הסבת אקדמאים

רוצה מקצוע חדש? לנוחיותך כל האפשרויות להסבה מקצועית הקיימות בישראל, בבתי הספר השונים. ליקטנו עבורך את הפרטים החשובים בנוגע למסלולי ההסבה.


יש לך שאלה? לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
הסבת אקדמאים - הסבה מקצועית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הסבת אקדמאים - מדוע כדאי לי לעשות הסבה מקצועית?

רבים מאיתנו מרוצים מאוד מעבודתם ומוכנים לעבוד כעורכי דין, רואי חשבון או כלכלנים עוד שנים רבות. אך ישנם גם כאלה אשר מרגישים שמיצו את עצמם בתחום בו הם עוסקים או כאלה שפשוט אינם אוהבים את המקצוע שלהם ומחפשים שינוי. עבור כל אלה נועדו שלל ההסבות המקצועיות הקיימות כיום בשוק.

 

אין זה נדיר לראות עורכי דין שהופכים למורים, רואי חשבון שהופכים לכלכלנים או עיתונאים שהופכים לאנשי פרסום. ישנם כיום עשרות תכניות להסבות מקצועיות שונות בתחומים שונים, וכיום תוך שנה עד שנתיים (ולעיתים גם תוך מספר חודשים) ניתן לרכוש מקצוע חדש, ללא כל בעיה.

 

מה זה הסבה?


מסלולי הסבת אקדמאים מיועדים לבעלי תארים שמעוניינים לשנות כיוון בקריירה ולהשתלב בתחום אחר מזה שלמדו בתואר הראשון. המעבר יכול להיות לתחום קרוב למקצוע הקודם, או לחלופין לענף שונה ורחוק מהלימודים הקודמים. כדי לקבל את התואר החדש, האקדמאים יכולים לקחת חלק במסלולי לימוד מרוכזים ולרוב גם מקוצרים, שבהם הם משלימים את החובות הנדרשים לתואר במקצוע החדש.

 

אילו הסבות מקצועיות קיימות?

ישנן כיום לא מעט הסבות המיועדת לאקדמאים בעלי תואר ראשון או שני - הסבה להוראה, הסבה לסיעוד, הסבה לעבודה סוציאלית ועוד. כל ההסבות לאקדמאים מיועדת לאנשים שכבר יש להם תואר ראשון והם מעוניינים בהחלפת מקצוע.

 

רוב ההסבות הללו נמשכות כשנה עד שנתיים אך ישנן גם הסבות ארוכות יותר. הסבות פופולאריות נוספות הן בתחום המחשבים (למשל הסבת אקדמאים לתכניתני מערכות מידע או הסבה למנהלי רשתות ועוד). ישנן גם הסבות לתחום התקשורת, הסבה לתחום האימון האישי, הסבה לתחום הפרסום ועוד. באופן כללי ניתן לומר כי לכל מקצוע מבוקש יש הסבה שהותאמה במיוחד עבורו.

 

תוכניות לימוד

תכנית הסבת אקדמאים לתחום הסיעוד - אקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות, המוצאים עניין בתחום זה יוכלו להשתלב בתוכנית הסבה לסיעוד. התכנית נמשכת שנתיים וחצי בממוצע ומתמקדת בלימודים מתחומי מדעי הטבע, החברה והסיעוד. מלבד מהלימודים העיוניים הסטודנטים במסלול נדרשים בהתנסות מעשית בבתי חולים ובקהילה. בוגרי ההכשרה זכאים לתעודת רישום כאח מוסמך או כאחות מוסמכת ממשרד הבריאות.

תכנית הסבת אקדמאים לתחום ההוראה - התוכנית להסבת אקדמאים להוראה עונה על הצורך הרב במורים מקצועיים שישתלבו במערכת החינוך בארץ. ההכשרה מיועדת לבעלי תואר אקדמי מוכר המעוניינים בתעודת הוראה ומתמקדת בלימודי חינוך, בלימודי התמחות ובהתנסות בהוראה. הלימודים מתפרסים על פני 60-36 שעות שבועיות, כאשר משך הלימוד נקבע בהתאם לתחום התואר האקדמי. תוכניות הלימוד נבנות באופן פרטני בהתאם לנתוני המועמד, כאשר נלקחים בחשבון לימודיו הקודמים, נסיונו התעסוקתי ועוד.

תכנית הסבת אקדמאים לתחום ההייטק - הקדמה הטכנולוגית והתנאים הנלווים לעוסקים במקצועות ההייטק מביאים אקדמאים רבים להצטרף לתוכניות ההסבה למקצועות ההיטק . הכשרות ההסבה מותאמות לצורכי המשק ועוסקות בהכשרת אקדמאים לתכניתני מערכות מידע או הסבה למנהלי רשתות. ישנן גם מגוון של הסבות אקדמאים לתכנות, שמאפשרות לתלמידיהם להכיר שפות תכנות עדכניות שנחוצות בשוק של היום.

 

תכנית הסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית - תחום העבודה הסוציאלית מושך אליו רבים שמעוניינים בקריירה שיש בה שליחות ועבודה קרובה עם אוכלוסיות במצבי סיכון ומחסור. תכניות אלה לרוב נפרשות על פני כשנתיים (ארבעה סמסטרים), הן כוללות למידה תיאורטית לצד התנסות מעשית בשדה בה מתרגלים את שיטות ההתערבות הנלמדות.

 

תכנית הסבת אקדמאים לחשבונאות - תכניות הסבת אקדמאים לראיית חשבון, או לימודי חשבונאות לבעלי תואר אקדמי, מאפשרות לאקדמאים משלל ענפים לקבל את הכלים הנדרשים למעבר מבחני מועצת רואי החשבון והם מקנים ידע חשבונאי ופיננסי נרחב וחיוני למשק של היום.

 

תכנית הסבת אקדמאים להנדסה - מסלולים אלה מאפשרים לאקדמאים לעבור לתחום ההנדסה על שלל ענפיו ולקבל את ההכשרה הדרושה להרשמה לפנקס המהנדסים הישראלי. יש לציין כי אורכה של תכנית זו זהה לזה של לימודי הנדסה לתואר ראשון.

 

הסבה מקצועית לטיפול - בעלי תארים המעוניינים להשתלב במקצועות טיפוליים יכולים למצוא מספר מסלולים שעשויים להתאים להם. בין אותם מסלולים נכללת הסבה לפסיכולוגיה המתקיימת כמסלול השלמה למעוניינים להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה ולקבל את ההסמכה הנדרשת למטפלים. כמו כן ניתן למצוא מסלולי הכשרה לתעודה המתאימים לאקדמאים במקצועות רלוונטיים שברצונם להשתלב במקצועות תרפיה שונים כגון תרפיה באמנות, אבחון דידקטי ועוד.


היכן עושים הסבות מקצועיות?

ישנו מגוון רחב של מוסדות לימוד אשר מאפשרים ללמוד בתכניות הסבת אקדמאים. בים המוסדות הללו ניתן למצוא אוניברסיטאות ומכללות כאחד, שפרושות בכל אזורי הארץ. תכניות מסוימות, כגון הסבת אקדמאים להוראה, ניתן למצוא גם במכללות לחינוך נוסף על מכללות ואוניברסיטאות רבות אחרות.

 

הנה כמה מן המוסדות המציעים תכניות להכשרת אקדמאים:

 

הסבת אקדמאים להוראה

 

  • מכללת אוהלו בקצרין: המכללה מציעה תכניות שונות להסבת אקדמאים להוראה לשכבות גיל שונות, מחינוך לגיל הרך ועד חינוך על יסודי, לרבות מסלולים כהסבה להוראת ביולוגיה, הסבה להוראה יהדות, הסבה לחינוך מיוחד והסבה לחינוך גופני.

 

  • המכללה האקדמית אחוה: המכללה, שממוקמת סמוך לגדרה, מציעה לאקדמאים שלל תכניות לקבלת תעודת הוראה כגון הסבת אקדמאים להוראת מתמטיקה, הסבה להוראת אנגלית, הסבה להוראת היסטוריה והסבה להוראת ספרות.

 

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב): מכללה זו מפעילה שלל תכנית להסבת אקדמאים להוראה, מהחינוך לגיל הרך ועד לחינוך העל יסודי והחינוך המיוחד. ישנה גם תכנית ייחודית להסבת אקדמאים להוראת מוזיקה, מגן הילדים ועד לעל יסודי.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא): מלבד מסלולי ההכשרה להוראה לשכבות הגיל השונות (הגיל הרך, יסודי ועל יסודי) ניתן ללמוד בתכניות ייעודיות למצטיינים בענפים כגון הוראת פיזיקה, חינוך מתמטי או הוראת מדעי החברה.

 

  • מכללת גורדון לחינוך (חיפה): במוסד זה פועלות מגוון תכניות להכשרת אקדמאים להוראה, לצד מסלולים מגוונים לתואר שני בחינוך ולהרחבת הסמכה למורים.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): במוסד זה יש שלל מסלולים להסבת אקדמאים , לצד מבחר תכניות לימודים אקדמיות לתואר ראשון ושני בחינוך ומסלולים ללימודי תעודה למורים ולאנשי חינוך.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך דוד ילין (ירושלים): במכללה זו יכולים אקדמאים לבחור מבין שלל תכניות להסבה, במקצועות שנלמדים בבית הספר היסודי, העל יסודי, במסגרת לגיל הרך או בחינוך המיוחד ובחינוך האנתרופוסופי.

 

הסבת אקדמאים לסיעוד

 

  • המכללה האקדמית רמת גן: המכללה האקדמית רמת גן עורכת תכנית הסבת אקדמאים לסיעוד אשר מותאמת במיוחד למעוניינים לשלב את הלימודים עם חיי משפחה או קריירה, אורכה של התכנית כשנתיים וארבעה חודשים והיא משלבת התנסות קלינית במוסדות בריאות.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: מסלול הסבת האקדמאים של החוג לסיעוד באוניברסיטת תל-אביב נמשך כשנתיים וחצי ומעניק לבוגריו תואר ראשון בסיעוד ותעודת אחות מוסמכת.

 

  • בית הספר לסיעוד דינה (פתח תקווה): בית הספר מסונף לחוג לסיעוד של אוניברסיטת תל-אביב והוא פועל במתחם בית החולים בילינסון. מתקיימות בו גם תכניות ללימודים סיעוד לתואר ראשון וקורסים על בסיסים לאחיות ולאחים.

 

  • בית הספר לסיעוד הלל יפה (חדרה): בבית הספר ללימודי סיעוד של המרכז הרפואי הלל יפה ניתן ללמוד בתכנית הסבת אקדמאים לסיעוד אשר מעניקה ידע וכלים קליניים פרקטיים למעוניינים להשתלב במערכת הבריאות.

 

הסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון: תכנית זו מיועדת לאקדמאים מצטיינים ממבחר דיסציפלינות והוא מספק להם כלים פרקטיים שנחוצים להשתלבות בתחום הרווחה. המסלול נפרש על פני כשנתיים.

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב): התכנית להסבת אקדמאים לעבודה סוציאלית של המכללה האקדמית ספיר נפרשת על פני כארבעה סמסטרים, התכנית שמה דגש על מערובת קהילתית וחברתית בשלל מסגרות.

 

  • המכללה האקדמית אשקלון: היקפה של התכנית להסבת אקדמאים לסיעוד במכללה האקדמית אשקלון הוא כשנתיים, מוסד הלימוד מציע מקומות הכשרה מעשית כבר משנת הלימוד הראשונה כדי לסייע לסטודנטים להשתלב בשירות החברתי באזור הדרום ובאזורים נוספים.

 

  • המכללה האקדמית צפת: התכנית להסבה לעבודה סוציאלית מקנה לבוגריה תואר ראשון BA והיא נפרשת על פני ארבעה סמסטרים. התכנית כוללת התנסות מעשית במסגרות רווחה באזור הצפון.


אפשרויות תעסוקה

לבוגרים של תכניות הסבת האקדמאים יש שלל אפשרויות להשתלבות בתחום החדש. במערכת החינוך השתלבו בשנים האחרונות אנשי הייטק, עורכי דין ואפילו אנשי עסקים בהצלחה רבה. גם העולם המחשבים יש ביקוש גדול לאנשי מקצוע איכותיים לאחר הסבות מקצועיות וכך גם בתחומים כמו חשבונאות, סיעוד ובריאות. ברבים מבין הענפים הללו יכולים האקדמאים להמשיך להתקדם עם צבירת וותק במקצוע וכך לצמוח ולטפס בסולם הדרגות וגם להעלות את רמות השכר שלהם. לאחר היציאה לשוק העבודה הבוגרים יכולים גם להמשיך לפתח את עצמם דרך הכשרות מקצועיות או לימודים מתקדמים, בהמשך הדרך.

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הסבת אקדמאים - הסבה מקצועית?

רוצה לדעת יותר על הסבת אקדמאים - הסבה מקצועית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
הסבת אקדמאים - הסבה מקצועית
(92) 3.9
ויקטוריה

ויקטוריה

08/08/2023
5/ 5

בית ספר אסף הרופא

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יחס אישי של מרצים, כיתה קטנה, עובדי הנהלה נגישים ועוזרים

על הקמפוס

מקום יפה נוח להגיע, חניה חינם, חדרי סימולציה ומעבדות, המרצים מעולים ומעניינים, לא מוותרים על אף סטוד קרא עוד...

טיפים

לא לוותר ללכת ללמוד את המקצוע שאוהבים למרות כל הקשיים!

אפרת

אפרת

22/11/2021
5/ 5

בית ספר לסיעוד שערי צדק

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את הסדר בתחומים המנהלתיים שהמוסד עובד לפיו, מעיד בעיניי על מוסד שמכבד את עצמו ואת הסטודנטי קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס ממוקם ליד בית החולים ובשל הלימודים בתחום הסיעוד זה גורם ללימודים התיאורתיים להיראות מציאותיים קרא עוד...

טיפים

חשוב בעיניי לראות שיש חברה שאובה ומתאימה ללימודים, מקל מאוד במהלך הלימודים עצמם וכן קרבה למקום מוסד  קרא עוד...

רחל אורה

רחל אורה

23/05/2021
5/ 5

ביה"ס שיינבורן איכילוב

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יחס חם ואישי, עזרה וחשוב להם שנצליח

על הקמפוס

מקום מדהים ונותן מלא מיגע מעביר את השיעורין בצורה הכי קליטה ומובנת

שאלות הגולשים בנושא
הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד בגורדון, אורנים או אוניברסיטת חיפה
הסבת אקדמאים מהוראה לתחום מתגמל
הסבת אקדמאים להוראה בשנה אחת
הסבת אקדמאים לייעוץ חינוכי
הסבה מקצועית לאקדמאים אחרי גיל 40
הסבת אקדמאים להוראה - כמה זמן לומדים?
קורסי הסבה לאקדמאים בתחומי המחשבים- תכנות, בדיקות תוכנה וכדומה