רוצה פרטים על תזונה טבעית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תזונה הוליסטית טבעית

רוצה לדעת על תזונה טבעית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס תזונה הוליסטית טבעית

 

סדר בבלגן

 

בטרם נפנה לדבר על תכניות הלימוד המוצעות בתחום התזונה בכלל ותזונה טבעית, חשוב לנו להבהיר סוגיה שיכולה להיות משמעותית מאד לעתידכם המקצועי עוד בשלב בחירת מסלול הלימודים, והיא: מה ההבדל בין תכניות הכשרה לנטורופתים, מסלולים ללימודי תזונה קלינית וקורסי תזונה טבעית (נטורולוגיה)? – בואו נתחיל מהמכנה המשותף השקוף: כולם מוצעים לכם כמסלולי לימוד מקצועיים בבתי ספר ובמכללות. כשאתם בוחרים מסלול, חשוב שתדעו למה אתם נכנסים.

 

נטורופתיה, תזונה קלינית ותזונה טבעית

 

הנה ההבדלים העיקריים בין השלושה: תכניות נטורופתים אמורות להיות מוכרות על ידי "האגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית", וזו פועלת במסדרונות הכנסת על מנת לקדם הסדרה של המקצוע בחוק. כשתהיה הסדרה כזו, רק בוגרי מסלולים, מכללות ובתי ספר, המוכרים על ידי האגודה, יוכלו לשמש כאנשי מקצוע בתחום התזונה הטבעית.

 

לימודי תזונה קלינית כבר מפוקחים כיום על ידי הממשלה בעקבות אישור חוק מקצועות הבריאות (הסדרת המקצועות הפרא רפואיים). לפי החוק, תזונאים קליניים צריכים להשלים תואר ראשון בתחום ותקופת סטאז', וכן לעבור מבחן הסמכה מקצועי. לימודים אלה אינם שייכים לתחום האגודה לנטורופתיה, ויש היגיון בדבר. התזונה הקלינית אינה דוגלת דווקא במוצרי מזון טבעיים. היא מסתמכת על הידע הנצבר ברפואה המערבית, ולכן סביר להניח, שתזונאים קליניים ימליצו ללקוחותיהם לאכול מידי פעם גם בשר ומוצרים נוספים, שנטורופתים מציעים להימנע מהם.

 

קורס תזונה טבעית, או תזונה הוליסטית, הוא מסלול שבו לומדים עקרונות נטורופתיים לצורך שינוי חיובי בהרגלי אכילה ולשם הרכבת תפריט יומי משופר. קורסים אלה אינם מוכרים על ידי האגודה הישראלית לנטורופתיה, והם אינם מקנים מקצוע. יחד עם זאת, הם בכל זאת מעניקים למשתתפים בהם מידע מקיף ועשיר, שיכול לסייע להם לגבש אורח חיים בריא עבור עצמם, ולהדריך אחרים – שלא במסגרת מקצועית – ללכת בדרך הטבעית. מעבר לכך, האגודה הישראלית לנטורופתיה מנסה להאיץ בבתי הספר המוכרים על ידה, לפתוח תכניות השלמה בנטורופתיה עבור בוגרי קורס תזונה טבעית.

 

 

על תכניות הלימוד

 

קורסי תזונה טבעית והוליסטית עוסקים בהשפעה שיש למזון ולהרגלי אכילה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו. חלקם משלבים ידע מערבי עם עקרונות ברפואה משלימה המגיעה מן המזרח הרחוק, וחלקם הולכים רחוק יותר, ומרחיבים את הידע של המשתתפים בהם במגמות האורגניות ובצמחי מרפא. תכניות מסוימות כוללות גם סדנת בישול בריא, הכשרה לרקיחת תכשירים טבעיים ולשימוש בפרחי באך, והדרכה בפתיחת עסק עצמאי.

 

מתכונת הלימוד

 

ברוב המקרים, התכניות אורכות שלוש שנים, אך יש גם קורסים קצרים יותר. בבתי ספר מסוימים מציעים אותן כמסלול נפרד או כחלק מהמסלול השלם לנטורופתיה. הלימוד מתבצע באמצעות הרצאות בכיתה, יציאה לסיורים בשטח, סדנאות מעשיות ותקופת סטאז' במרפאות קיימות.

 

 

נושאי לימוד

 

  • כימיה
  • שילובי מזון מומלצים
  • גורמי מחלה
  • חינוך לאורח חיים בריא
  • משנת הרמב"ם    
  • תוספי מזון, ויטמינים ומינרלים
  • רעלנים בחקלאות    
  • מאזן האנרגיה בגוף בעת אכילה וצום     
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל לקורס תזונה טבעית במקומות מסוימים תידרשו לתעודת בגרות או לקורות חיים, אך על פי רוב לא תתבקשו לדבר מלבד הגעה לראיון אישי במכללה.

 

 

מוסדות לימוד

 

  • מירב - האוניברסיטה הפתוחה (שלוחות תל אביב, ירושלים, מודיעין, ראשון לציון): בבית הספר מירב למקצועות הרפואה המשלימה של מערך לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה מתקיים קורס תזונה טבעי וצמחי מרפא הכולל תרגול מעשי.

 

  • מכללת תילתן לרפואה משלימה (תל אביב) - מוסד הלימוד מציע קורס תזונה טבעית הוליסטית שהיקפו 250 שעות לימוד. הקורס כולל סטאז' מעשי.

 

  • מכללת מהות לרפואה משלימה (תל אביב) – מקיימת תכנית של שלוש שנים בגישה הוליסטית, המשלבת מזרח ומערב, גוף ורוח. התכנית כוללת גם פרק בצמחי מרפא ופרחי באך ופרק ברוקחות טבעית.

 

  • מכללת ברק (אשקלון, ירושלים) – המסלול לימודי תזונה טבעית במכללה הוא חלק ממסלול נטורופתיה הכולל התמחות בכפוף לאגודה לנטורופתיה, אך קיימת גם אפשרות ללמוד רק במגמה לתזונה.

 

  • המכללה לרפואה טבעית (רמת ישי) – בסניף רמת ישי ניתן לסיים התמחות בתזונה טבעית במסגרת הסמכה לנטורופתיה, המוכרת על ידי האגודה. כמו כן, בסיום כל שנה ניתנת תעודה למשתתפים – לאחר שנה שנייה ניתנת תעודה בצמחי מרפא, בתום שנה שלישית מוענקת תעודה בייעוץ לרפואה סינית, ובסיום סטאז' מקבלים הסמכה לנטורופתיה ולייעוץ לאורח חיים בריא.

 

  • מכללת רידמן (שלוחות תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, אילת) – מפעילה תכנית תלת שנתית באישור האגודה להסמכת יועצים לאורח חיים בריא ולתזונה טבעית. המשתתפים מוכשרים להרכיב תכניות טיפוליות ללקוחות, ובמהלך הלימודים הם מקבלים ידע משולב מהמסורת היהודית וההודית, ומשיטת התזונה המקרוביוטית
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תזונה טבעית?

רוצה לדעת יותר על תזונה טבעית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תזונה טבעית לעומת תואר במדעי התזונה
לימודי תזונה טבעית ללא תואר
ההבדל בין נטורופתיה לתזונה טבעית
מה הבדל בין נטורופתיה ותזונה טבעית?
לימודי תזונה טבעית בנתניה
תזונה טבעית - מכללת סולם או רידמן?
דוקטורט בתזונה טבעית או רפואה משלימה