לימודי חינוך אנתרופוסופי במכללה האקדמית לחינוך אורנים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על אורנים - לימודי חינוך אנתרופוסופי.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


לימודי חינוך אנתרופוסופי במכללה האקדמית לחינוך אורנים - לימודי חינוך וולדורף


ללמוד ולצמוח


גישת חינוך וולדורף מתמקדת בעקרונות התפישה החינות של רודולף שטיינרף שסבר כי ילדים הם ישויות מתפתחות, אשר נמצאות במצב של הבשלה וצמיחה שבה מתפתחים בהדרגה על הכישורים וההבנות שלהם. בהתאם לכך, תכניות הלימודים ודרכי ההוראה לפי חינוך וולדורף מותאמים לתת מענה לשלבים השונים בהתפתחות הילד, ללא האצה של ההתפתחות. גישת הוראה זו גם מתייחסת אל הילד כאל ישות מגוונת מאוד שיש בה פנים רבות, וכך התלמידים בבית הספר האנתרופוסופי מפתחים כישורים באמנויות שונות כחלק אינטגרלי מהעשייה החינוכית וכך מפתחים את עצמם ואת הכישורים שלהם.


בישראל פועלים מספר מוסדות חינוך ברוח חינוך וולדורף, הם כוללים גני ילדים, בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכוניים. בכל אלה שואפים ליצור עבור התלמידים סביבה חינוכית מיטבית שמתאימה לשלב ההתפתחותי שלהם ואשר ביכולתם לסייע להם לצמוח. תפישה חינוכית זו שמה לה למטרה, בין היתר, להוות אלטרנטיבה לגישות חינוך אחרות והיא שמה דגש על אישיותם ויכולותיהם של המורים והמורות.


המכללה האקדמית לחינוך אורנים מציעה תכנית לימודי חינוך וולדורף, אשר מכשירה אנשי הוראה לבתי ספר יסודיים ועל יסודיים של החינוך האנתרופוסופי, ואשר מאפשרת להם להשתלב גם בחינוך הרגיל. במהלך תכנית זו הסטודנטים לומדים בהחרבה על עקרונות התפישה האנתרופוסופית ועל האופן בו ניתן לשלב את עקרונותיה בכיתות הלימוד.


תכנית הלימודים


בתחילת הלימודים הסטודנטים לומדים על השקפת העולם האנתרופוסופית ועל דרכים להוראת מקצועות שונים בבית הספר ברוח השקפה זו. במהלך התכנית הם עוסקים באמנויות שונות ברוח האנתרופוסופיה, לרבות ציור, תנועה, שירה ותיאטרון ובוחנים את שילובם בכיתה. הם גם מעמיקים בלימודים עיוניים בתחום החינוך ומפתחים את המיומנויות האקדמית שברשותם. כמו כן, הם מתוודעים לגישות חדשניות ואלטרנטיביות בעולם החינוך.


מתכונת הלימוד


הלימודים מתקיימים במסגרת תכנית הוראה לבית הספר היסודי, כאשר הסטודנטים יכולים לבחור בהתמחות הוראת טבע, הוראת לשון עברית או חינוך מתמטי. לחלופין הם יכולים ללמוד בתכנית הוראה לבית הספר העל יסודי ולשלב את הלימודים עם חוג נוסף מתוך מדעי החברה והרוח. המכללה האקדמית אורנים עורכת גם תכנית להסבת אקדמאים להוראה, שמכשירה מורים ברוח חינוך וולדורף.


אורכם של הלימודים בתכנת זו הוא כארבע שנים. מפגשים מתקיימים בחמישה ימים מלאים במהלך השבוע. הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורים עיוניים ומעשיים בתחום החינוך וכן בקורסים פרקטיים בתחומי האמנות השונים. במהלך התכנית הם גם משלבים התנסות מעשית, אשר נערכת הן בבתי ספר של החינוך האנתרופוסופי והן בבתי ספר אחרים, יסודיים ועל יסודיים.


על מוסד הלימוד


המכללה האקדמית לחינוך אורנים עורכת שלל תכניות לתואר ראשון ולתואר שני בחינוך. בין המסלולים ניתן למצוא לימודי חינוך לגיל הרך, לימודי חינוך מיוחד, לימודי חינוך מתמטי, לימודי חינוך יסודי ולימודי חינוך על יסודי.

 

בין התחומים בהם ניתן להתמחות במסגרת לימודי החינוך נכללים הוראת אנגלית, הוראת היסטוריה, הוראת אמנות, הוראת גיאוגרפיה וסביבה, הוראת מקרא, הוראת מחשבת ישראל, הוראת תקשורת, תכנית חינוך בלתי פורמלי ומסלולים רבים נוספים.


מכללה זו שואפת להשפיע על החברה הישראלית וליצור שינוי חברתי באמצעות הכשרתם של מחנכים ומורים איכותיים, שיכולים להשתלב בקהילות השונות. כמו כן, מוסד הלימוד מפעיל רשת ענפה של שיתופי פעולה וקשרים עם בתי ספר וקהילות מקומיות, במטרה לסייע לבוגרים בהשתלבות בהוראה וכן כדי לתרום לקידום עולם ההוראה.


תנאי קבלה


מועמדים שמעוניינים להתקבל ללימודי חינוך במכללה האקדמית אורנים נדרשים להיות בעלי ציון משולב (שמורכב מממוצע הבגרויות והפסיכומטרי, או מהציון במכינה קדם אקדמית ופסיכומטרי) של לפחות 540. לחלופין יכולים להתקבל מועמדים בעלי ציון ממוצע של לפחות 93 בבגרויות או במכינה קדם אקדמית, גם ללא פסיכומטרי, כאשר ברשותם ציון בבגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד ובמקצוע מורחב נוסף ברמת 5 יחידות. מועמדים שגילם מעל 30 צריכים לעבור בהצלחה מכינת 30+ ולהציג ציון של לפחות 540 בפסיכומטרי.


תעודה


סטודנטים שעומדים בכל החובות במהלך הלימודים בהצלחה זכאים לקבל תואר ראשון B.Ed. בחינוך יסודי, או תואר ראשון BA לחינוך על יסודי ותעודת הוראה. כמו כן, הבוגרים מקבלים תעודה פנימית מטעם המכללה האקדמית אורנים אשר מעידה על הכשרה ברוח חינוך וולדורף, דיפלומה זו מוכרת על ידי הארגון הבינלאומי לחינוך וולדורף.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

פורום לימודי חינוך

תעודת הוראה בשיטת ה PBL
שיר
ללא תגובה
לימודים בתחום הטיפול בילדים - תעודה או תואר?
מירי
ללא תגובה
קבלה להוראת אנגלית בבתי ספר
סמואל
ללא תגובה
מורה או גננת בחינוך המיוחד
נעמי
ללא תגובה
לימודי המשך - ייעוץ חינוכי
בר
ללא תגובה
קבלה לתואר שני בהבעה ויצירה
יפית בנק
ללא תגובה
סיכוי קבלה לתואר שני בחינוך עם ממוצע 78 בתואר ראשון
נאדרה
ללא תגובה
הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
1 תגובות
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,715 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן 945 חוות דעת

  • 4.1

    שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב 687 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל 1,218 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה