תואר ראשון בתקשורת, סקר מוסדות מובילים, מה לומדים ואיך מתקבלים?

רגע לפני בחירת מסלול לימודים לתואר ראשון בתקשורת, אנו מציעים לך לקרוא בעיון על תכניות הלימוד במכללות ואוניברסיטאות. קראו גם על תנאי קבלה לתואר בתקשורת, מלגות, ימים פתוחים וחוות דעת של סטודנטים לתואר ראשון בתקשורת.

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
תואר בתקשורת?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בתקשורת  - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

 

רוצה להיות מגיש החדשות הבא של ערוץ 2? חלמת תמיד להיות שדרן/ית רדיו? רוצה להיות שליח מעריב בלונדון? דרכך לחלום הנחשק מתחילה בלימודי מקצועות התקשורת. הלימודים במקצועות אלה עוסקים בעיקר באמצעי הפצת המידע להמונים - תופעה יחסית חדשה שהחלה בראשית המאה ה - 20. מדובר, למעשה, ברכישת כישורים נדרשים להעברת מסרים המכוונים לכמה שיותר אנשים, ולעבודה בערוצי הטלוויזיה והרדיו, ברשת האינטרנט, בעיתונים, במשרדי פרסום ועוד. כלים אלה לא משמשים עוד רק להפצת אינפורמציה אובייקטיבית, אלא הם ממלאים פונקציות שיווקיות, מסחריות וחברתיות - בין אם מדובר בקידום המודעות למוצר חדש במדף המכולת, ובין אם המטרה היא לקדם מודעות לנושא הסביבה למשל. התקשורת כיום ממלאת תפקיד מכריע בגורלן של מדינות ובתהליכים המשנים את פני האנושות.
 
למה כדאי לי ללמוד?
 
התקשורת האלקטרונית, והמדיה הם בין התחומים המתפתחים ביותר כיום בעולם. האדם הממוצע צורך יותר ויותר תקשורת. טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט, מאות ואלפי ערוצי חדשות, ספורט ומידע. ככל שהביקוש למידע גדל , כך גדל הביקוש לכח אדם שיפעיל מערך אדיר מימדים זה.
 
בישראל עם התפתחות ענפי הטלוויזיה, הרדיו האיזורי, פורטלי האינטרנט וכמובן הפיכת המערך כולו למסחרי מאד, מבטיחהלבוגרי המגמות בחוגים לתקשורת השתלבות מעניינת ומכניסה באחד התחומים בעולם עצום ומתרחב זה. לימודי התקשורת כוללים לימודים לתעודה בתחום ספציפי או לתואר ראשון.
 
עבודתו בפועל של איש התקשורת - עבודה בתקשורת

בוגר לימודי תקשורת יכול להשתלב בעבודה במספר תחומים: כאיש טלוויזיה, כאיש רדיו, כעיתונאי, כדובר, כאיש פרסום או יחסי ציבור, כקופירייטר, כאיש מדיה דיגיטלית, כעורך תוכן או כמורה לתקשורת בתיכון. חלק מן המקצועות האלו דורשים למידה נוספת: למשל קורס קופירייטינג או לימודים לתעודת הוראה. כל המקצועות המוזכרים לעיל דורשים יכולת ביטוי טובה.

העבודה בטלוויזיה יכולה להיות כשדרן, כתחקירן, כעורך או כמפיק. לתפקידים אלו מגיעים לרוב בסיוע קשרים אישיים. העבודה ברדיו היא כשדרן או כעורך מוסיקה. העבודה בעיתון היא ככתב או כעורך. כיום ישנם תפקידים רבים גם בעיתונות דיגיטלית, שם מועסקים כותבי תוכן. במרבית מהתפקידים הללו, הכרוכים בכתיבה או עריכה, צריך למצוא תוכן מעניין ולהציג אותו בצורה מושכת.

איש הפרסום צריך לשווק מוצרים באופן יעיל תוך שימוש באמצעי המדיה השונים: טלוויזיה, רדיו, רשתות חברתיות או באנרים. הקופירייטר מתעסק אף הוא בפרסום והעלאת מכירות של מוצר כלשהו, כאשר הוא עושה זאת תוך שימוש ביצירתיות. הוא עובד לרוב תחת לחץ ומשקיע שעות מרובות בתפקידו. תפקידי קופירייטינג הם לרוב תחרותיים מאוד באופיים.

מי שעוסק ביחסי ציבור או בדוברות צריך לייצג במסגרת תפקידו אנשים או ארגונים באופן חיובי כך שתהיה להם תדמית ציבורית טובה. איש יחסי הציבור צריך לדאוג לכך שהאדם (למשל אמן כלשהו) אותו הוא מייצג יקבל סיקור אוהד בתקשורת. הדובר צריך להגיב באופן דיפלומטי ומשכנע כאשר הארגון אותו הוא מייצג נקלע למצבים אשר עלולים להזיק לתדמיתו.

יכולות ותכונות הנחוצות לתפקיד של איש תקשורת

איש התקשורת צריך להיות סקרן ובעל ידע כללי רחב. עליו להיות בעצמו צרכן של תקשורת, על כל סוגיה, כדי להכיר את אופני המדיה השונים. עליו להיות בעל יכולת מילולית גבוהה, בכתב ובעל פה. חלק ממקצועות התקשורת דורשים רמה גבוהה של יצירתיות למשל קופירייטר או כותב טור בעיתון. תפקידים יצירתיים אלו להתאים למי שהוא בעל נפש אומנותית.

עבודת של העיתונאי דורשת אסרטיביות ואף מידה של מרפקנות כדי להשיג את המידע. חלק מהעיתונאים מסתובבים בשטח כדי להשיג סקופים ואילו אחרים עובדים מהבית או מבית קפה. עבודת התחקירנים דורשת יחסי אנוש טובים ויכולת הקשבה הנחוצים כדי לדובב את המרואיינים. עבודת העיתונאי דורשת לעיתים אומץ הנחוץ כדי לחשוף שחיתויות, עוולות ואי צדק.

איש התקשורת בתחום יחסי הציבור צריך להיות חברותי ומקושר לאנשי תקשורת רבים, כדי שיוכל לשכנע אותם לשלב ידיעות בעיתון. איש התקשורת העוסק בדוברות צריך אף הוא לשכנע ולהותיר רושם טוב על הציבור. לשם כך עליו להיות ייצוגי ובעל בטחון עצמי. השדרן בטלוויזיה צריך גם כן להיות ייצוגי ובעל בטחון עצמי. עליו להיות מוחצן באישיותו ומוכן לחוסר הפרטיות הכרוך בחשיפה בטלוויזיה.

מי שעוסק בהפקה צריך להיות אנרגטי ובעל כושר ארגון. עליו לדעת לתאם בין גורמים שונים. ולתאם שכולם יפעלו יחד כשורה בעת העלייה לשידור. לעומתו העורך מתעסק בתוכן, הוא צריך להבין מה ימשוך את הקהל ויעניין אותו. שני התפקידים (מפיק ועורך) מתבצעים מאחורי הקלעים.

תנאי ההעסקה - שכר איש תקשורת

תפקידיו של איש התקשורת מגוונים ולכן גם השכר הניתן עבורם משתנה. כך, כוכב טלוויזיה או מגיש חדשות מגיעים לרמות שכר גבוהות למדיי בהשוואה לשכרם של מי שעובד בעיתונות הכתובה. תפקידים רבים שהוזכרו לעיל אינם בעלי שעות העסקה קונבנציונליות והם דורשים זמינות גם בשעות הערב או עבודה מסביב לשעון.
 
תנאי קבלה

תנאי קבלה לתקשורת משתנים ממוסד למוסד ומשנה לשנה, אולם במרבית המוסדות מתבססים על שקלול בין ממוצע הבגרויות לבין הציון בפסיכומטרי (שידוע גם בשם ציון התאמה או סכם). ציון ההתאמה נע בדרך כלל בין 500 - 600 (אולם עשוי להיות גבוה יותר). כמו כן, יש צורך בציון גבוה בבגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד.

בחלק מן המוסדות יש צורך לעמוד גם בתנאים נוספים כגון ראיון קבלה, מבחני מיון, הצגת תיק עבודות או ביצוע מטלות שונות לצורך מיון לתכנית.

לעיתים מציעים אפשרויות נוספות לקבלה, כגון קבלה על סמך בגרויות בלבד לבעלי ממוצע גבוה במיוחד (ללא פסיכומטרי), או קבלה על סמך מכינה קדם אקדמית למי שאינם עומדים ברף הדרישות בבגרות ובפסיכומטרי.
 
מהו משך זמן הלימודים?
 
הלימודים אורכים ברוב המקרים שלוש שנים במסגרות שונות ( אוניברסיטאיות או אחרות ). ניתן לעשות שילובים לתואר בתקשורת יחד עם אמנות, בתוספת תעודת הוראה, עם תואר ראשון בכלכלה או מדעי המדינה וכן הלאה.
 
 
היכן לומדים?
 
בשל הפופולאריות הרבה והתחומים המגוונים במקצועות התקשורת ניתן ללמוד במספר רב של מוסדות אקדמיים , חלקם מתמחים בלימודים של תחום עיקרי בלימודי התקשורת. בין המוסדות האקדמיים ניתן למצוא גם את:
 
  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב) - התואר הראשון בתקשורת של המכללה האקדמית ספיר נלמד במספר התמחויות, כגון תואר ראשון בתקשורת בהתמחות רדיו ושידורים דיגיטליים ותואר ראשון בתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית.

 

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון) - במסלול האקדמי המכללה למינהל ניתן ללמוד לתואר ראשון בתקשורת וניהול. הלימודים מעניקים ידע וכלים רבים בשלל פלטפורמות מדיה ובמהלכם לומדים על מבנה, תפקוד, עקרונות ותהליכים באמצעי התקשורת של היום. הסטודנטים יכולים לבחור בהתמחות תוכן ויצירה או שיווק ופרסום. בהמשך ישנה אפשרות לבחור מבין שלושה אשכולות: עיצוב, הפקה או דיגיטל.
 
  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) - התואר הראשון בתקשורת באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי) חושף לשלל היבטים במדיה ומתמקד במדיה החדשה והדיגיטלית. ניתן לבחור מבין כמה מסלולי התמחות ובהם התמחות בתוכן ויזואלי, התמחות בתקשורת אינטראקטיבית והתמחות בתקשורת פוליטית ושיווקית. בבית הספר הבינלאומי פועלת תכנית לתואר ראשון בתקשורת בשפה האנגלית.

 

  • המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן) - המכללה האקדמית כנרת מציעה תכנית לתואר ראשון דו-חוגי בתקשורת וניהול תיירות ומלונאות B.A, משך הלימודים 3 שנים.

 

  • הקריה האקדמית אונו - בקריה האקדמית אונו אפשר ללמוד במסלול לימודי פרסום ותקשורת שיווקית לתואר ראשון. בתכנית זו מתוודעים לשלל תחומים כגון ניהול מכירות, יחסי ציבור, שיווק דיגיטלי וניהול מותגים. הסטודנטים מתנסים במיומנויות עבודה במדיה באמצעות סימולטור שיווקי וגם משתתפים בהכשרה מעשית בתחום המדיה.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - המכללה מציעה תכנית לתואר ראשון בתקשורת צילומית. מסלול זה מפתח את היצירתיות ואת יכולות הצילום של הסטודנטים ובמקביל מפתח מיומנויות במדיה מדפסת ודיגיטלית.

  

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית) - האוניברסיטה הפתוחה מציעה תואר ראשון בתקשורת במסגרת שני מסלולים, לימודי מדעי החברה עם הדגשה בתקשורת או לימודים דו חוגיים בהם משלבים תקשורת וחוג נוסף. הסטודנטים דנים בתחומים עדכניים כגון תקשורת ותרבות וקהלי התקשורת.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב - התואר הראשון בתקשורת מעניק הבנה ויכלת ניתוח של תופעות במדיה והקשריה החברתיים ובמקביל מיומנויות תקשורתיות מעשיות בפלטפורמות דיגיטליות וחדשות. הסטודנטים משתתפים בקורסים במגוון ענפים במדעי התקשורת וגם לוקחים חלק בסדנאות עיתונות דיגיטלית, פרסום, ניהול מידע, מיתוג ברשת וסדנאות נוספות.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים) - בתואר הראשון בתקשורת באוניברסיטה העברית לומדים על סוגיות מחקריות ועיוניות כגון תקשורת ודעת קהל, עיתונות דיגיטלית, תרבות חזותית, תרבות הצריכה, היסטוריה של טכנולוגיות התקשורת ורשתות חברתיות. הלימודים משלבים מרכז מעשי דרך מגוון סדנאות בפרסום, בטלוויזיה, בכתיבה ובאינטרנט ומדיה דיגיטלית.

 

  • אוניברסיטת חיפה - התואר הראשון משלב בין לימוד עיוני וסדנאות מעשיות דרכן לומדים על מושגים ותהליכים במוסדות המדיה ובקהלי היעד שלהם. החוג מפעיל מגזין אינטרנטי אותו הסטודנטים מפיקים. ניתן לעבור התמחות בארגוני תקשורת בחיפה והצפון.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - אוניברסיטת בר אילן מציעה תואר בתקשורת במסגרת לימודים דו חוגיים, ניתן ללמוד במסלולים כתקשורת ומדעי המדינה, תקשורת וחינוך, תקשורת וסוציולוגיה ותקשורת ומזרח תיכון. ניתן גם ללמוד לקהלת תעודת הוראת תקשורת.

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - בתואר הראשון בתקשורת של אוניברסיטת אריאל אפשר לבחור מבין מספר מסלולי לימוד, כגון תואר בתקשורת במסלול תקשורת אסטרטגית, תואר בתקשורת במסלול עיתונות כתובה, תואר בתקשורת במסלול רדיו ותואר בתקשורת במסלול קולנוע.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - במסגרת התואר הראשון בתקשורת של אוניברסיטת בן-גוריון, הסטודנטים יכולים לבחור באשכולות התמחות כגון מדיה חדשים, תעשיות התקשורת או תקשורת רב תרבותית.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה - צפון) - הסטודנטים בתואר הראשון בתקשורת במכללת עמק יזרעאל דנים בהיבטים כלכליים, חברתיים וכלכליים של המדיה ומתנסים מעשית בשלל פלטפורמות תקשורת. המכללה מציעה כמה התמחויות כגון רדיו וטלוויזיה, תקשורת שיווקית ותקשורת דיגיטלית.
     
  • המכון הטכנולוגי חולון - המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית - המכון הטכנולוגי חולון שומר על רמה אקדמית גבוהה, תנאי לימוד נוחים, תכניות לימוד עדכניות המשלבות בין התנסות מעשית ללימודים עיוניים. הלימודים במכון הטכנולוגי חולון מתקיימים תוך שיתוף פעולה מחקרי ויישומי של המכון עם התעשייה עתירת הידע בישראל. לרשות סגל ההוראה והסטודנטים במכון הטכנולוגי חולון עומדים ספרייה מקיפה, מעבדות מקצועיות עתירות ציוד טכנולוגי עדכני, מעבדות מחשב, סדנאות, אולפן טלוויזיה, אולפן רדיו ומחלקה לציוד אור-קולי ועוד.
 
  • מכללת רמת גן - מכללת רמת גן הינה אחת המכללות הגדולות והותיקות בישראל, קמפוס מכללת רמת גן ממוקם במרכז הארץ ומשתרע ע"פ כ-41 דונם. קמפוס המכללה מחזיק עשרות כיתות לימוד ממוזגות, חדרי הרצאות, מעבדות חדישות למחשבים, קפיטריות, ספריות, וחניונים שאינם דורשים תשלום.

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר בתקשורת?

רוצה לדעת יותר על תואר בתקשורת?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד תואר בתקשורת
טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת
רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייח קרא עוד...
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, קרא עוד...
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
תואר בתקשורת
(429) 4.1
אלישיב

אלישיב

08/02/2024
5/ 4

אוניברסיטת אריאל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהב את האווירה והיחס האישי של המרצים, החומר ברובו מעניין אם כי ישנם קורסים מסוימים שלדעתי כבר לא רל קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס גדול ומאד ויש הרבה הליכה ממקום למקום אין חניה כמעט ועומס רכבים.. כל השאר יחסית מעולה אווירה ט קרא עוד...

טיפים

לבא לימים פתוחים, לשאול שאלות בוגרים וסטודנטים, ולקבל החלטה מושכלת

אנה

אנה

29/01/2024
5/ 4

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

לימודים מרחוק ואפשרויות לקחת קורסים לפי היכולת הכספית

על הקמפוס

לא נמצאת ממש בקמפוס הייתי פעמיים ונראה נחמד, אוהבת שנראה יפה ומטופח, אוירה מאוד נחמדה, מאוד כייף להג קרא עוד...

טיפים

ללמוד בצורה הנכונה עבור כל סטודנט, להשתמש בכמה שיטות למידה והבין מה יותר מתאים, לקחת קורסים בשיטות ל קרא עוד...

חדיגה

חדיגה

05/01/2024
5/ 4

המכללה האקדמית ספיר

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

הצוות והמרצים והיחס היפה שלהם אלינו וההסברים והחברים האדיבים שלהם

על הקמפוס

מקום יפה פה ובעל אווירה חינוכית אני אוהבת אותו מאוד

טיפים

העצה שלי כסטודנט שנה א' היא שהתלמיד לא יתבייש, ואם יש משהו שהוא לא מבין בנושא, ישאל ולא יתבייש, וידב קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
תואר בתקשורת - איפה כדאי?
מה עושים עם תואר בתקשורת?
תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית
לימודי תקשורת - תנאי קבלה 2012
תואר שני בתקשורת עם תואר ראשון בהוראה
לימודי תקשורת במכללה למנהל בראשון לציון
לימודי תקשורת, עיצוב, תכנות