תואר ראשון בחינוך לקויי שמיעה במכללת אורנים

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על הוראת לקויי שמיעה - מכללת אורנים.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

תואר ראשון בחינוך ללקויי שמיעה במכללת אורנים

 

החינוך מגיע לכולם

 

חוק השילוב משנת 1999 קובע, כי ילדים עם צרכים מיוחדים, ובכלל זה – חרשות וליקויי שמיעה, זכאים להשתלב במסגרת החינוך הרגילה. בכדי שילד עם בעיות שמיעה לא ירגיש עצמו אבוד בבית הספר או בגן בין כל הילדים השומעים, הוא זקוק לתמיכה ולהדרכה מקצועית, הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית, שתאפשרנה לו לממש את היכולות ואת הפוטנציאל שלו.

 

מכללת אורנים בטבעון מציעה מסלול לימודים לתואר ראשון בחינוך ללקויי שמיעה ושילובם בבתי ספר רגילים, שבמהלכו מפתחים המשתתפים את היכולת לגשר על הפערים בין תלמידים שונים, ולסייע למורים ולמטפלים השונים במסגרות החינוכיות. כמו כן, הם לומדים איך ניתן לעזור בצורה היעילה והטובה ביותר לאוכלוסיית ילדים זו.

 

קהל היעד

 

הלימודים מיועדים לאנשים סבלניים, אחראיים ואוהבי אדם, המעוניינים להשתלב בתפקידי חינוך, הוראה ושיקום במסגרות חינוכיות ללקויי שמיעה במגזר הציבורי והפרטי.

 

תנאי קבלה

 

המועמדים נדרשים להיות בעלי ציון גמר מכינה או ציון משוקלל (בגרות ופסיכומטרי) של 540 לפחות. מועמדים עם ממוצע ציוני בגרות שמעל 93 אינם זקוקים לפסיכומטרי, ומועמדים מעל גיל 30 בעלי ציון גבוה מ - 540 בפסיכומטרי, לא חייבים תעודת בגרות. כל המועמדים נדרשים לעבור ראיון אישי או קבוצתי לצורך בדיקת התאמה.

 

תכנית הלימודים

 

הסטודנטים בתכנית ללימודי חינוך ללקויי שמיעה מכירים את שפת הסימנים ישראלית, נחשפים לתרבות קהילת החרשים בארץ ולהיבטים חברתיים ופסיכולוגיים של לקויי שמיעה. הם לומדים לפתח אסטרטגיות שיחה ולהשתמש באמצעים טכנולוגיים ייעודיים. משתתפי התכנית מכירים את מבנה מערכת השמיעה ותפקידיה, מזהים סוגים שונים של לקויות שמיעה ואת מידת החומרה שלהן, ומפענחים תוצאות של בדיקות שמיעה התנהגותיות. הם רוכשים דרכי הוראה, שיטות לשיקום וגישה לתקשורת עם לקויי השמיעה.

 

מבנה הלימודים

 

משך הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך, שיקום ושילוב לקויי שמיעה במכללת אורנים הוא ארבע שנים אקדמיות, וכוללים חומר עיוני ויישומי בנושאי השמיעה וקהילת החרשים, ויישום חינוכי של מגוון שיטות הוראה ושיקום של אוכלוסייה זו.

 

נושאי לימוד

 

  • הנגשה אקוסטית בכיתות לימוד
  • קריאת אודיוגרמות
  • מבנה ופעילות של מכשירי שמיעה
  • סינון שמיעה של ילדים
  • הוראת קריאה לילדים לקויי שמיעה
  • בדיקת שמיעה אצל פעוטות
  • תחזוקה ובקרה של מכשירי השמיעה
  • מיתוסים ועמדות כלפי החרשים
  • ציפיות וקריטריונים של השתל השבלולי
  • ההיסטוריה של חרשים בישראל     
  • הוראת שפה מדוברת כשפה ראשונה או שנייה
  • ועוד
  • שימוש במידע ויזואלי ותחושתי לצורך רכישה והפקת הדיבור     
 

 

אפשרויות תעסוקה ולימודי המשך

 

בתום הלימודים לתואר ראשון בחינוך לקויי שמיעה באורנים ניתן להשתלב בתפקידי שיקום, שילוב והוראה של תלמידים חרשים או כאלה הסובלים מבעיות שמיעה בבתי ספר, בגני ילדים ובמסגרות פרטיות. הבוגרים יוכלו, במסגרת העבודה שלהם, לבנות וליישם תכניות התערבות ייחודיות לטיפוח תלמידים אלה. מסיימי המסלול בהצלחה רשאים להמשיך ללימודי תואר שני באוניברסיטת תל אביב, זאת במסגרת הסכם שבין החוג ללימודי חינוך מיוחד במכללה, ובין החוג להיבטים התפתחותיים בחינוך של אוניברסיטת תל אביב.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

ssssssssss

פורום לימודי חינוך

עיסוק בייעוץ חינוכי מבלי לעשות תואר ראשון ושני
לין בטיש
1 תגובות
הסבה לחינוך מיוחד או הוראת אנגלית?
חלפון מיכל
1 תגובות
הנחיות לקבלה לתואר שלישי בחינוך
יפעת
1 תגובות
ניתן להוציא תעודת הוראה ללא בגרות?
נטלי
1 תגובות
צריך תואר שני כדי לעסוק באבחון פסיכו דידקטי?
הילה
1 תגובות
חייבים שנת סטאז לקבלת תואר?
סתיו
1 תגובות
האם אני יכולה לעמוד בלימודי חינוך
Edi
1 תגובות
לכניסה לפורום

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

מעל 28,899 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון588 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל1,221 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר686 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp