רוצה פרטים על טיפול בעזרת בעלי חיים ?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי טיפול בעזרת בעלי חיים - לימודי זואותרפיה

מחפש/ת מידע על לימודים? טיפול בעזרת בעלי חיים ? אנחנו רוצים לעזור לך!
 

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


קורס טיפול בעזרת בעלי חיים

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

 

המודעות לצורך של אנשים בכלל וילדים בפרט, להיות באינטראקציה קרובה ואינטימית עם בעלי חיים, נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות. מחקרים רבים מוכיחים שתכונותיהם של בעלי החיים, כגון: קבלה ללא תנאי וקשר על ידי מגע, תורמים רבות לבני אדם, מאחר שהם מעוררים בהם תחושות של חמלה, אמפתיה, אהבה, הזדהות, אחריות ועוד.

 

לדוגמא, בחינוך ילדים באמצעות בעלי חיים, על המחנך מוטלת המשימה לאיתור החיה המתאימה ביותר לכל ילד. המורה מעודד את הקשר בין החיה לילד, ובכך מאפשר לו לפתח את חוש האחריות, מסייע לו לצבור כישורים חברתיים, עוזר לו להעמיק את האינטליגנציה הרגשית שלו ועוד.

 

 

עבודתו בפועל של איש לימודי החינוך בעזרת בעלי חיים


איש החינוך בעזרת בעלי חיים עוסק בעבודה שאופייה טיפולי. הכוונה היא לטיפול רגשי שבא לחזק את הביטחון העצמי של המטופל. ישנם ילדים ונערים אשר אינם חשים בטוחים ביצירת קשר עם סביבתם. לעומת זאת, עם בעל החיים קל להם יותר, משום שבעל החיים מקבל את האדם כפי שהוא, שמח לקראתו ומגלה אהבה באמצעות מגע פיזי.


פעמים רבות החינוך בעזרת בעלי חיים משמש כחלק מן החינוך המיוחד. בגנים מיוחדים מקבלים הילדים טיפול פרטני בעזרת בעלי חיים, למשל בעזרת כלבים. איש החינוך בעזרת בעלי חיים מקרב את הילד בהדרגה אל בעל החיים, עד שנוצר הקשר האישי בינו לבין הילד. בתחילה, ישנם מצבים בהם הילד מפחד מבעל החיים. לכן חשוב שאיש החינוך יקרב בין השניים לאט ובסבלנות.


איש לימודי החינוך בעזרת בעלי חיים אינו עובד רק עם ילדים מהחינוך המיוחד, אלא גם עם ילדים מהחינוך הרגיל. מדובר על ילדים הלומדים בכיתה רגילה, אשר להם בעיות של מיומנויות חברותיות מגוונות (ביישנות, נטייה לתוקפנות ועוד). במגע עם בעל חיים המטפל מלמד מיומנויות חברותיות אלו תוך שימוש בבעל החיים (למשל מלמד לא להחזיק את הכלב חזק מדי ובתוקפנות יתר כי זה גורם לכלב כאב).


מבחינת ממשק, איש החינוך בעזרת בעלי חיים מצוי בקשר לא רק עם הילדים בהם הוא מטפל אלא גם עם מגוון גורמים כגון הגננת המנהלת את הגן לחינוך מיוחד, יועצת בית הספר והורי הילדים. כלומר, מעבר לקיום תהליך מחזק ומעצם לילד במפגש עם בעל החיים, על איש החינוך בעזרת בעלי חיים לדעת גם להתאים את עצמו לתוך המסגרת הלימודית.


יכולות ותכונות הנחוצות לאיש לימודי החינוך בעזרת בעלי חיים


ראשית, חייב איש החינוך מסוג זה לאהוב בעלי חיים מסוגי שונים ולא לפחד מהם, שכן אם הילד רואה שאיש החינוך חושש מפני בעל חיים מסוים, הוא יראה בכך מודל ויחקה את הפחד. איש החינוך צריך לזכור שהוא מודל לאופן ההתייחסות הראוי לבעלי החיים וככזה הוא צריך לנהוג בבעל החיים באהבה, בהתחשבות ובאחריות ואף לתת לילד לשאת בחלק מהאחריות כשניתן (למשל להשתתף באחריות להאכיל את בעל החיים).


שנית, איש החינוך בעזרת בעלי חיים צריך להיות אדם רגיש, ידידותי לזולת ובעל זיקה לעבודה עם ילדים, גם כאשר הם מאתגרים. רגישותו של איש החינוך מסוג זה מסייעת לו להבין מה מרגיש הילד מול בעל החיים, ומכאן כיצד ניתן לעזור לו באמצעותו. לעיתים במהלך שעת החינוך עם בעל החיים, אם המורה הוא פתוח ומדבר לילד בגובה העיניים, ייווצר קשר אישי וקרוב עם הילד ואז הילד ירגיש נוח להיפתח בפני איש החינוך גם ברמה המילולית. ככל שהילד ייפתח מול איש החינוך, כך יוכל להכירו יותר ולסייע לו.


מעבר לזיקה לבעלי חיים ולילדים, כדי להיות איש חינוך בעזרת בעלי חיים יש צורך במידה מסוימת של הסתגלות למסגרת. חלק מאוהבי החיות הם אנשים אינדבידואליסטים אשר קשה להם להתאים את עצמם לחוקי המקום. במקרה כזה כדאי לשקול לעבוד במקום שאינו מסגרת בית ספרית, למשל בחוות סוסים. זאת משום שהמסגרת הרגילה של משרד החינוך (גנים, בתי ספר) היא מסגרת היררכית ומסודרת, שאינה מתאימה למי שרוצה לקבוע ולעשות דברים על פי דרכו שלו.


כחלק מנהלי המסגרת, איש לימודי החינוך בעזרת בעלי חיים צריך לשתף פעולה בצוות של אנשי חינוך ומטפלים בחינוך הרגיל והמיוחד. לעיתים יהיה עליו לכתוב דו”חות על אודות התקדמות הילד בטיפול עם בעל החיים. לעיתים יצטרך להשתתף בישיבות אודות הילד בו הוא מטפל ביחד עם היועצת, ההורים וכו’. כדי למלא תפקידים אלו, על איש החינוך להיות שיטתי ומסודר, כדי לתעד ולסכם באופן יסודי את העבודה עם הילדים, לצורך הכנת דו”חות בכתב ובעל פה.

 

תנאי ההעסקה - טיפול בעזרת בעלי חיים שכר


ההעסקה בחינוך בעזרת בעלי חיים היא בדרך כלל במשרה חלקית. מי שרוצה לעבוד במשרה מלאה בדרך כלל יצטרך לקחת על עצמו שני חצאי משרות.


השכר בתחום תלוי במשתנים רבים כגון אחוזי משרה, ותק בתפקיד, מוסד פרטי מול מוסד ציבורי (למשל בית ספר רגיל מול חוות רכיבה) ועוד.

 

מה לומדים?

 

החינוך הטיפולי בעזרת בעלי החיים מבוסס על איכות הקשר בין האדם לחיה למטרות טיפוליות. מחקרים רבים הראו כי השימוש בבעלי חיים במערך הטיפולי-נפשי עשוי להועיל עד מאוד בהתקדמות הטיפול ובחיזוק הקשר בין המטפל למטופל. כיום אנו עדים לשימוש במגוון גדול של טיפולים שרובם ככולם נועדו לספק מענה לצרכים ולקשיים הרגשיים שלנו. קיימים סוגים רבים של שיטות טיפול ובהם: הטיפולים הפסיכואנליטים, הפסיכותרפיים, שיטות טיפול באמנות, במוזיקה, בתנועה, בדרמה וכן טיפולים דרך מגע.

 

החינוך בעזרת בעלי החיים הוא סוג של טיפול ריגשי המשתמש בכלי כלשהו בכדי לתווך בין המטפל למטופל. כלי העזר בטיפול זה הוא בעל-חיים, יצור חי ונושם, שיוצר לרוב תגובה עצמאית וספונטנית. התגובה של בעל החיים למטופל תורמת להיווצרות חיבור בין המטופל לבעל החיים ודרכו גם למטפל.

 

תחום החינוך בעזרת בעלי החיים מאפשר מגע בטיפול בצורה פשוטה וטבעית. נוכחותם של בעלי החיים מזמינה מגע בין המטופל לחיה ובין המטפל לחיה . החשיבות שמעניק התחום למגע בין הדמויות הופך את המפגש הטיפולי לאנושי ומכיל ומעודד את המטופל להפגין התנהגויות יוצאות דופן.

 

משך תכנית הלימודים והקורסים הנלמדים בה

 

לימודי חינוך בעזרת בעלי חיים נמשכים כשנתיים ברוב המוסדות המציעים תכנית זו. במסגרת התוכנית, לומדים הסטודנטים קורסים כגון: פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, פיזיולוגיה של בעלי חיים, מבוא לזואולוגיה, סוגיות בפסיכולוגיה התפתחותית, התנהגות בעלי חיים, קשר אדם חיה, היבטים וטרינריים-מחלות בעלי חיים, מבוא לתורת הטיפול, בעיות שפה ותקשורת, סוגיות בחינוך וטיפול בעזרת בעלי חיים, התנסות בטיפול וטרינרי ועוד.

 

בדקו את הסיכויים שלכם:

 

 

 

היכן לומדים?

 

  • המכללה האקדמית אורנים - לימודי חוץ: ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים מציעה קורס להכשרת מטפלים רגשיים בסיוע בעלי חיים, בתכנית ייחודית ששמה דגש על רווחתם של בעלי החיים ומתבססת על מודל הטיפול ההדדי.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין: המכללה, הממוקמת בירושלים, מתמחה בהכשרת מורים ומפתחת שיטות חדשניות בחינוך. המכללה דוגלת בפיתוח סובלנות ופתיחות, יציבות רגשית ואחריות.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים: המכללה, הממוקמת ברמת אביב, מתמקדת באספקט הטיפולי וכוללת תכניות לימוד שונות בתחום, בין היתר, רכיבה טיפולית, הכשרת מטפלים בעזרת בעלי חיים, שילוב כלבים בטיפול ועוד.

 

  • מכללת לוינסקי: המכללה, הממוקמת באילת, מציעה אווירה משפחתית ותכנית לימוד בתחום המתמקדת בשילוב לימודים עיוניים עם התנסות מעשית.
     

 

למידע נוסף לחצו: תואר שני בחינוך

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טיפול בעזרת בעלי חיים ?

רוצה לדעת יותר על טיפול בעזרת בעלי חיים ?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

רוצה לדעת יותר על טיפול בעזרת בעלי חיים ? רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?
אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מעל 8 סטודנטים
המליצו והצביעו על טיפול בעזרת בעלי חיים

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן 940 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית בית ברל 339 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית אשקלון 444 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

חוות דעת של סטודנטים: טיפול בעזרת בעלי חיים

התקבלו 8 דירוגים בציון ממוצע 4.4 מתוך 5


סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

שירות אישי חינם!

נציגנו עומדים לשירותכם