רוצה פרטים על תואר שני בקלינאות תקשורת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בקלינאות תקשורת

רוצה לדעת על תואר שני בקלינאות תקשורת? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בקלינאות תקשורת, הפרעות תקשורת - למי זה מתאים?

 

תחום הפרעות התקשורת עוסק בבחינת הלקויות של הדיבור, השפה, השמיעה והתקשורת הבינאישית. תוכנית הלימודים לקראת תואר שני בהפרעות תקשורת מעניקה ידע תיאורטי נרחב בתחום, לצד הקנייה של כלים מעשיים קליניים לאבחון ושיקום של בעיות תקשורת בקרב ילדים ומבוגרים, תוך דגש על הבנת התהליכים הנדרשים על מנת לשקם ולשפר את איכות חייהם של בעלי לקויות תקשורתיות שונות.

 

 

ההתפתחויות הטכנולוגיות והמדעיות בתחומי הרפואה ומדעי ההתנהגות, הובילו לפיתוח של עזרי תקשורת מרובים לאוכלוסיות שסובלות מליקויי דיבור ושמיעה, כגון תוכנות המאפשרות לילדים ומבוגרים המתקשים בתהליך רכישת השפה, פיתוח של שיטות אלקטרו מגנטיות להערכת תפקוד מערכות העצבים המשפיעות על הגירויים האקוסטיים של הדיבור, מערכות אלקטרו- מכאניות המאפשרות תקשורת באמצעות דיבור ישיר, מחשבים המאפשרים העברת תקשורת באמצעות כתיבת טקסטים ועוד.

 

ההכרה בחשיבותו של התחום הולכת וגוברת, ואיתה הביקוש לאנשי מקצוע מיומנים בתחומי הפרעות התקשורת. תוכנית הלימודים לקראת תואר מוסמך בתחום מעניקה ידע רב תחומי בנושאים כגון: לקויות קריאה וכתיבה, ליקויי דיבור, גמגום, קשיי היגוי, בעיות בהתפתחויות הדיבור והשפה, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, חינוך, פסיכולוגיה, סיעוד ורפואה.

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים לתואר שני בהפרעות תקשורת מתחלקת לשני מסלולים עיקריים:

  • המסלול המחקרי - מסלול עם כתיבת תזה. המסלול מתאים למעוניינים להמשיך לתואר שלישי (דוקטורט) ולהשתלב במחקר.
  • המסלול העיוני - מסלול ללא כתיבת תזה.

 

מה לומדים?

 

מטרת התכנית לתואר שני הרחבת המיומנויות הקליניות באבחון ובטיפול שברשות קלינאים פעילים, והקניית מיומנויות מחקר מתקדמות. הידע הנרכש נוגע למגוון אוכלוסיות, החל מפעוטות ועד לקשישים, ולתחומי לקות מגוונים, כגון הפרעות דיבור, הפרעות שפה התפתחותיות, לקויות שמיעה, ועוד). בחלק מן התכניות שמים דגש על שיטות טיפול כגון CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי), טיפול בשילוב אמנויות, ועוד. 

 

 

כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים שנתיים. באוניברסיטת חיפה, משך הלימודים במסלול המחקרי עם תזה הינו שלוש שנים. הלימודים מרוכזים ביום אחד בשבוע, או במספר מצומצם של ימים בשבוע, כדי להתאים ללוח הזמנים המקצועי של קלינאים עובדים. בחלק מן המוסדות, משלבת התכנית גם לימודים היברידיים המתקיימים בזום או באמצעות צפייה בהרצאות מוקלטות, כדי לאפשר למידה גמישה.

 

נושאי לימוד

  • מחקר אודיולוגי.
  • הרצף האוטיסטי.
  • ניתוח מדגמי שפה.
  • שטות עיבוד נתונים.
  • הזדקנות והגיל השלישי.
  • שתלים במערכת השמיעה.
  • טיפול בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית.
  • ועוד.
     

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתואר שני בהפרעות תקשורת משתנים ממוסד למוסד וכן מעת לעת. דרישות הקבלה כוללות:

  • תואר ראשון בהפרעות בתקשורת, בממוצע 85 ומעלה.
  • רישיון קלינאי תקשורת מטעם משרד הבריאות.
  • מבחן כניסה באנגלית.
  • מכתבי המלצה מטעם גורמים אקדמיים.
  • ועדת קבלה או ראיון אישי.
  • בוגרי תואר ראשון שאינו בתחום קלינאות התקשורת נדרשים לקורסי השלמה מקדימים כתנאי לקבלתם.
     

היכן לומדים?  

  • אוניברסיטת חיפה - תוכנית הלימודים לתואר שני בהפרעות תקשורת של אוניברסיטת חיפה כוללת את שלושת אשכולות הלימוד הבאים: שמיעה וקוגניציה, תקשורת ושפה, או תכנית אישית. כמו כן, ניתן להתמקד בתחומים כגון טכנולוגיות רווחה ובריאות, והתפתחות הילד.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - מתקיים תואר שני בהפרעות בתקשורת, שהיקפו שנתיים (4 סמסטרים). מיקוד התכנית קליני, ומתמקד בשימוש בכלים קליניים באוכלוסיות מגוונות.

 

  • אוניברסיטת אריאל - באוניברסיטה ניתן להשתתף בלימודי תואר שני זה במסלול עם תזה. במסגרת הלימודים, הסטודנטים משתתפים בקורסים קליניים וכן במעבדות במגוון תחומים, וביניהם תפישה שמיעתית, הפקת שפה, קוגניציה ולשון, הרצף האוטיסטי, ועוד.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - ניתן ללמוד במסלול עם תזה או במסלול עיוני ללא תזה. באוניברסיטת תל-אביב מעבדות מחקר והוראה הכוללות טכנולוגיות מתקדמות בתחומי עיבוד השמיעה, הדיבור, הפרעות הקול, האקוסטיקה, והתפתחות השפה בתינוקות. משך התכנית שנתיים, הלימודים מרוכזים ביום שבועי אחד.
     

איזו תעודה מקבלים?


המוסמכים זכאים לקבל תואר שני .M.A, כדי לקבל את התואר יש לעמוד בכל חובות הלימודים, לרבות השלמת התזה (במסלול המחקרי).

 

מהן אפשרויות התעסוקה? 

 

באפשרות המוסמכים להשתלב במוסדות שיקומיים ורפואיים, בבתי חולים, בקופות חולים, במרפאות פרטיות, בשירותי הרווחה, בעמותות חברתיות ועוד. נוסף על כך, הסטודנטים במסלול המחקרי (עם תזה) יכולים להמשיך את לימודיהם לקראת תואר דוקטורט ולהעמיק את המחקר בתחום, במסגרת משרות מחקר באקדמיה ובמכוני מחקר ציבוריים ופרטיים. הידע הנרכש במהלך התואר השני יכול לאפשר לקלינאים לקדם ולשפר את עבודתם השוטפת, וכמו כן, העובדים במגזר הציבורי והממשלתי יכולים לקבל יתקון להתקדמות לתפקידי ניהול והדרכה.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בקלינאות תקשורת?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בקלינאות תקשורת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור