רוצה פרטים על חוג לאחר תואר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

חוג אחרי תואר - כל האפשרויות פתוחות

רוצה לדעת על חוג לאחר תואר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


חוג לאחר תואר – מה זה?
 
בכיוון שלך
 
האם נתקלתם כבר במושג – "חוג לאחר תואר"? ובכן, בדרך כלל מדובר בלימודים המיועדים לבוגרי תואר ראשון, שהגיעו לנקודת מפנה בגיבוש הזהות המקצועית שלהם, וברצונם לשנות כיוון, ולהסב את התואר האקדמי שלהם לתחום דעת אחר. נניח שכשהייתם צעירים ביקשתם לדעת הכול על העולם, ולמען זה השתתפתם בחוג לתואר ראשון בהיסטוריה וסיימתם אותו בהצלחה רבה. בינתיים, צברתם ניסיון במלצרות, "תפסתם" על חם את הבוס שלכם בטעויות ארגונית, ונולדה בכם האמונה שאתם יכולים להיות נפלאים בתור מנהלי עסקים. אלא שכשאתם פותחים את מגרת הניירות, מבצבצת לה תעודת התואר הראשון, ואין היא מעידה כלל על הכישורים הניהוליים שלכם.
 
כעת אתם רוצים להתקבל לתואר שני בייעוץ ארגוני או לתואר שני בניהול תיירותי, אך אינכם עומדים בדרישות, כי אין לכם תואר ראשון במקצוע הנדרש, כמפורט בתנאי הקבלה. בשלב זה, יש סיכוי רב שתיתקלו במושג – חוג לאחר תואר. מי שפוגשים רבות באופציה זו הם בוגרי תואר ראשון במקצועות מגוונים, המעוניינים להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה.
 
מדוע לבחור בתכניות אלו?
 
מה מציעים לכם למעשה? – במוסדות אקדמיים שונים מציעים לבוגרי תואר ראשון להשתתף בלימודים בחוג אחד לבחירתם, בכמות שעות השווה לכמחצית מן ההיקף של תואר רגיל (דו חוגי או חד חוגי). בסיום החובות של תכניות לימוד אלו זוכים הבוגרים בתעודה, המעידה על הסבה של התואר הראשון שלהם מתחום אחד לתחום אחר. במקרה שהבאנו לדוגמא כאן, המעבר הוא מהיסטוריה לניהול או לייעוץ ארגוני.
 
תכניות אלו מאפשרות לאנשים להגדיל עבור עצמם את סיכויי הקבלה למסגרות אקדמיות לתואר שני או למסגרות תעסוקה, וזאת מבלי שייאלצו להתחיל הכול מהתחלה וללמוד לתואר ראשון שלם נוסף. במרבית המקרים, ניתן לסיים באופן זה את הלימודים בתוך תקופה של שנה וחצי עד שנתיים בלבד.
 
במה שונים לימודי השלמה?
 
בניגוד לתכנית השלמות, שבה סטודנטים לומדים נושאי יסוד וחובה בתחום הדעת אליו ימשיכו בתואר השני, אך אינם מקבלים תעודה על לימודים אלה, בתכניות לחוג לאחר תואר זוכים הבוגרים בתעודה מיוחדת. תעודה זו מצטרפת לתעודת התואר הראשון, וביחד הן מהוות תואר ראשון לכל דבר, הכולל את המקצוע החדש הנבחר. בנוסף, בעוד לימודי השלמה נועדו אך ורק כהכנה לתואר השני, ללימודים אחרי תואר, המקנים לכם אף תעודה, יש משמעות גם מחוץ לכותלי האקדמיה.
 
על האפשרויות הקיימות
 
אלה הן כמה דוגמאות לאפשרויות הלימודים בחוגים שונים לאחר תואר:
 
חוג לאחר תואר במדעי המחשב
 
במדעי המחשב לאחר תואר תרכשו הבנה במסדי נתונים ומערכות מידע, תלמדו לפתור בעיות בכל נושא מדעי וטכנולוגי באמצעות אלגוריתמים, תיחשפו לבעיות שעד היום לא נמצא להם פיתרון בעולם המחשבים ותוכשרו בתכנות.
 
 
חוג לאחר תואר בפסיכולוגיה
 
בחוג לפסיכולוגיה תלמדו את כל המבואות החשובים לעולם הנפש, ובתוך כך תתוודעו למקורותיהם ולדרכי צמיחתם של הפסיכולוגיה ומדעי החברה; תכירו את הגישה הקוגניטיבית, את הגישה החברתית ואת התחום ההתפתחותי; תלמדו כיצד לבצע ניתוחים סטטיסטיים ולהסיק מסקנות ממחקרים כמותיים; תרדו לעומקן של תורות האישיות; ועוד.
 
חוג לאחר תואר במשפטים
 
בחוג למשפטים דנים בסוגיות מוסריות וחברתיות במסגרת תפישות של צדק המוגדרות בתחומים שונים כתחום הפלילי ותחום הקניין, ועוסקים גם בהגדרת הצדק ביחסים משפחתיים, בקשרים חוזיים, בהיבטים ממלכתיים כוללנים ובהיבטים בינאישיים צרים. הלימודים בדרך כלל משלבים ידע גם מתחומים אחרים הקשורים למשפטים, ככלכלה, מדעי המדינה, פילוסופיה ועוד.
 
 
חוג לאחר תואר במדעי ההתנהגות
 
תכניות למדעי ההתנהגות יוצרות אינטגרציה מעניינת בין שלושה מקצועות מתוך מדעי החברה, ואלו הם הפסיכולוגיה, האנתרופולוגיה והסוציולוגיה. אינטגרציה זו פותחת פתח בפני מי שרוצה להבין ולנתח את ההשפעות הקיימות בין היחיד לחברה שבה הוא חי. הלימודים כוללים מבואות בשלושת התחומים, גישות תיאורטיות ונושאים ממוקדים להעמקה.
 
חוג לאחר תואר בכלכלה
 
בחוג לכלכלה נלמדים נושאי יסוד כמתמטיקה, סטטיסטיקה, אקונומטריקה, מיקרו כלכלה ומאקרו כלכלה. מעבר לכך, תוכלו לבחור לעסוק במהלך הלימודים בנושאים המעניינים אתכם במיוחד, בסוגיות כגון: כיצד נמדדת צמיחה כלכלית? מהם גורמי צמיחה וסטגנציה? מה קורה בשוק כשערך המטבע משתנה? מהם היסודות המבטיחים צדק חברתי כלכלי? כיצד מתקצבים שירותים ציבוריים?; וכן הלאה.  
 
איפה מציעים תכניות כאלו?

 

  • האוניברסיטה הפתוחה – בכל תחומי הדעת ניתן ללמוד לתואר נוסף ("לאחר חוג"), בהיקף 48 נקודות זכות לפי החישוב הנהוג באוניברסיטה הפתוחה, כשמתוכן 12 נקודות הן בקורסים מתקדמים. התכנית כוללת לימודי יסוד, קורסי חובה וסמינרים.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – בחוג לפסיכולוגיה אפשר להשתתף בתכנית המקיפה 60 שעות אקדמיות, או לזכות בפטור על 20 שעות מתוכן, לכל היותר, בהסתמך על לימודים בקורסי פסיכולוגיה במהלך התואר הראשון. בבית הספר לכלכלה מציעים תכנית המקיפה 61 שעות. גם בבית הספר לחינוך ניתנת אופציה זו.

 

  • הטכניון - בטכניון ניתן ללמוד חוג לאחר תואר במסגרת תכנית "מבטים", אשר מכשירה בוגרי טכניון בשלל מקצועות להוראת ענפי המדעים והטכנולוגיה במערכת החינוך העל יסודית.

 

  • עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (ירושלים) - במוסד זה מתקיימת תכנית חוג לאחר תואר במדעי המחשב המיועדת לאקדמאים מענפים כגון הנדסה, מדעים ומדעי החברה. במסלול מכירים סוגיות תיאורטיות שונות במדעי המחשב וכן מתוודעים לסוגיות חדשניות בתכנות.

 

ייתכן שגם במוסדות לימוד נוספים תוכלו להשתתף במסגרת של חוג לאחר תואר, אלא שמוסדות אלה לא מפרסמים אפשרות זו. לפיכך, תמיד כדאי לגשת למזכירות החוג במוסד הלימודים, ולברר.

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על חוג לאחר תואר?

רוצה לדעת יותר על חוג לאחר תואר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד חוג לאחר תואר
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
חוג לאחר תואר במשפטים
חוג לאחר תואר במדעי המחשב
חוג לאחר תואר בכימיה שקול לתואר?