האם מי שלמד אבחון דידקטי יכול גם לעסוק בהוראה מתקנת? ומה בדבר ההיפך: מי שלמד הוראה מתקנת יכול לעסוק באבחון דידקטי? שאלה שנייה: האם יש הבדל (מבחינת אפשרויות תעסוקה) בין תעודת תואר שני באבחון דידקטי לעומת לימודי תעודה רגילים?
נ
נועה סטרוז
אבחון דידקטי והוראה מתקנת
שלום איילת,
באופן עקרוני, מי שלמד הוראה מתקנת לא יכול לעבוד באבחון דידקטי ומי שלמד אבחון דידקטי לא יכול לעסוק בהוראה מתקנת (בהנחה שלא למד את הנושא כמובן). יכול להיות שיהיו מקומות עבודה שיתנו לך לעבוד ללא הכשרה מתאימה בתחום אך החוק עצמו אומר שאי אפשר להעסיק אדם בתחום ללא ההכשרה המתאימה בייחוד כשמדובר בעבודה עם צעירים שזקוקים לסיוע הנכון והמתאים ביותר עבורם.
לגבי ההבדל - לימודי תואר שני באבחון דידקטי כוללים גם לקויות למידה והם פונים לבוגרי תואר ראשון עם תעודת הוראה וניסיון בתחום החינוך וההוראה ולימודי התעודה בתחום פונים לבוגרי תואר ראשון גם כן אך בעיקר לבוגרי תואר שני, עם קצת יותר ניסיון בתחום ומתמקדים רק באבחון דידקטי.
בנוסף, תעודת הסיום שונה - בסיום הלימודים לתואר שני מקבלים תעודת מוסמך בחינוך ללקויות למידה (M.Ad) כאשר בלימודי תעודה מקבלים תעודה שונה של "מאבחן דידקטי מוסמך" המוענקת ממוסד הלימודים עצמו.
אם ברצונך לקבל מידע נוסף על ההבדל בין המסלולים תוכלי להשאיר את הפרטים שלך בטופס יצירת הקשר המקוון שצירפתי עבורך כקישור בתחתית ההודעה.