תואר שני בפיתוח בינלאומי קהילתי - גלוקל, באוניברסיטה העברית בירושלים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני מדעי החברה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על פיתוח קהילות גלוקל לתואר שני - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בפיתוח קהילות – תכנית הגלוקל באוניברסיטה העברית בירושלים

 

זה עולם קטן מאד

 

בעוד תהליך הגלובליזציה ממשיך לפשוט על שטחים ועמים נוספים ברחבי תבל, פעילותם של ארגוני פיתוח בינלאומיים נעשית חשובה יותר. ארגונים אלה עסוקים בעשייה לצורך שיפור איכות חייהם של קהילות ויחידים באזורים מתפתחים מסביב לעולם. לימודי פיתוח קהילות – גלוקל, הם לימודים לתואר שני במדעי החברה, שמטרתם להכשיר אנשי מקצוע מיומנים, ולהעשיר את הידע והמיומנויות של פעילים, העובדים עם קהילות במדינות מתפתחות ברחבי הגלובוס.

 

תכנית הלימודים

 

תכנית הגלוקל היא תכנית אקדמית בינלאומית, שבה משתתפים סטודנטים ישראליים ותלמידי חו"ל. הרעיון העומד מאחורי התכנית הוא לאפשר, מצד אחד, פיתוח תפישת עולם רחבה ככל האפשר, כזו המודעת לתהליכי הגלובליזציה והשלכותיהם הכלליות, ומצד שני לאפשר רכישת ידע המתייחס לבעיות מקומיות של כפרים וערים ברחבי העולם.

 

הסטודנטים המשתתפים בתכנית מתוודעים לעבודה הנעשית על ידי ארגונים וולונטריים במדינות שונות, בוחנים את השפעותיהם של תהליכים גלובליים על מבנים חברתיים מקומיים בעולם המתפתח, ועוסקים באיתור פתרונות לוקליים לבעיות ולאתגרים חדשים.

 

משתתפי התכנית עוברים תקופת התמחות של ארבעה חודשים, שבה הם חוברים לארגוני פיתוח קהילות מקומיים או בינלאומיים, בפעילותם במדינות המתפתחות. תקופת הסטאז' מתחילה בסמסטר השלישי, וניתן להתמחות בארצות שונות באפריקה, אסיה או דרום אמריקה, בהתאם לפעילות העמותות. פעילות זו מתרחשת בתחומי החקלאות, החינוך, הבריאות, המינהל הציבורי ועוד.

 

במהלך הלימודים באוניברסיטה העברית מתקיימות סדנאות הכנה לקראת ההתמחות, העוסקות הן בתמונה הכללית הרחבה של פיתוח קהילתי ברחבי העולם, והן בהקניית כלים מעשיים בפיתוח. לאחר ההתמחות חוזרים הסטודנטים לאוניברסיטה ומשתתפים בסדנת גמר. במסגרת סדנה זו הם חולקים ביניהם חוויות מתקופת הסטאז', ויוצרים אינטגרציה בין החומרים התיאורטיים בהם פגשו בתחילת התכנית ובין ההתנסויות שעברו במהלך ההתמחות.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים בתכנית נערכים בשפה האנגלית. הם כוללים מפגש עם חומרים אקדמיים תיאורטיים, ועבודה מעשית. משך הלימודים הוא שנתיים, אך ניתן לקצר את המסלול ל – 18 חודשים. המפגשים בכיתה מרוכזים ביומיים מלאים בכל שבוע.

 

תנאי קבלה

 

לתואר שני בפיתוח קהילות - תכנית הגלוקל באוניברסיטה העברית ניתן להתקבל על סמך תואר ראשון וממוצע ציונים של 85 לפחות בתואר. על המועמדים למלא טפסים שונים ולעבור ראיון אישי.

 

צוות אקדמי

 

את תכנית הגלוקל מוביל חוקר דתות, שעסק רבות בהיבטים הדתיים והחברתיים של קהילות יהודי אתיופיה והחברה האתיופית הנוצרית. על חברי הצוות הפועלים בתכנית נמנים גם: אחת ממקימי ארגון "תבל בצדק", שהייתה מעורבת בפעילות פיתוח בסרי לנקה, נפאל והאיטי; חוקרת צעירה הפעילה בתכנון וניהול מאבק בינלאומי נגד סחר בבני אדם; פרופסור שעסק במחקר על אודות יחסי הגומלין בין משאבי משקים ביתיים ובין שינויים דמוגרפיים במדינות עניות, ובנוסף פועל כחבר בועדת ההיגוי של הסקר החברתי הישראלי; ועוד רבים וטובים.

 

נושאי לימוד

 

  • עקרונות ויישומים בכלכלת פיתוח
  • שינוי חברתי
  • אנתרופולוגיה, גלובליזציה ולוקליזציה
  • הערכת תכניות פיתוח
  • תהליכים חברתיים במדינות העולם השלישי
  • אתיקה בארגונים בינלאומיים     
  • תיאוריה, מדיניות ויישומים בתחום הבריאות, לנוכח תהליכי פיתוח     
  • ועוד

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

כלים שיעזרו לך לבחור