רוצה פרטים על ייעוץ וביטוח פנסיוני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ביטוח פנסיוני

רוצה לדעת על ייעוץ וביטוח פנסיוני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ביטוח פנסיוני - הכשרת יועצי פנסיה, מה זה אומר? 

ענף הביטוח, על כל גווניו והיבטיו עבר שינויים רבים ומשמעותיים בשנים האחרונות. ועדת בכר, שינויי חקיקה, גופים חדשים שנכנסו למשחק – כל אלה השפיעו מאוד על ענף הביטוח בכלל ועל הביטוח הפנסיוני בפרט. ההערכות אומרות כי ענף הביטוח כולל כ- 500 מיליארד שקלים של נכסים פיננסים המנוהלים על ידו, באמצעות גופים שונים - בתי השקעות, חברות ביטוח, סוכנויות ביטוח, בנקים ועוד. שוק הביטוח הפך למגוון ומסובך יותר ובשנים האחרונות, עם שינויי החקיקה הוא גם התמזג במידה רבה עם שוק ההון.

 

על מנת לשלוט בצורה טובה בתחום הפנסיה, יש צורך בהכשרה איכותית ורחבה. כל מי שמעוניין לעסוק בתחום ( בשיווק או בייעוץ פנסיוני ) זה צריך להוציא רישיון מיוחד. על מנת להוציא את הרישיון יש לעבור בחינות הרישוי הנערכות על ידי המפקח על הביטוח והרשות לניירות ערך, ואלה הן בחינות מורכבות למדי. התחרות היא גבוהה, ובשל הביקוש הרב פתחו מוסדות לימוד רבים קורסים בתחום זה המעניקים ידע נרחב התחום וכן הכנה לבחינות.

 

 

ייעוץ פנסיוני - מה לומדים בקורס?

 

קורס ביטוח פנסיוני מרכז מידע מעודכן ומקצועי בתחום ייעוץ הפנסיה, ומכין את בוגריו להשתלבות בתחום. במהלך הלימודים הסטודנטים נפגשים עם נושאים כלליים הקשורים לביטוח, וכן עם נושאים ייחודיים השייכים לעולם הביטוח הפנסיוני, כמו קרנות פנסיה, פנסיה יסוד, פנסיה מקיפה, פנסיה צוברת, רפורמות בתחום הפנסיה ועוד.

 

הנושאים הנלמדים בקורס ביטוח פנסיוני הם לכן רבים ומגוונים ובהם:

 

  • סוגי ביטוחים
  • מס הכנסה
  • סטטיסטיקה
  • ביטוח חיים
  • מתמטיקה
  • ביטוח בריאות
  • חוק הסכמים קיבוציים
  • דיני עבודה
  • קרנות פנסיה וקופות גמל
  • ביטוח לאומי
  • חוק הגנת השכר
  • פוליסות
  • ועוד...

 

 

* הקורס משלב שיעורים עיוניים באמצעות הרצאות פרונטאליות כמו גם תרגולים מעשיים ומבחנים.

 

היכן לומדים ייעוץ פנסיוני?

תנאי הקבלה ללימודי ביטוח בקורסים אלו, המיועדים לסטודנטים המתעניינים בתחום הביטוח, לרוב אינם כוללים דרישה לרקע מוקדם. הלימודים מתאימים גם לעוסקים בתחומים הקשורים לעולם הביטוח כמו - עובדי הבנקים, עובדי חברות הביטוח וסוכנויות הביטוח, עובדים בבתי ההשקעות השונים (יועצי השקעות, מנהלי השקעות, מנהלי תיקים, מנהלי כספים ועוד).

 

  • האקדמיה לפיננסים: באקדמיה לפיננסים מציעים קורס ייעוץ פנסיוני אשר כולל הכנה מקיפה למבחני רשות ניירות הערך הנדרשים לצורך קבלת הרישיון.

 

  • המכללה הרב תחומית (חיפה): במכללה הרב תחומית מתקיימת תכנית בהיקף של כשנתיים, אשר מכשירה יועצים פנסיוניים ומשלב גם הכשרה בתחום הביטוח האלנמנטרי, תוך הכנה למבחני משרד האוצר והרשות לניירות ערך.

 

  • מכללת מיטב דש (תל אביב): במכללת מיטב דש ניתן ללמוד בקורס ייעות ושיווק פנסיוני, שנפרש על פני שנה וחצי עד שנתיים. במכללה מתקיימות עוד שלל הכשרות בתחום הביטוח, בהן קורס אנליסטים, קורס שוק ההון וקורס סוכני ביטוח כלליים.

 

  • מכללת מישלב (רמת גן וחיפה): במכללת מישלב מתקיים קורס להכשרת מתכנני מערך ביטוח פנסיוני. הקורס מתאים לעוסקים בתחומי הביטוח והכספים שמעוניינים להעמיק את הידע שברשותם בתחום הפנסיה. במכללה ניתן למצוא מסלולים נוספים ללימודי ביטוח במרכז וכן מקצועות נוספים.

 

  • המכללה המשותפת: במכללה מתקיים קורס ייעוץ פנסיוני, שאורכו כשנתיים והיקפו 480 שעות. הוא מכין את התלמידים לקראת בחינות הרשות לניירות ערך וכולל גם פרויקט מעשי מסכם.

 

  • אוניברסיטת אריאל - לימודי תעודה: במוסד זהאפשר ללמוד בקורס המקיף הן את תחום הפנסיה והן את נושא השיווק הפיננסי.

 

  •  מכללת אורין שפלטר (ברחבי הארץ): במכללה זו, שמפעילה מספר שלוחות בפרישה ארצית, אפשר ללמוד במסלול ייעות ושיווק פנסיוני, אשר מספק הכנה לקראת קבלת רישיון יועצים פנסיוניים או משווקים פנסיוניים.

 

  • דיפלומה - האוניברסיטה הפתוחה (תל אביב): בדיפלומה, בית הספר ללימודי תעודה של לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה, מתקיים קורס להכשרת יועצים פנסיוניים. בקורס 3 מודולים - יסודות הביטוח, מקצועית א' וגמר פנסיוני.

 

 

קורס הכשרת יועצי פנסיה, מהו משך זמן הלימודים?

משך הקורס משתנה בהתאם לתכני הלימוד והמוסד הלימודי. כיום מוצעים בתחום קורסים קצרים ומזורזים (של 60 שעות אקדמיות), קורסים ארוכים ומפורטים יותר (100-200 שעות אקדמיות) וכן מסלולי לימוד של מספר שנים הכוללים 500 שעות לימוד אקדמיות ואף מסלולי לימוד האורכים מספר שנים וכוללים כ 500 שעות לימוד אקדמיות ואף יותר.

 

אפשרויות התעסוקה

בוגרי הלימודים בתחום זה יוכלו לעסוק (לאחר שיקבלו את הרישיון) כיועצים או משווקים של ביטוח פנסיוני בחברות ביטוח, סוכנויות ביטוח, בנקים או משרדים עצמאיים העוסקים בתחום.

 

שכר משווק פנסיוני דומה לממוצע במשק בתחילת הדרך, אולם לאחר מספר שנים ניתן להעלות משמעותית את המשכורות. כמו כן, העובדים זוכים בדרך כלל לשכר בסיסי ועליו מקבלים בונוסים על הגעה ליעדים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ייעוץ וביטוח פנסיוני?

רוצה לדעת יותר על ייעוץ וביטוח פנסיוני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מהו רישיון דואלי? והאם הוא מחליף רישיון פנסיוני?
כדאי ללמוד יעוץ פנסיוני / השקעות?
הוצאת רישיון דואלי שיווק פנסיוני/יעוץ השקעות
לימודים בתחום הביטוח - משווק פנסיוני
האם כדאי ללמוד קורס ייעוץ פנסיוני והשקעות מבחינת שוק העבודה?
האם כדאי ללמוד קורס סוכן ביטוח אלמנטרי או פנסיוני?
שכר גבוה - חתם עסקים בביטוח או סוכן פנסיוני?