רוצה פרטים על לימודי מזרח אסיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מזרח אסיה

רוצה לדעת על לימודי מזרח אסיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מזרח אסיה לתואר ראשון

 

התעצמותה של סין בשנים האחרונות, והתייצבותן של מדינות נוספות ממזרח אסיה (כגון יפן, הונג קונג, הודו או קוריאה) ברשימת השחקנים המשפיעים בכפר הגלובאלי, מביאה סטודנטים רבים ברחבי העולם לפנות ללימודי מזרח אסיה. אסיה, שהינה היבשת הגדולה בתבל, מהווה את ערש הולדתן של אימפריות אדירות כגון הודו, סין ויפן.

 

במדינות אלו מתגוררת כיום כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם וחשיבותן הכלכלית והחברתית מתגברת בתקופה האחרונה. מומחים וחוקרים טוענים כי במהלך המאה ה-21 תיחלש השליטה המערבית בכלכלה העולמית ובמקביל תתחזק השפעתו של המזרח.

 

 

מה לומדים?

 

מטרתם של לימודי תואר ראשון בתחום זה הינה להקנות לסטודנטים ידע נרחב בנוגע לתרבות, היסטוריה, כלכלה וממשל במדינות מזרח אסיה. תוכנית הלימודים עוסקת גם בקשרים בין מדינות אלו לבין עצמן ובין מדינות משפיעות ברחבי העולם. כמו כן, חלק נכבד מהלימודים יעסוק בהשפעות התפתחות אזורים אלו על מדינת ישראל והמזרח התיכון.

  

נושאי לימוד

  • מדיה סינית.
  • יחסי מעצמות.
  • סינית לעסקים.
  • יחסים בין לאומיים.
  • תרבות יפן המודרנית.
  • טכנולוגיה וחברה ביפן.
  • חדשנות ופוליטיקה בסין.
  • מערכות הכתב האסיאניות.
  • תעשיית התיירות מסין ומיפן בישראל.
  • ועוד.
     

 

לימודי שפה

 

במהלך הלימודים יעברו הסטודנטים קורסים רבים גם בשפות השונות המאפיינות את האזור: סינית, קוריאנית, יפנית, והודית. בתום הלימודים יוכלו הבוגרים לנהל שיחות בסינית או יפנית ולתרגם טקסטים תקשורתיים ועסקיים. לימודים אלו, בשילוב עם לימודי שפות, יכולים בהחלט להיות שילוב מנצח.

 

חלוקה למגמות

 

מרבית מוסדות הלימוד מחלקים את תוכנית הלימודים לתואר ראשון בתחום זה למספר מגמות אפשריות. במסגרת לימודים אלו עוברים הסטודנטים קורסים כלליים הנוגעים ללימודי מזרח אסיה באופן כללי, וקורסים ממוקדים בתחום המגמה הנבחרת. מגמות אלו מבוססות על פי רוב על אזורים ומדינות. בין המגמות או המדורים המוצעים במוסדות השונים, ניתן לבחור להתמקד בסין, ביפן, בהודו, בקוריאה, ועוד. כמו כן, ניתן ללמוד במסלול כללי המקנה מבט פנורמי על היבשת והמעצמות השונות שבה.

 

 

מסלול חד חוגי ומסלול דו חוגי

 

במרבית המוסדות, מאפשרים לסטודנטים לבחור בין לימודים חד חוגיים לבין לימודים דו חוגיים, שבהם משלבים תחום ידע נוסף. עם זאת, לא בכל מוסד מוצעת בחירה זו, ובחלקם ניתן ללמוד במסלול דו חוגי בלבד. 

  • לימודים חד חוגיים: במסגרת הלימודים החד חוגיים, זוכים הסטודנטים להעמיק בנושאים הנידונים במהלך התואר, כולל השפעות גלובליות ולוקאליות על מדינות אלו. כמו כן, סטודנטים אלו נחשבים למומחים בתחומם ורבים מהם ממשיכים ללימודי תואר שני או לתפקידי מפתח בענפים המקיימים קשרים עם מדינות במזרח אסיה.

 

  • לימודים דו חוגיים: הלימודים במסלול הדו חוגי מתאפשרים אף הם במסגרת לימודי תואר ראשון זה. במהלך לימודים אלו (הנחשבים פופולאריים מאד בקרב הסטודנטים בישראל), ניתן ללמוד את התחום בשילוב עם מקצועות כגון משפטים, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, תקשורת, מנהל עסקים וכדומה.

 

מה משך הלימודים?

 

הלימודים נפרסים על פני 3 שנים. הם מתקיימים במסגרת לימודי יום, וכוללים בין ארבעה לחמישה ימי לימוד מלאים במהלך השבוע. כמו כן, בחלק מן המקרים מתקיימים אירועים כגון כנסים אקדמיים, סיורים לימודיים, הרצאות אורח, והתמחות מעשית בארגונים וחברות.

 

היכן לומדים?

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: הלימודים מתקיימים במסלול דו חוגי לשילוב עם חוגים כגון מדעי המדינה, כלכלה, ניהול, גיאוגרפיה, או היסטוריה. סטודנטים מצטיינים יכולים לבחור לעבור בשנה ב' למסלול מורחב חד חוגי. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • אוניברסיטת חיפה: ניתן ללמוד במסלול חד חוגי, או בתכנית דו חוגית, מתקיימות תכניות שונות כגון התכנית לפיתוח וכלכלה באסיה, מסלול בשילוב מנהל עסקים, מסלול בשילוב מדעי המדינה, מסלול בשילוב לימודי סביבה, ותכנית המצטיינים "אופק". משך הלימודים 3 שנים.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל - צפון): הלימודים מתקיימים במתכונת דו חוגית, עם חוג נוסף כגון פסיכולוגיה, שירותי אנוש, או לימודים רב תחומיים. ניתן להתמחות בשפה הסינית או היפנית. כמו כן, באפשרות הסטודנטים לקחת חלק בהתמחות מעשית בחברות ובארגונים הפועלים מול מדינות באסיה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): הלימודים מתקיימים במסלול דו חוגי, ניתן לשלבם עם החוג למנהל עסקים, עם חוגים נוספים במדעי החברה והרוח, או ללמוד בהדגש אסיה בזירה הבין לאומית במסגרת לימודי פוליטיקה וכלכלה. משך הלימודים 3 שנים.
     

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה ללימודי מזרח אסיה הינם:

  • בגרות מלאה.
  • ציון התאמה (שקלול הפסיכומטרי והבגרויות) הנע בין 450 - 530 ומשתנה ממוסד למוסד.
  • ראיון אישי.
  • במסלולים הדו חוגיים: עמידה בכל תנאי הקבלה של החוג הנוסף.
     

בחלק ממוסדות הלימוד, מציעים לימודי מזרח אסיה ללא פסיכומטרי. אלה הם מסלולי קבלה שבהם מסתמכים על הישגי המועמדים בתעודת הבגרות, תוך דרישה לממוצע ציונים גבוה. לעיתים ניתן להתקבל באופן זה גם על סמך הישגים במכינה או קורסי קדם. דרישות הקבלה במסלול זה הינן:

  • בגרות מלאה, וממוצע בגרויות הנע בין 100 - 102 (משתנה ממוסד למוסד).
  • בגרות באנגלית ברמת 4 יחידות לימוד לפחות.
  • מבחן סיווג באנגלית (אמי"ר, אמיר"ם).
     

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בתום לימודיהם, נפתחות בפני הבוגרים אפשרויות תעסוקה בזירות העסקים, ההוראה, התקשורת, התיירות, וכדומה. בין המסגרות שבהן יכולים הבוגרים להשתלב, ניתן למנות ארגונים מסחריים העוסקים במסחר בין לאומי, ייעוץ במגזר העסקי עבור ארגונים בזירה העולמית, שיווק בחברות גלובליות, לרבות חברות הייטק ביפן ובסין, בתחום התרגום המסחרי, בהדרכת תיירות, וכן בסקטור הציבורי, כגון במשרד החוץ ובמשרד התיירות. המעוניינים להמשיך לתואר שני יכולים לבחור במסלול מחקרי, אשר פותח צוהר להמשך לתואר שלישי ולהשתלבות במחקר במוסדות אקדמיים ובמכוני מחקר מחוץ לאקדמיה. עם ההתחזקות של מדינות כמו סין והודו במשחק הגלובאלי, כך תעלה יוקרתו של התואר במרוצת השנים.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי מזרח אסיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי מזרח אסיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי מזרח אסיה