רוצה פרטים על קורס דולה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי דולה

רוצה לדעת על קורס דולה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי דוּלה

 

מורת דרך לחיים חדשים

 

דוּלה היא תומכת לידה – תפקידה ללוות את היולדת לאורך תקופת ההיריון, ועד זמן קצר לאחר הלידה. מקור המילה הוא בשפה היוונית ומשמעותה – "שפחה"; אולם, כיום הדוּלה היא בעלת תפקיד חשובה בלידה – חשיבותה אף עולה כאשר הלידה מתרחשת בבית – ותפקידה ללוות את היולדת ואף את בן זוגה לאורך תקופת ההיריון.

 

הדוּלה מלווה את בני הזוג בכל הלבטים ובכל הפרטים הקשורים להליך ההיריון, ההכנה ללידה והלידה עצמה; תפקידה לסייע להורים לעתיד להתמודד עם שאלות רבות הנוגעות ל"מותר ואסור" בזמן ההיריון, לתפריטים מומלצים ליולדת, לפעילות גופנית, למקומו של בן הזוג בתהליך ועוד שאלות העשויות לעלות בתקופת ההיריון, במיוחד אם מדובר בהיריון ראשון.

 

תפקידה של תומכת הלידה הוא להעניק סיוע לבני הזוג על ידי תמיכה נפשית בכל התהליך הנפלא של ההיריון והלידה. הדוּלה תאחז בידה של היולדת ברגעים הקשים, תעוץ לה עצות חכמות שנאספו על ידי דולות מוסמכות אחרות לאורך השנים, תלמד אותה איך להחזיק את הנולד, באיזה תנוחה כדאי להניק אותו ועוד. הדוּלה תשתף גם את בן הזוג בכל התהליך ותדאג שהוא ידאג לבת זוגתו ההרה בכל אשר היא צריכה.

 

תמיכה וסיוע

 

הדוּלה היא איננה רופאה או אחות מוסמכת – תפקידה לעבוד במקביל לצוות הרפואי ולא במקומו. בהגיעה ללידה פעמים רבות היולדת שרויה בבלבול ובהתרגשות, ואחד מתפקידי הדוּלה הוא לסייע ליולדת להתמודד עם החלטות בנוגע למשככי כאבים, מזרזי לידה והליכים רפואיים שונים – בהתאם למה שנקבע ביניהן מראש – ולעתים חרף לחצים מצד הצוות הרפואי.

 

בשנים האחרונות, בעקבות גידול המודעות לקשרי גוף-נפש ולתחום הרפואה המשלימה, עולה גם הגידול בלידות אלטרנטיביות שלא מתקיימות בבתי חולים; מקצוע הדוּלה הפך לנדרש מתמיד ולימודי דוּלה, למבוקשים עד מאוד. מוסדות לימוד רבים מציעים לימודים אלו ברמות שונות.

 

לימודי דוּלה

 

קורס דולות מיועד לנשים רגישות שאוהבות לעזור ולתמוך, להקשיב ולעוץ עצות ובכלל – ללכת איתן בעת צרה לאורך כל הדרך. למעשה, זהו תמצית הרעיון מאחורי מהותו של תפקיד זה – הולכים יד ביד כל הדרך עם בני הזוג, מהיום שבו היכרתם במהלך ההיריון ועד קצת אחרי הלידה.

 

כיצד, אם כן, בוחרים היכן כדאי ללמוד? הבחירה צריכה להיעשות לאחר תחקיר מעמיק הכולל בדיקה של משך הקורס, מחיר הקורס, מיקום הלימודים, מה סיכויי מציאת העבודה בתום הלימודים בכל מוסד – האם ישנן דולות מוסמכות, בוגרות מוסד זה, אשר מועסקות בתחום. וחשוב לא פחות – החיבור האישי של כל אחת למורים המלמדים במקום.

 

הלימודים נערכים במגוון רמות עומק ואופנים, והם משתנים ממוסד למוסד; במקומות מסוימים נלמד המקצוע באווירה אינטימית ובכיתות קטנות, ומקומות אחרים בהיקפים נרחבים יותר. קיימים הבדלים משמעותיים בין הלימודים במוסדות השונים. קורס דוּלות יכול להימשך החל מ-20 מפגשים ועד שנה וחצי.

 

 

גם לאחר הלידה

 

בנוסף לדולות המלוות את ההורים בחודשי ההריון ובתהליך הלידה עצמו, תוכלי לבחור ולהתמקצע בהדרכת הורים בשנה שלאחר הלידה. קורסים להכשרת דולות לאחר לידה, מתמקדים בקשיים השונים העשויים להתעורר עם המעבר להורות חדשה, בעיקר כאשר מדובר בילד ראשון. מדריכות הורות ראשונית מלוות את הורים הטריים ותורמות מניסיונן בנושאים הקשורים בתזונת התינוק, בהרדמתו ובטיפול בו וכן וגם עוזרות להם להסתגל לשינויים אפשריים בזוגיות.

 

היכן לומדים?

  •  מכללת ללדת - המכללה הארצית למקצועות הלידה: במכללת ללדת ניתן לקחת חלק בקורס דולות, וכן בקורס דולה פוטפארטום. המכללה מתמחה במקצועות ההיריון, הלידה, וראשית ההורות, ומקנה ידע וכלים לפיתוח נשות מקצוע מיומנות לפיתוח קריירה בענפים הללו.

 

קריירה רגישה

 

בימינו, בגלל המחסור בתקנים למיילדות, רבות מהלידות הפרטיות וגם הלידות בבתי החולים, נתמכות על ידי דוּלה. אי לכך, נשות המקצוע המוסמכות דרושות במגוון רחב של מרכזים בריאותיים ובתי חולים. קורס לימודי דוּלה הוא פתח לקריירה רגישה בליווי הורים בדרכם להביא חיים חדשים לעולם. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס דולה?

רוצה לדעת יותר על קורס דולה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס דולות לאחר לידה - איפה לומדים?
קורס דולות בשעות הערב במרכז
המלצה לקורס דולות