רוצה פרטים על כלכלה או חשבונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - כלכלה או ראיית חשבון?

רוצה לדעת על כלכלה או חשבונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: ראיית חשבון או כלכלה?
 
כלכלה וחשבונאות הם שני מקצועות המצריכים ישיבה של שעות ארוכות מול שולחן הלימודים בפתרון תרגילים. הם שניהם תארים נחשבים, ויש להם דרישה בשוק העבודה. מי שאוהבים לקרוא את מדורי העיתון הכלכליים, ייתכן שיתלבטו אם ללמוד כלכלה או חשבונאות, ואולי אף ייקחו בחשבון כמה מקצועות נוספים, כגון: מתמטיקה, סטטיסטיקה, מנהל עסקים וכדומה. בשני החוגים תרכשו ידע והבנה בעניינים שונים הקשורים לניהול משאבים, ניהול כספים, השקעות, למחזורי כספים ועוד. אז מה ללמוד ומהם ההבדלים בין המקצועות בטבלה להלן:
 
 
ההבדלים
 
  כלכלה   חשבונאות  
תוכן הלימודים    לומדים על צורות ניהול של משאבים (לא דווקא פיננסיים) בעולם, במדינה ספציפית, בארגון וברמת היחיד. לומדים על חוקי מדינה וחוקים בינלאומיים המתייחסים לניהול משאבים פיננסיים.
אופי הלימודים הלימודים הם הרבה יותר תיאורטיים, אך בשל כך הם פותחים את הסטודנט לכיוונים רבים יותר של מחשבה, מחקר ותעסוקה. תואר בכלכלה, באופן כללי, נחשב לתואר יוקרתי בעיני מעסיקים, כך ששאלת הפרקטיות של התוכן הלימודי, לא תמיד רלוונטית כאן. לימודים הרבה יותר מעשיים; יש כאלה הטוענים שמקצוע החשבונאות באוניברסיטה יכול להוביל את לומדיו רק בכיוון תעסוקתי אחד – ראיית חשבון, אך למעשה יש כמה וכמה אפשרויות התפתחות. מה שבטוח הוא שיוצאים עם הרבה ידע בתחום הפיננסי – חישובי מס, ביטוחים, פנסיות, השקעות, מימון, ניתוח דוחות כספיים וכדומה.
מידת הקושי תואר מהנה יחסית, ובכל זאת מאתגר, בעיקר בשנתיים הראשונות. לימודים מלחיצים יותר ומאתגרים יותר מאשר כלכלה. צריך לשבת ו"לחרוש".
גיוון בלימודים בלימודי כלכלה הסטודנטים מפתחים חשיבה עצמית ורוכשים כלים להבנה וניתוח תופעות שונות. אין הרבה גיוון, הלימודים נחשבים ל"יבשים".
משך הלימודים שלוש שנים אקדמיות שלוש או ארבע שנות לימוד + שנה או שנתיים התמחות (לא מוכרחים לבצע התמחות, אם לא רוצים להמשיך לראיית חשבון)
כמה קל להתקבל? לאוניברסיטה מתקבלים עם ציון התאמה 620 או יותר. לאוניברסיטאות ניתן להתקבל עם ציון התאמה של 650 ומעלה. 
דרישות בשוק קיימת דרישה גבוהה בשוק לכלכלנים, ואף גבוהה יותר לממשיכים ללימודי תואר שני בכלכלה או בתחום נוסף כמו מנהל עסקים, ייעוץ ארגוני ועוד. קיימת דרישה גבוהה בשוק לרואי חשבון וחשבי שכר כמעט בכל תחום אפשרי, במגזר הפרטי או הציבורי.
שכר כלכלנים מתחילים יכולים להרוויח 6,500 ₪ בחודש, ובעלי וותק של עשר שנים ומעלה יכולים להגיע ל - 40,000 ₪ בחודש, ואף יותר אם לומדים תואר שני.  משכורות של רואי חשבון יכולות לנוע בין 6,000 ₪ למתחילים ועד 20,000 ₪ בחודש לבעלי ניסיון.
אפשרויות תעסוקה דלתות רבות נפתחות בתחומי הפיננסים, הבנקאות, הייעוץ האסטרטגי, אבל חסרה התמחות ספציפית בניגוד לרואי החשבון.  בתום הלימודים, הסטאז' ובמעבר בחינות המועצה, הבוגרים יוצאים עם מקצוע ביד, וניתן להשתלב בעולם הנדל"ן, בשוק ההון, בייעוץ פיננסי ועוד. 
אפשרויות ללימודי המשך ניתן להמשיך ללימודי תואר שני ושלישי בכלכלה, ואפשר לשלב לימודי מנהל עסקים, ייעוץ ארגוני ועוד.  לימודי תואר שני בחשבונאות, בהתמחות מימון וניהול חשבונאי; בנוסף ניתן ללמוד אקטואריה, סטטיסטיקה, מקרקעין ועוד.
 
גולשים שאלו וקיבלו תשובות
 

האם תואר כללי בכלכלה או מנהל עסקים פחות משתלם מהתמחות בחשבונאות?

קיים יתרון בתעודת המקצוע של רואי החשבון, המקצוע ממשי ומוגדר בניגוד לשני התחומים האחרים. כלכלן אינו מקנה תעודה מקצועית אך הוא מקצוע מוגדר.

 

לאיזה מקצוע יש יותר אפשרויות תעסוקה, כלכלה או חשבונאות?

בכלכלה קל יותר למצוא תפקידים זוטרים בראשית הדרך, אך לקבל תפקידים משמעותיים צריך סבלנות. בחשבונאות קל להגיע לתפקידים משמעותיים, אך צריך להצטיין בלימודים.  

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על כלכלה או חשבונאות?

רוצה לדעת יותר על כלכלה או חשבונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד כלכלה או חשבונאות
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי כלכלה או ניהול ללא פסיכומטרי 2013
לימודי כלכלה עם קושי במתמטיקה
לימודי כלכלה וניהול - האם הרמה במתמטיקה גבוהה?
לימודי כלכלה ותקשורת מול לימודי הנדסת תעשייה
הרשמה מאוחרת ללימודי כלכלה וניהול
הסבה מלימודי כלכלה ומנהל עסקים במכללת רופין
לימודי כלכלה - תעודה מקצועית
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...