קורס ניהול בתי ספר באוניברסיטה הפתוחה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על הפתוחה - קורס ניהול בתי ספר.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכשרת מנהלי בתי ספר באוניברסיטה הפתוחה


דרושים מנהיגים


מנהלי בתי ספר נדרשים במסגרת תפקידם למגוון רחב של תפקידים, שלא מסתכמים רק בפיקוח על הפן הלימודי במוסדות הלימוד. הם צריכים לשמש מנהיגים חברתיים ופדגוגיים, להוביל את הצוות החינוכי ולדאוג לתנאים הטובים ביותר עבור התלמידים. כמובן שמאפיינים כמו מבנה החברה ואופי בית הספר משפיעים גם הם על הניהול, כשהמציאות של ימינו גם מציבה בפניהם אתגרים טכנולוגיים לא פשוטים.


באוניברסיטה הפתוחה מציעים קורס הכשרת מנהלי בתי ספר, שמעניק ידע וכלים מעשיים למועמדים לתפקידי ניהול במוסדות חינוך. המסלול מאפשר למשתתפים להתנסות בהנהגה של ארגונים חינוכיים והוא מכין אותם לקראת אתגרי מערכת החינוך הישראלית של ימינו. התכנית נערכת בפיקוח של מכון "אבני ראשה", מוסד לפיתוח מנהיגות בית ספרית של משרד החינוך. המכון מקיים תכניות לעתודה ניהולית ומסלולים לקידום של מנהלים קיימים.


תכנית הלימודים


המשתתפים בקורס מכירים מודלים, תיאוריות ותפיסות מעולם החינוך ומתחום הניהול ומתוודעים לעקרונות שונים של מנהיגות חינוכית. הם בוחנים את תחומי האחריות של מנהלים ואת התפקידים הרבים שהם נדרשים אליהם בבתי ספר. בהמשך, הם לומדים איך אפשר להתאים את הניהול לאופי בתי הספר וגם לתפיסה הפדגוגית והערכית שלהם כאנשי הוראה. בנוסף לכך, הם עוסקים בשינויים טכנולוגיים שמתחוללים במערכת החינוך ובדרכים בהן אפשר להוביל הוראה ולמידה בסביבות ממוחשבות ומתקדמות.


מתכונת הלימוד


קורס הכשרת מנהלים לבתי ספר באוניברסיטה הפתוחה מתפרש על פני כ - 400 שעות לימוד ומרוכז בשנה אחת. השיעורים מתקיימים פעם בשבוע, כמו כן נערכים ימים מרוכזים בחופשות ובמהלך הקיץ.


השיעורים משלבים בין הרצאות לבין למידה חווייתית ומעשית. המשתתפים מתנסים באופן פעיל בשיטות ניהול דרך עבודה בקבוצות, דיונים בכיתה, סימולציות, משחקי תפקידים וסדנאות. כמו כן נערכים כמה ימי עיון וסיורים לימודיים. כמו כן, התכנית משלבת גם למידה מקוונת והיכרות עם מערכות למידה מרחוק והוראה מתוקשבת.

 


נושאי הלימוד

 

  • ערכי מנהיגות חינוכית
  • הבדלים בין לומדים
  • תנאים ליישום רפורמות
  • יצירת קהילה לומדת
  • עזרים דיגיטליים בלמידה
  • דרכים לקידום הוראה
  • שינויים בארגונים חינוכיים
  • דילמות לאנשי הוראה
  • מציאות ניהולית בבתי ספר
  • ניהול בתנאי אי ודאות    
  • תפיסות פדגוגיות של מנהלים    
  • ועוד


תנאי קבלה


לקורס הכשרת מנהלי בתי ספר באוניברסיטה הפתוחה יכולים להתקבל אנשי הוראה קבועים בעלי תואר שני בחינוך, תעודת הוראה וניסיון של 4 שנים לפחות בעבודה בבתי ספר יסודיים או על יסודיים. כחלק מתהליך הקבלה לתכנית, עליהם לעבור סדרה של ראיונות קבלה, בהם ניתנת חוות דעת של מפקחים מטעם משרד החינוך ושל גורמים נוספים. כמו כן, הם צריכים לעבור בהצלחה מרכז הערכה.

 


תעודה


משתתפים שמסיימים בהצלחה את הקורס מקבלים תעודת גמר, שמוענקת מטעם האוניברסיטה הפתוחה ומשרד החינוך. כדי לקבל את הדיפלומה הם צריכים לעמוד בכל חובות הנוכחות וההגשה ולהשלים את פרויקט הגמר היישומי.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

תואר b.a בחינוך מספיק כדי להיכנס למערכת הגנים?
חן אביטל
1 תגובות
הסבה מרואה חשבון למורה במערכת החינוך
ציון יקר
1 תגובות
מדוע צריך להשלים?
סטודנטית לעתיד
1 תגובות
שילובים שהולכים עם חינוך בדו חוגי?
שחר
2 תגובות
מסלול ייעודי להוראת לימודי מחשבים
ליעד אוחיון
3 תגובות
האם כדאי לעשות הסבה לייעוץ חינוכי בגיל 43?
נסרין
1 תגובות
השלמה מתעודה בהוראה לתואר ראשון
אביעד סעדיה
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,802 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,565 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,089 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים931 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp