הוראת שפות לתואר שני באוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני הוראת שפות - אוניברסיטת תל אביב.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהוראת שפות באוניברסיטת תל אביב

 

May I? - ת'פדל!

 

ניתן לראות בתקופה שלנו עידן של הגירה בלתי פוסקת בין מדינות, בין תרבויות, ואפילו בין זהויות. החברה הישראלית, בפרט, היא חברה רב תרבותית המורכבת מפסיפס של מנהגים, מורשות ולשונות, המקיימת בתוכה גם מיעוט ערבי, הנושא על גבו – שפה, ספרות ומסורת ייחודית. בעשורים האחרונים, מדינת ישראל התעשרה אף בגוונים נוספים, עם כניסת מהגרי העבודה והפליטים. וישנה גם ההגירה החוצה של ישראלים למדינות אחרות, אם לצרכי קריירה אם לטובת מסעות ברחבי העולם.

 

המרחב והזמן שבהם אנו מצויים היום, בישראל ובעולם כולו, יוצרים עבורנו הזדמנות להבין את משמעות הנבדלות הלשונית יחד עם הבסיסים המאחדים של תקשורת אנוש. באוניברסיטת תל אביב, במסגרת מגמה ייעודית להוראת שפות בתואר שני בחינוך, מבקשים להכשיר חוקרים, מחנכים ומורים, מעצבי מדיניות ומפתחי תכניות לימוד וכלי הערכה ומדידה בתחום הוראת שפות בישראל.

 

על התכנית בתל אביב

 

התכנית לתואר שני בהוראת שפות עוסקת בהיבטים כגון: רב לשוניות, שימור תרבותי של שפות, הוראת שפות מורשת, היבטים פסיכולוגיים וחברתיים של הלשון ועוד. המשתתפים במסלול לומדים אף כיצד לפתח ולהעריך תכניות לימוד המסתייעות בטכנולוגיות דיגיטליות, ואיך לבנות ולבקר תכניות לימוד השמות דגש על רב לשוניות. ניתן ללמוד במסלול הכולל תזה מחקרית, ובמסלול עיוני ללא תזה. בשנה הראשונה כולם לומדים במסלול העיוני, ורק לאחריה ניתן לעבור, על סמך הישגים אקדמיים מתאימים, למסלול המחקרי.

 

אוריינטציה אידיאולוגית

 

ראש התכנית באוניברסיטת תל אביב, שואפת לכינון מדיניות של רב לשוניות בחינוך הישראלי, כבר מן הגילאים הצעירים של בית הספר היסודי. לפי חזונה, עוד בכיתה א' יש לשלב מילים אנגליות בהוראה של מקצועות לא מילוליים, כמו חשבון. החזון אכן לא רחוק מהמציאות, ותכנית הילדים "דורה" כבר הוכיחה עד כמה הילדים פתוחים לשפה האנגלית. בכיתות גבוהות יותר בחינוך היסודי יש ללמוד גם ערבית מדוברת – הניב שבו אפשר באמת לתקשר עם ערביי ישראל, ולא רק לקרוא ספרות ערבית ישנה. בשנים מאוחרות יותר צריכה להינתן בחירה לתלמידים באשר לשפה שלישית שאותה ילמדו.

 

 

האידיאולוגיה המכוונת את ראש התכנית לתואר שני בהוראת שפות בתל אביב, נולדה מתוך ראיית הצורך המציאותי הממשי של ידיעת שפות זרות בשוק העבודה, ומתוך מבט מפוכח של המציאות הישראלית הרב לשונית והרב תרבותית, וכן מתוך היכרות עם נתונים אמפיריים לגבי ידיעת שפות בעולם. מסתבר, שהעם היהודי הידוע בהיסטוריה בתור ידען של שפות, מצוי כיום הרבה מאחור ביחס ל – 40% מבני עמים אחרים בעולם, שיודעים לא פחות משמונה שפות מדוברות שונות!

 

נושאי לימוד לדוגמא

 

  • מבחנים והערכה בלימוד שפה
  • מודלים בלשניים
  • היבטים קוגניטיביים ברכישת שפה
  • לשון, חשיבה ותרבות
  • התפתחות ההבעה בכתב אצל תלמידים
  • רכישת שפה והוראת שפה
  • תלמידים מהגרים ובני מיעוטים בבית הספר
  • היבטים רגשיים בשימושי שפה     
  • הקשרים פסיכולוגיים וסוציולוגיים של שפה אצל מהגרים     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל לתכנית לתואר שני בהוראת שפות באוניברסיטת תל אביב, יש להחזיק בתואר ראשון בממוצע 80 ומעלה. תעודה מקצועית להוראת שפה הינה בגדר יתרון, אך לא בגדר חובה. המועמדים מוזמנים לראיון קבלה, וההשתתפות בתכנית מתאפשרת על סמך מידת ההתאמה של המועמד או המועמדת. ייתכן שתידרשו ללימודי השלמה, בהתאם לרקע הקודם שלכם. בנוסף, מועמדים המתכוונים ללמוד במסלול מחקרי נדרשים לעבור בחינת פטור בסטטיסטיקה, המהווה דרישת קדם הכרחית ללימודים המתודולוגיים במחקר.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

פורום לימודי חינוך

מעבר ממחנכת למורת שילוב
הדס
ללא תגובה
איזה תואר אני צריכה ללמוד?
אגם ויינטראוב
ללא תגובה
התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
ללא תגובה
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
ללא תגובה
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
1 תגובות
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,753 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב962 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית אשקלון453 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין657 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp