האם יש חשיבות לבחירת התמחות בתואר שני בחינוך מיוחד?
האם יש חשיבות לבחירת התמחות בתואר שני בחינוך מיוחד?
ענת
1 תגובות
שלום, אני לומדת תואר ראשון בחינוך מיוחד ורוצה להמשיך לתואר שני בחינוך מיוחד בבר אילן במקביל ללימודי ניתוח התנהגות. חשוב לי לסיים את לימודי ההתנהגות עם תואר שני כדי לקבל הסמכה בהתאם. בגלל העבודה המעשית בניתוח התנהגות ישתלב לי יותר טוב התואר הרגיל בחינוך מיוחד, ולא התואר עם התמחות באוטיזם. הבנתי שהתואר עם ההתמחות נחשב מעט יותר יוקרתי, אך רציתי לדעת האם יש מניסיונכם משמעות בפועל לכך שאבחר בתואר ללא התמחות? בעיקר מבחינת איך שזה ייתפס בהמשך בעבודתי בתוך מנתחת התנהגות. מה ההבדל בין התארים? הבנתי שהתואר עם התמחות באוטיזם יותר מכוון מחקר. תודה.
נ
נועה סטרוז
תואר שני בחינוך מיוחד - עם או בלי התמחות
שלום ענת,
למיטב ידיעתי, המסלול ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד ללא התמחות הוא מסלול ללא תיזה והמסלול עם ההתמחויות הוא מסלול עם תיזה. ההבדל הוא באמת בפן המחקרי והסיבה לכך שהוא נחשב יותר יוקרתי הוא בעיקר כי ניתן להמשיך ממנו ללימודי תואר שלישי ללא השלמות.
אם אינך מעוניינת בתואר שלישי ואת יודעת זאת כבר מעכשיו את לא מחויבת בכלל בתואר מחקרי ואין סיבה שזה יפגע בך מבחינה תעסוקתית, אך אם את מתלבטת וחושבת שאולי כן תרצי תואר שלישי בעתיד מומלץ לפנות לתואר שני מחקרי כדי שלא תצטרכי להשלים אח"כ את התיזה הנדרשת כאחד מתנאי הקבלה לתואר השלישי.
צירפתי עבורך קישור בתחתית ההודעה למאמר המציע מידע על שני המסלולים כך שתוכלי לקרוא עליהם שוב לבחור סופית את המתאים ביותר עבורך.