השלמת בגרויות בחינם

רוצה לדעת על הכנה לבגרות בחינם? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


איך אפשר להשלים בגרויות או לשפר את הבגרות בחינם?
 
קיבצנו לפניכם את האפשרויות הקיימות בישראל עבור אנשים שלא ויתרו על הבגרות, אך שאין ביכולתם או ברצונם לשלם. מערכות למידה מקוונות הפועלות להנגשת הלמידה לציבור הרחב ושירותים המוצעים לאזרחים מטעם המדינה – הסיפור המלא.
 

אינטרלקט interlect
 
מערכת ללמידה עצמית ועצמאית באמצעות האינטרנט מציעה לגולשים להתכונן לבגרות ולשפר את ידיעותיהם במקצועות: בגרות באנגלית, בגרות במתמטיקה, בגרות בלשון ובגרות בפיזיקה, לקראת בחינת הבגרות. באינטרלקט נמצאים בפיתוח כרגע גם המקצועות: כימיה, אזרחות ומחשבים. המשתמש במערכת זו יכול לבחור מבין רשימה ארוכה של נושאי לימוד, ולהיכנס לנושא שבו הוא מתקשה. ברגע שבחר בנושא לימוד מסוים זוכה הגולש להדרכה קולית וויזואלית על ידי מצגת. חווית הלמידה נעשית קלילה ומהנה יותר באמצעות ההשקעה של בוני האתר באמצעים גרפיים המקלים על ההבנה, וכן בשילוב של הומור קליל בהעברת החומר ובתרגולו.
 
רשימת נושאי הלימוד לבחירה ערוכה על פי סדר הגיוני של למידה, החל מן הבסיס ועד לשלבים מתקדמים. כך למשל, הפרק הראשון באנגלית מלמד את הגולשים על שמות עצם, ואילו פרק מתקדם הרבה יותר כבר עוסק באופן שבו הופכים משפט שלם מפעיל לסביל. בנוסף, לכל נושא לימוד יש פרק מסכם ובחינה מסכמת. עוד כלי עזר מצוין, המשולב במערך הלמידה המקוון לאורך כל הדרך, היא קוביית המושגים. בקובייה זו מופיעים המושגים הקשורים לכל נושא לימודי. המשתמש יכול להקיש על מושג שאותו הוא אינו מבין, ואז יקבל משפט הסבר על מושג זה. 
 
בנוסף, הקורסים במערכת אינטרלקט כוללים תרגילים ופתרונות. גם התרגול, כמו השיעורים, מבוסס על היררכיית ידע והתפתחות הלמידה. ישנם תרגילים על נושאים ממוקדים, ואלה ערוכים על פי רמות. רק אם התלמיד מצליח לענות על מקבץ של שאלות ברמת הבסיס, הוא יכול להמשיך אל השאלות הבאות. בנוסף, יש אפשרות "לקפוץ" אל סוף הקורס ולפתור תרגילים להם דרוש ידע מקיף יותר.
 
שיפור בגרויות

הקורסים ללא עלות מתאימים הן למי שברצונם להשלים לבגרות מלאה, והן למי שיש ברשותם תעודת בגרות מלאה אך מעוניינים בשיפור בגרויות, כדי להגיע לרף הציונים הנדרש לצורך קבלה למקצועות מסוימים. במקרים אלה התלמידים לומדים בדרך כלל מספר מצומצם של מקצועות לבגרות, בהתאם לצורכיהם.
 
 
מרכזים להשלמת השכלה למבוגרים
 
בעיריות השונות קיימים מרכזים הפועלים ללא מטרת רווח על מנת לעזור לאוכלוסיות שונות להשלים בגרויות ולפתח מיומנויות נוספות הדרושות להם על מנת להתקבל לעבודה או ללימודים אקדמיים. במרכזים אלה קורסי ההכנה לבגרות מסובסדים על ידי המדינה, וישנן אפשרויות אף להשתתף בהם בחינם, אם על ידי מלגה, ואם באמצעות השימוש בכספי הפיקדון לחיילים משוחררים.
 
באופן כללי אין הגבלות גיל על תכניות השלמת הבגרויות, ומשתתפים מכל הגילים יכולים ללמוד בהן. בחלק מן המוסדות מציעים מסלולים גמישים, לרוב בשעות הערב, שמתאימים לאנשים עובדים המעוניינים בהשלמה במקביל לעבודתם. בדרך כלל, המסלולים ללא עלות הם קורסים מקוונים שבהם ניתן לקרוא בזמן החופשי את חומרי הלימוד וגם לתרגל פתרון בחינות.
 
פרויקט בגרות לחיילים לוחמים ותומכי לחימה
 
במהלך השירות הצבאי ניתנת אפשרות לחיילים הקרביים להשלים לימודים לקבלת תעודת הבגרות. הפרויקט מאפשר לחיילים אלה להשלים 3 או 4 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית, ויחידת לימוד נוספת במקצוע האזרחות. ניתן ללמוד רק שני מקצועות במקביל, ולהשלים את המקצוע השלישי מאוחר יותר.
 
הלימודים מתקיימים במסגרת פנימייה צבאית, וצוות ההוראה מורכב מעובדי הוראה אזרחיים ומש"קיות חינוך. לפרויקט זה מתקבלים רק חיילים שיש להם סיכוי טוב להצליח בבגרות, ושלא זכו לקבל תעודת בגרות בתיכון. נעשים מאמצים לאתר לקויות למידה אצל חיילים ולהעבירם תהליכי אבחון לצורך השגת הקלות בבגרות.
 
בפרויקט בגרות לחיילים לוחמים ותומכי לחימה משולבות שלוש שיטות הוראה: הרצאות פרונטליות הכוללות הדגמות ותרגילים; שיעורים בקבוצות קטנות על מנת לסייע לתלמידים מתקשים ולתגבר את תהליך הלמידה; שיעורים פרטיים המיועדים לתלמידים מתקשים וללקויי למידה.
 
 
לחיילים משוחררים

ביחידה להכוונת חיילים משוחררים מסייעים במימון תכניות מכינה להשלמת בגרויות. מסלולים אלה מתאימים הן לחסרי תעודת בגרות והן למעוניינים לשפר את הציונים. הסטודנטים זכאים למימון חלקי או מלא, וכן לדמי קיום. סיוע זה נקבע על פי קריטריונים סוציו אקונומיים.

תקופת הזכאות לחיילים משוחררים היא עד 5 שנים מיום השחרור. לחיילים בודדים, תקופת הזכאות היא עד 10 שנים מיום השחרור.

מי שאינם זכאים למימון זה יכולים לממן את הקורסים על חשבון הפיקדון.
 
ליוצאי אתיופיה

יוצאי אתיופיה המעוניינים להשלים או לשפר בגרויות יכולים ללמוד בתכניות מכינה ייעודיות המוצעות בחלק ממוסדות הלימוד, שבהם הלימודים מתקיימים ללא עלות, או בהנחה משמעותית. בתכניות אלה ניתן ללמוד לקראת מקצועות החובה ורבים ממקצועות הבחירה המוגברים.

נוסף על כך, יוצאי אתיופיה יכולים להסתייע במקרים מסוימים במלגות לימוד לצורך מימון קורסי ההשלמה. המלגות ניתנות על ידי גורמים שונים כגון משרד הקליטה וכן עמותות וארגונים.
 
 פרויקט היל"ה
 
פרויקט חברתי זה, בין יתר מטרותיו, פועל גם בשטח הבגרויות. מטרת הפרויקט להביא תלמידים נושרים מבתי ספר לבגרות מלאה. במסגרת הפרויקט ניתנים שיעורים פרטיים או מתקיימים שיעורים בקבוצות קטנות כהכנה לבגרות. הנושרים הם בני נוער שלא הצליחו להחזיק מעמד במסגרת הקשוחה של בית הספר, וזקוקים למסגרת גמישה ועצמאית יותר, וכן תלמידים לקויי למידה. הפרויקט פועל בקהילות שבהן להורים אין כסף לשלוח את ילדיהם לבתי ספר אקסטרניים לבגרויות, והוא מעניק להם תחליף ראוי המאפשר לבני הנוער להגיע לבגרות מלאה בחינם.
 
 
מיזם "רצים לבגרות" בפייסבוק
 
עשר קבוצות למידה לבגרות פועלות בפייסבוק בהשתתפות מורים מתנדבים: סטודנטים להוראה, מורים בפועל ועובדי הוראה בפנסיה. לכל קבוצת למידה דף פייסבוק, שנועד ללוות את הגולשים בלמידה לבגרות במקצוע מסוים. כך למשל, בדף הפייסבוק "רצים לבגרות – לשון" ניתן למצוא מגוון עזרים לצורך הכנה לבגרות בלשון, וביניהם: חומרי לימוד, קישורים מומלצים, שאלות של גולשים ותשובות של מורים. המטרה של מקימי היוזמה היא לתת מענה אמיתי למי שרוצה להצליח בבגרות מבלי לשלם הרבה כסף על בתי ספר, מורים פרטיים וספרי לימוד.
 
 
לסיכום
 
אז אם חשבתם עד עכשיו שהשלמת בגרויות זה עסק יקר? – הצגנו לכם כמה אפשרויות ללמוד לבגרות מבלי להוציא אגורה מהכיס. מערכת למידה חינמית באינטרנט מעניקה לכם חווית למידה מהנה וקלילה, עשירה בדוגמאות, הסברים, תרגילים ובחינות. שירות הניתן על ידי המדינה לבני נוער נושרים, במהלך השירות הצבאי או במרכזי העירייה מאפשר לאוכלוסיות מגוונות להשלים את הבגרות בחינם. מיזם "פייסבוקי" מאת הדור הבא של אנשי החינוך גייס עבורכם מורים בפנסיה, מורים בפוטנציה ומורים בפועל – הכל על מנת שתצליחו בבגרות. 
 

 

עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים