לימודי קולנוע לדתיים בבית הספר תורת החיים לקולנוע יהודי

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תורת החיים קולנוע יהודי.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תורת החיים -  בית הספר לקולנוע יהודי

 

כי קרוב הדבר מאד

 

תורת החיים - בית הספר לקולנוע יהודי, ממוקם באזור נחל שורק בישוב יד בנימין שבדרום השפלה. הוא נוסד על ידי הרב שמואל טל מתוך רצון לחנך לדרך ארץ ולערכים טובים באמצעות השתלבות יצירתית בעולם התקשורת, הקולנוע והטלוויזיה. זאת בניגוד לשימוש לרעה שנעשה לעיתים באמצעי התקשורת, וכתגובת נגד לביטויי אלימות המופיעים בה. האמונה היא שניתן לייצר קולנוע מקומי ישראלי איכותי ואותנטי, המחובר למקורות העושר היהודי, כזה שאינו מצריך חיקוי של תרבויות אחרות ותעייה בשדות זרים.

 

בית הספר הוקם כשופר לקולות הציבור התורני, כמקום המאפשר ביטוי לדעותיו ולערכיו התרבותיים, וכחממה שבה יוצרים תרבות יהודית עדכנית מעוררת אהדה. במוסד לימודים זה מכשירים אנשי קולנוע מקצועיים שיוכלו להשתלב בתעשייה ובעשייה תרבותית בז'אנרים עלילתיים ודוקומנטאריים, ובכך לתרום להפיכתו של העולם למקום טוב יותר.

 

על הסטודנטים

 

חלק חשוב בחזונם של הסטודנטים ואנשי הסגל בבית הספר הוא לעשות קולנוע דתי ולהוכיח שהשילוב בין דת לקולנוע יכול להתקיים ולהועיל. סטודנטים רבים שרוצים ללמוד קולנוע ברוח היהדות לא מצליחים למצוא את המקום הראוי, שבו יוכלו לבטא את מה שהם עוברים במהלך חייהם. בתורת החיים הסטודנטים עוזרים ותומכים אחד בשני, ולא מתוך אינטרס אנוכי בגרסת "שמור לי ואשמור לך", אלא במטרה לעזור אחד לשני להצליח.

 

על המרצים

 

צוות ההוראה מורכב ברובו מאנשים שהגיעו לחיק היהדות מן העולם החילוני. המרצים מעניקים ליווי צמוד לסטודנטים מן הרגע הראשון, והליווי האישי ממשיך גם לאחר תום מסלול הלימודים, בשלבי החיפוש אחר עבודה. בין המרצים תמצאו בוגרי בתי ספר ידועים לקולנוע ולתיאטרון ובעלי ניסיון. כך, מלמדים בבית הספר: בוגר חוג לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב, שני בוגרי בית צבי ושחקנית מנוסה בתיאטרון הקאמרי. הסגל כולל גם רב, העוסק בהדרכה להתכווננות רוחנית.

 

מסלולי הלימוד

 

בבית ספר זה מתקיימים ארבעה מסלולי לימוד, בהם תוכלו להשתתף:

 

  • קולנוע – במסלול זה לומדים מתוך זווית ערכית ויהודית את כל מה שאיש קולנוע צריך לדעת. הלימודים הם גם תיאורטיים וגם מעשיים, והסטודנטים מתנסים בצילום, בתאורה, בבימוי, בהפקה, בעריכה ועוד.

 

  • אנימציה –  מסלול זה משלב כלי אנימציה ועיצוב בתלת מימד, והוא כולל לימוד של התוכנות 3D MAX, After Effects ו – Motion Capture.

 

  • כתיבה – כתיבה היא הבסיס ליצירת קולנוע איכותי. במסלול זה מכשירים כותבים תורניים, ומקנים להם את הידע הנחוץ ליצירת תסריטים, סיפורים ומחזות.

 

  • משחק –  המסלול הוקם על מנת ללמד מיומנויות תיאטרליות מהשלב הבסיסי ועד המתקדם ביותר, הכוללות משחק מול מצלמה ומשחק על במה.
 
סרטי בוגרים בפסטיבלים
 
בית הספר לקולנוע יהודי תורת החיים מייחס חשיבות רבה לא רק ללימודי קולנוע לשם שמים אלא לשילובם בתעשייה והצלחתם של הסטודנטים לאחר סיום הלימודים. סרטי הבוגרים נשלחים לפסטיבלים שונים בישראל ובמדינות נוספות. כמה מסרטי הבוגרים זכו בתחרויות שונות. כך למשל, הסרט "בחמימותה של אש קודש", העוסק בחייו של הרבי מפיאסצנא, קיבל בתחרות ארצית את המקום הראשון בסינמטק ירושלים. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.