה כוללים את הקורסים הבאים: מבית לאומי למדינה בדרך: היישוב היהודי בין שתי מלחמות עולם, המזרח התיכון בין שתי מלחמות עולם, האסלאם- מבוא להיסטוריה של הדת, מבוא להיסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה, המזרח התיכון בימינו, יהודים בין מוסלמים: מבוא לתולדות היהודים בארצות האסלם בתקופה המודרנית (1750-1914).

    בין קורסי הבחירה מצויים הקורסים: נוער חינוך ופוליטיקה במזרח התיכון, יהודי צפון אפריקה במאות ה-19 וה-20, אתיופיה: נצרות, אסלאם, יהדות, הקולנוע הפלסתיני, דמוגרפיה פוליטית במדינות ערב במאה ה-20, יהודי תימן: היסטוריה, חברה, תרבות, צמיחת המדינות החדשות באפריקה, ספרות ואידיאולוגיה בא"י בשנות השלושים ועוד קורסים רבים מבין האשכולות השונים.

 

הדרישות הסימינריונית לתואר דו חוגי זה הינן: הגשת שתי עבודות סמינר בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו והגשת עבודת סמינר בחינוך.

 

 

משך הלימודים

 

הלימודים לתואר ראשון בחינוך ‏(במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ ובהיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו, נמשך לפחות שלוש שנים אקדמאיות (זאת בהתאם להתקדמות האישית של כל סטודנט). בסופו מתקבלת תעודת תואר מוסמך אוניברסיטה (B.A) בחינוך והיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו, בוגר מדעי הרוח בשילוב עם מדעי החברה.

 

המשך הלימודים

 

בוגרי התואר הראשון בחינוך ‏(במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ ובהיסטוריה של המזרח התיכון ותרבויותיו באוניברסיטה הפתוחה, יכולים להוסיף שנת לימוד אקדמית ולקבל תעודת הוראה, כך יוכלו להשתלב בחינוך במסגרות פורמאליות ומסגרות בלתי פורמאליות. בנוסף, בוגרי התואר יכולים להמשיך לתואר שני (M.A) במדעי הרוח או במדעי החברה. בוגרי תואר יכולים גם להשתלב בשוק התעסוקה באמצעי התקשורת השונים, כיועצים, עורכים, כותבים או להשתלב במכוני מחקר ובאקדמיה.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

תואר b.a בחינוך מספיק כדי להיכנס למערכת הגנים?
חן אביטל
1 תגובות
הסבה מרואה חשבון למורה במערכת החינוך
ציון יקר
1 תגובות
מדוע צריך להשלים?
סטודנטית לעתיד
1 תגובות
שילובים שהולכים עם חינוך בדו חוגי?
שחר
2 תגובות
מסלול ייעודי להוראת לימודי מחשבים
ליעד אוחיון
3 תגובות
האם כדאי לעשות הסבה לייעוץ חינוכי בגיל 43?
נסרין
1 תגובות
השלמה מתעודה בהוראה לתואר ראשון
אביעד סעדיה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,802 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    האוניברסיטה הפתוחה1,256 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין657 חוות דעת

  • 4.2

    מכללת תל חי554 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp