רוצה פרטים על דמיון מודרך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי דמיון מודרך

רוצה לדעת על דמיון מודרך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי דמיון מודרך

 

נא לחדד את החושים

 

...שבו בנחת, עצמו עיניים. נשמו עמוק, החזיקו את הנשימה ונשפו החוצה. חזרו על פעולה זו מספר פעמים עד אשר תהיו מרוכזים. חושך עכשיו, ואתם מתקרבים אל דלת, פתחו אותה. אתם מגלים גרם מדרגות ארוך, רצוף ומתפתל. המדרגות מסמלות את הפחדים שלכם, ואתם מתחילים לטפס... – תאמינו או לא, אבל מאז הפריצה הגדולה של תחום הרפואה המשלימה, דמיון מודרך כבר מזמן הפסיק לסמל את ערבי הגיבוש בתנועות הנוער. כיום ברור, כי זוהי שיטה טיפולית מורכבת, מבוססת וזהירה מאוד לטיפול בנפש האדם; למטפל בדמיון מודרך דרושים הבנה עמוקה וידע בטכניקה קבוצתית. ככל שמשתרש התחום במערב הוא מוכיח את עצמו, באופן הולך וגובר, כיעיל מאוד כשיטת טיפול אלטרנטיבית במצבים, בבעיות ובקשיים שונים.

 

תהליך הטיפול

 

תהליך הטיפול באמצעות דמיון מודרך הוא תהליך מורכב; לעתים הוא משתלב עם פסיכודרמה או אפילו עם מדיטציה. זהו תהליך המפגיש אותנו עם חלקים עמוקים המצויים בתוך תוכנו, חלקים שלעתים קרובות אינם נגישים לנו – כאלה שניתן להגיע אליהם רק באמצעות הדמיון. באמצעות התהליך אנו מגיעים למקומות שלא הכרנו ולא פגשנו בתוכנו בעבר, וכך יכולים לטפל בעצמנו ולעתים גם באחרים. הדמיון המודרך מעלה תכנים ואסוציאציות בצורות שונות של סמלים, דמויות, סיפורים, חלומות, מטאפורות ועוד. בהמשך התהליך אנו מזהים את התכנים הללו ומשתמשים בהם בעזרת כלים יצירתיים כמו שירה, ציור, פיסול, כתיבה, נגינה ועוד – כדי לעבד אותם באופן מודע. הטיפול בדמיון מודרך נערך בקבוצה או באופן פרטני, ונמשך לרוב בין חצי שעה לשעתיים.

 

הדמיון האנושי הוא כוח עצום ומופלא המאפשר להשפיע על המציאות של חיינו. הדמיון המודרך הוא טכניקה טיפולית יישומית המשתמשת ביצירת דימויים מתוך מודעות במטרה לשפר את איכות החיים ולפתור דילמות או מצוקות. שיטה זו היא למעשה גם דרך חיים מעשית ונגישה העושה שימוש בכלים הנמצאים בתוכנו. במקרים מסוימים הדמיון עשוי להציף פחדים, דאגות, זיכרונות וחוויות שלילות, אך אם הוא מתועל לכיווני פעולה בונים, ניתן לחשוף באמצעותו את האמת הפנימית של נשמתנו וכך לפתור בעיות ואף לשפר את הבריאות. הסמלים משקפים את הדמיון ומסייעים לנו להבין את הנושאים שמעסיקים אותנו ביותר ולטפל בהם.

 

למי זה מתאים?

 

לימודי דמיון מודרך מיועדים לכל אדם המעוניין ללמוד וליישם את השפעת העוצמה הטמונה בדמיון. הם מוצעים גם ככלי טיפולי נוסף למטפלים שכבר עוסקים בשיטות טיפול אחרות ומעוניינים להרחיב את טווח הנגישות הפנימית שלהם לעצמם ולמטופליהם. רוב הקורסים בתחום נערכים בהיקף משתנה הנע בין 20-150 שעות לימוד אקדמיות, ונמשכים מספר חודשים. משך הקורס תלוי בכמות ובהיקף של החומר הנלמד. בחלק ממוסדות הלימוד מוענקים לבוגרים תעודת הסמכה של מטפל בדמיון מודרך. בוגרי הלימודים יוכלו להשתלב בשוק העבודה במגוון משרות בתחום הדמיון המודרך - מטפלים, מדריכים, מאמנים אישיים ועוד. הטובים ביותר יוכלו לעבוד כמובן כמטפלים פרטיים. בנוסף, ניתן גם להשתלב בקופות החולים השונות ובמוסדות טיפול פרטיים.

 

תכני הלימוד

 

זוהי שיטה טיפולית חווייתית שבמסגרתה יוצרים דימויים מודעים כדי לשפר את איכות החיים. המתרגלים לומדים לגשת לרובד העמוק והפנימי בתת-המודע ולפתח תובנות המאפשרות שינוי והתמרה מתוך החוויה. במהלך השיעורים מושם דגש על התנסויות מעשיות בדמיון מודרך, כמו גם על הקנייה ולימוד של התנועה המדיטטיבית, של טכניקות נשימה, של טכניקות הרפיה, ריפוי, איזון, כתיבה וציור אינטואיטיביים. לימודי דמיון מודרך שואפים להקנות למשתתפים שיטות וטכניקות רבות שיסייעו להם להשיג טיפול יעיל.

 

 

נושאי הלימוד

 

מבין נושאי הלימוד בקורסים:

 

  • יצירת מקום השלווה והביטחון בתוכנו
  • פתיחת חלונות לחושים
  • עבודה עם סמלים – להגנה, לריפוי ולאיזון
  • התבוננות בעולם הפנימי
  • טכניקות הרפיה וטכניקות הגנה אנרגטיות
  • טכניקות התנקות ושחרור
  • זיהוי תהליכים מחזוריים בטבע ובתוך עצמנו
  • דמיון ומציאות, וכוח הבקשה
  • פתיחות והקשבה, חיבור לחלקים מחזקים בתוכנו
  • יצירת מיקוד ותהליך יצירת שורש
  • ריקון מאגרי כאב וסבל פיזיים ורגשיים והתמלאות מתמשכת
     
  • ועוד


מוסדות לימוד אפשריים

 

  • מכללת מדיסין (פרישה ארצית) - הקורס לדמיון מודרך במכללת מדיסין נמשך כארבעה חודשים ובמהלכו מכירים מגוון של כלים לסיוע למטופלים בכוחו של הדמיון.

 

  • מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית (ברחבי הארץ) - המכללה מציעה קורס דמיון מודרך שמתאים למטפלים המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שלהם וגן לחסרי רקע קודם בגישה. היקף הקורס כ - 60 שעות והוא כולל תרגולים מעשיים שונים.

 

  • בית הספר מירב - האוניברסיטה הפתוחה (פרישה ארצית) - בבית הספר לרפואה משלימה "מירב" של לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה מתקיים קורס דמיון מודרך וכן מסלול מורחב בדמיון מודרך, שמתאים למטפלים מנוסים יותר.

 

  • מכללת "מהות" (תל אביב) – בחסות המרכז להשתלמויות באוניברסיטת בר אילן – הקורס מוצע כשיטת כקורס בודד ולא כחלק ממסלול לימודים שלם – למבקשים להתמקצע בתחום זה, או ככלי טיפולי נוסף למטפלים. כל השיעורים במהלך הקורס משלבים תרגול של דמיון מודרך, טכניקות נשימה, הרפיה, ריפוי ואיזון. הקורס פתוח לכל מי שמבקש להכיר את העוצמה הטמונה בדמיון וללמוד להשתמש בה. המכללה ממוקמת בתל-אביב, בסמוך למגדלי עזריאלי.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון – מציעה קורס בדמיון מודרך וטיפול בפרחי באך. בקורס תלמדו צורות שונות של דמיון דרך התמקדות בחושים שונים כמו ריח, צבע, מישוש ושמיעה. תפתחו כיוונים שונים לדמיון בעבור כל מטופל על פי האבחנה שנעשתה לו. הקורס פתוח לכל אדם בעל מגיל 21 ומעלה, בעל 12 שנות לימוד. הקבלה מותנית בראיון אישי, שם תיבדק הבנה וידע בטכניקה קבוצתית תוך ביצוע משחקי צוות. מסיימי הקורס יקבלו תעודת מטפל בדמיון מודרך ופרחי באך ככלי טיפולי מטעם המכללה. הוא מקיף ועורך כשנה. המכללה נמצאת במועצה האזורית חבל-יבנה.

 

  • מכללת שלם (ירושלים) – לימודי רפואה משלימה ברוח היהדות – מלמד את עקרונות הדינמיקה של הדמיון וחשיבת האדם, הרפיה וחשיבה מודרכת כסיוע בבעיות בריאותיות, בניית הדימוי העצמי. היקף השיעורים הוא 87 שעות לימוד, והמכללה ממוקמת בירושלים.

 

  • הקולג’ לרפואה משלימה (פרישה ארצית) – מציע לכם קורס בדמיון מודרך ומדיטציה, באמצעות תמיכה והנחייה, מעגלי שיתוף ,תרגילים בין-אישיים וכן – גם חומר עיוני. תכנית הלימוד מאושרת על ידי האגודות המקצועיות, ותכני הקורס העיוניים קיימים לנוחיות התלמידים גם באינטרנט. למסיימים תוענק תעודת סיום קורס דמיון מודרך. לקולג' סניפים בחיפה, רמת אפעל וקריית טבעון.

 

  • המכללה לרפואה הוליסטית בכרכור – מציעה קורס דמיון מודרך בשתי מתכונות: לימודי דמיון מודרך לתואר תרפיסט מוסמך, ולימודים לתואר תרפיסט בכיר. הקורס יכלול חומר עיוני והתנסות מעשית. הוא מקיף 140 שעות לימוד שייפרסו על פני 30 מפגשים. בסיום תהליך ההכשרה מוענקות תעודות תרפיסט מוסמך למסיימי שנה ראשונה ותעודת תרפיסט בכיר למסיימי שנה שנייה.

 

לסיכום

 

ראינו אם כן שדמיון מודרך הוא שיטה טיפולית המצריכה ידע מקיף, הבנה עמוקה ושליטה בדרכי פעולה שונות ומגוונות. קיים מגוון רחב של קורסים במוסדות לימוד שונים. תנאי הקבלה, רמת הקורסים, וסוג ההכשרה לה זוכים המסיימים בהצלחה משתנים ממקום למקום וחשוב לבחור את המתכונת המתאימה לכם.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על דמיון מודרך?

רוצה לדעת יותר על דמיון מודרך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס דמיון מודרך - איפה לומדים?
כמה זמן נמשכים לימודי דמיון מודרך?
לימודי דמיון מודרך במכללת רטר
קורס מדריכים לדמיון מודרך וקורס טאי צ'י
קורס דמיון מודרך - האם מוכר על ידי משרד העבודה?
לימודי רפלקסולוגיה ו/או דמיון מודרך - מסלול ערב
סגירת ההרשמה לקורס דמיון מודרך